Gå til innhold

Film med beste soundtracks


pompews

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fant ingen tråd om dette ...

 

Men:

 

Hvilke filmer synes dere har mest:

-Tristest soundtracks?

-Tøffest soundtracks?

-Fengende soundtracks?

-Episke soundtracks?

 

Edit: Ikke drep meg om det er en tråd langt baki her som handler om det samme :p

Endret av pompews
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Last Of The Mohicans

 

Vet ikke helt hva jeg skal legge den under, ikke er den noe særlig trist, tøff, fengende eller episk, den er bare utrolig deilig å høre på. Tror jeg ville lagt den under vakreste soundtrack for dette kan jeg høre på i timesvis uten å gå lei.

Lenke til kommentar
-Tristest soundtracks?

Det tristeste jeg kommer på nå er fra Deer Hunter (laget av John Williams tror jeg)

-Tøffest soundtracks?

Fra Dollar trilogien av Sergio Leone.

-Fengende soundtracks?

Må vel bli Star Wars, Indiana Jones, LOTR eller noe sånt.

-Episke soundtracks?

Hmm, tror nesten jeg må gå for LOTR der også.

 

 

Breakin` og Rocky 3 seff!

Lenke til kommentar

"Summer Overture" "fra Requiem for a dream" er en melodi som alltid for det til å knyte seg i magen på meg, dette pga inntrykket filmen gjorde på meg. Det samme med Rammsteins "Mein herz brennt" fra "Lilja 4-ever".

 

Ellers vil jeg nevne soundtracket til "The Third Man", hele filmens musikk er laget på citar (sp?), spilt av en og samme mannen hele filmen igjennom. Gir filmen en veldig spesiell følelse, og utgjør en herlig liten kuriositet i filmmusikkens verden :)

 

Min personlige favoritt er scoren i "Jurassic Park", det spilles ganske mange versjoner igjennom hele filmen. Akkurat når de kommer til øya (flyr over med helikopter) er et fantastisk øyeblikk som får hårene i nakken til å reise seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Fabio Frizzi, Stelvio Cipriani, Franco Bixio, Franco Micalizzi, Riz Ortolani, Vince Tempera, Bruno Nicolai og Goblin er mine favoritter. Jeg innrømmer at jeg er en italogeek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...