Gå til innhold

Til alle 8800GT/GTS 512MB eiere


Uglegutt

Anbefalte innlegg

Dere bør lese denne og denne tråden.

NB: Siste linken er visst virusbefengt, altså "enter at your own risk" :)

Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz.

 

Noen som har hatt dette problemet her på forumet?

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en XFX 8800GT XXX (core=670).

 

Når jeg spiller Crysis (og ikke har fikset vifte hastigheten) så fryser Crysis ved ca 92grader hver gang (med blå og grønne artifakter over hele skjermen). Har hørt at årsaken kan være at kanskje minnet på skjermkortet blir for varmt. Måleren måler kun GPU. (løste seg ved å fikse vifte hastigheten vha RivaTuner)

 

Spiller jeg Halo 2 så fryser spillet rimelig fort(10-15minutter). Og det ser IKKE ut til å være temperatur relativt. Har fikset viftehastigheten og tempen går ikke mer enn opp til ca 80grader. (Har også nedklokket til 640 på core og automatisk tilsvarende på shader og memory)

Lenke til kommentar
Har en XFX 8800GT XXX (core=670).

 

Når jeg spiller Crysis (og ikke har fikset vifte hastigheten) så fryser Crysis ved ca 92grader hver gang (med blå og grønne artifakter over hele skjermen). Har hørt at årsaken kan være at kanskje minnet på skjermkortet blir for varmt. Måleren måler kun GPU. (løste seg ved å fikse vifte hastigheten vha RivaTuner)

 

Spiller jeg Halo 2 så fryser spillet rimelig fort(10-15minutter). Og det ser IKKE ut til å være temperatur relativt. Har fikset viftehastigheten og tempen går ikke mer enn opp til ca 80grader. (Har også nedklokket til 640 på core og automatisk tilsvarende på shader og memory)

Har XFX kortet stock kjøleren?

Lenke til kommentar
Dere bør lese denne og denne tråden.

 

 

Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz.

 

Noen som har hatt dette problemet her på forumet?

 

nå har ikke minnet på 8800gt eller gts høere klokke en 1800 og 1940 effektivt, så ser ikke helt problemet ?

Lenke til kommentar
Dere bør lese denne og denne tråden.

 

 

Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz.

 

Noen som har hatt dette problemet her på forumet?

 

nå har ikke minnet på 8800gt eller gts høere klokke en 1800 og 1940 effektivt, så ser ikke helt problemet ?

Det er noen som overklokker skjermkortene sine. Det kan med dette minnet få fatale følger. Det er problemet. Visstnok.

Lenke til kommentar
Dere bør lese denne og denne tråden.

 

 

Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz.

 

Noen som har hatt dette problemet her på forumet?

 

nå har ikke minnet på 8800gt eller gts høere klokke en 1800 og 1940 effektivt, så ser ikke helt problemet ?

Det er noen som overklokker skjermkortene sine. Det kan med dette minnet få fatale følger. Det er problemet. Visstnok.

 

derfor safer jeg med kjøre 995 eller 999mhz på minnet ;p

Lenke til kommentar
Dere bør lese denne og denne tråden.

 

 

Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz.

 

Noen som har hatt dette problemet her på forumet?

 

nå har ikke minnet på 8800gt eller gts høere klokke en 1800 og 1940 effektivt, så ser ikke helt problemet ?

Det er noen som overklokker skjermkortene sine. Det kan med dette minnet få fatale følger. Det er problemet. Visstnok.

 

ehm joda. men er ikke noe nytt at hvis man overklokker minnet så kan kortet fryse. hadde det vært et problem på orginale frekvenser så hadde jeg skjønt det. men klokking skjer jo på eget ansvar og er alltid risikofyldt.

Lenke til kommentar

hmm..økte til 650 og 1750 mener jeg, noe rundt der. kansje litt lavere. fikk en 5-15 fps mer økning ja. merket det godt på enkelte 'scener' i 3dmark06. slik jeg har det nå har jeg litt over 80 fps i begynnelsen på første testen i 3dmark06. på stock hadde jeg kansje 50-60. -og det var uten å stille på minnet. den så jeg faktisk ikke før ettepå ^^

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...