Gå til innhold

Kulturo: Blade Runner –Five-Disc Ultimate Collector`s Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den norske 5-disc utgaven har ikke spesielt lekker innpakning, kun et ordinært pappcover. Kofferten som er gitt ut i USA og enkelte land i Europa, eller metallboksen som bl.a. er utgitt i England, derimot.

 

Dessuten ville jeg ikke kalt filmen for "melkeku", da det definitivt ikke er noe melking ved denne DVD-utgivelsen. Hadde det vært nok en simpel utgivelse, skulle jeg vært enig.

Lenke til kommentar
Den norske 5-disc utgaven har ikke spesielt lekker innpakning, kun et ordinært pappcover. Kofferten som er gitt ut i USA og enkelte land i Europa, eller metallboksen som bl.a. er utgitt i England, derimot.

 

Her må det søkes, for den koffertutgaven er et must. Var ikke klar over at det finnes bedre innpakkingspapir enn den som serveres her til lands, så da slapp jeg å bruke penger på annenrangsutgaven og heller ser om jeg får fatt i kofferten på nett. :)

Lenke til kommentar
Joda, 8/10 vs. 10/10 til Shoot 'em Up.

 

Herr LarsP, dette er en DVD-anmeldelse må vite, så den gjelder ikke bare for filmen men også DVD-utgivelsen. :p Men jeg er helt enig.

 

 

Forøvrig, fra konklusjonen:

Når nå denne DVD-utgivelsen, som faktisk lever opp til sitt "ultimate" navn, ikke går status som legendarisk eller genial har det en grunn; Ja, her er alt å drømme om når det gjelder "Blade Runner" og mer til, men det skulle bare mangel. Det er en selvfølge at en film som denne, uansett hvilket klipp du nå måtte falle for, fortjener såpass og intet mindre.

 

Her må det da mangle noe (og da mener jeg ikke korrektur av skrivefeil)? Hvilken grunn er det snakk om? Kan ikke se noen utdyping av dette.

 

For min del er det årets DVD-utgivelse (og Blu-ray også).

Lenke til kommentar
Herr LarsP, dette er en DVD-anmeldelse må vite, så den gjelder ikke bare for filmen men også DVD-utgivelsen. :p Men jeg er helt enig.

Selv om den nordiske utgaven er underlegen den amerikanske så er den fremdeles den beste DVD-utgivelsen på en lang, lang tid her til lands. Hvor ofte er det man får absolutt alle mulige utgivelser av tidenes kanskje mest kjente versjon(altså en film hvor de forskjellige versjonene er vidt forskjellige)-film i en og samme boks? I tillegg følger det jo masse annet snacks.

 

Filmen(e) står til 11/10 mens utgivelsen er 9,5/10. Den amerikanske er selvsagt 11/10 den også.

 

Jeg har den også i blu-ray. ;)

Lenke til kommentar

Enig med kommentarene her.. Filmen er en soleklar 10/10 i mine øyne, men det er selfølgelig personlig.. det man ikke kan klage på syntes jeg er utgivelsen. Vi fans av filmen har ventet på denne i mange år. Endelig er den her og det er en 10/10 den også. Driter i om den kommer i koffert eller papp. Jeg skal se den på tv ikke i hylla.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest artikkelen sitter jeg igjen med et noen spørsmål:

- Hva er forskjellen på selve filmen? (antall minutter, spesielle scener som er tatt med etc)

- Hva i alle dager tar så mye plass at de trenger hele 5 plater for å få det med seg? Filmen inkludert 5-6 ulike dubbinger og tekster på all verdens språk, samt ulik sortering av scenene og innskudd av noen ekstra scener tar da neppe mer enn en eneste plate på 8,5GB. Så hva brukes da resten av platene til? Potensielt er det jo plass til 34GB der. F.eks nok til et halvt døgn med kjedelige intervjuer av bikkja til datteren til naboen til kompisen til Harrison Ford osv.

- Nå, under en uke etter gaveåpning på julaften, føler jeg at jeg fortsatt at jeg har fått nok av emballasje for en god stund. Hvor mye plass tar all denne emballasjen i søppelkassa? En handlepose? To? (Jeg har for mye skrot på loftet og i garasjen til at jeg har plass der).

- Er platene framtidssikre med tanke på backup på andre lagringsmedier, enkel og billig oppgradering til HD-kvalitet osv?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...