Gå til innhold

NGT med digital-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

NRK er jo jøvlig bra kanal.

 

burde kanskje få med at hvis man har dette så blir nedlastnings hastighten din redusert.

jeg har 20mbit fra NGT og hvis ikke husker feil får man bare 5mbit hvis man har NextTV i tillegg

Lenke til kommentar

Jeg ble nettopp ferdig med en samtale til nextgentel kundeservice. Det denne personen sa var at de bruker ca 12mbit av linjen til nextTV. Det de forsøker å gjøre med resten av båndbredden er å gi NGT MEGA 5100 eller ett nivå lavere, slik at de som bor en liten bit unna sin sentral ikke får altfor lav hastighet.

Om du ikke skjønte hva jeg sa så får du nesten ringe ngt selv :)

Lenke til kommentar
Sitter her og koser meg med ADSL2+ linjen fra Ventelo etter å ha avsluttet kundeforholdet med NGT. Får håpe flere kommer med dette tilbudet, men NGT får meg aldri som kunde igjen.

 

Hva gjør Ventelo bedre enn NGT? Jeg har ikke hatt noe problem med NGT så langt. Jeg betaler 398 i måneden for ADSL 2+ 20mbit ned / 1mbit opp.

Lenke til kommentar

Jeg ble lei av maset fra NGT. Dårlig kundeservice rett og slett. Jeg eier ikke utstyret jeg betalte 500kr for så jeg kan ikke konfigurere det slik jeg vil. Det var visst en "tjeneste". Har opplevd mange dårlige episoder med de på telefon, vente i en time på svar og så videre. En spesiell ting som irriterte meg var at de avsluttet sakene når de svarte på e-post. Kan ikke klage på problemfri oppkobling hos Ventelo uten PPPoE og jeg kan gjøre alt jeg vil. Prisen på 400kr/mnd for 20mbit er upåklagelig.

Lenke til kommentar

Kvaliteten på TV-signalene er forresten top notch. Vi så på TV på 100" prosjektor og kvalitet var aldri et problem. (På dårlig lerret med veldig strekt bilde, så jeg kan ikke si noe om hvordan signalet er i forhold til f. eks hd-signaler, men det er iallefall TV-kvalitet)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg har hatt NextTv et par måneder nå og sendte akkurat hele pakken i retur. Bakgrunnen til dette er:

- For høy månedspris for standardpakken

- Småproblemer med Homeplug systemet (lan-signal over strømnettet)

- Signalet gikk i svart ved flere anledninger (boksen hang seg ikke, men alle kanalene var svarte. Jeg hadde Motorola 1910)

- Begrenser båndbredden til internett. Jeg får maksimalt Mega 4500 eller 5000.

- Signalet hakket nå og da.

- Boksen var treg. Mulig portalen blir bedre etterhvert, men for treg og dårlig for min smak.

- Bildekvaliteten er bedre enn analog kabel-tv, men ikke akkurat knallbra.

Lenke til kommentar

jeg har hatt tv gjennom fiber fra lokal leverandør.

dekoder motorola vip 1510. der slet jeg med treg oppdatering i programguiden.

etter hver som de ble fler bruker så kunne tvsignalen finne på tulle på flere måter

 

helt til de fikk ny tvportal

de bruker ca 12 mbit til tv. detter uavhengig av hvilken internnett-hastighet men har

 

NGT har nok ikke tatt hensyn til kunde massen i forhold til systemets kapasitet

Lenke til kommentar
Makan; tilyr de verken tv3 eller viasat 4?

 

kult for de som liker NGT, men personlig har jeg akkuratt avslutettet kundeforholdet mitt til NGT, 2 lange år med mye nedetid og telefonkøer.. Aldri mer NGT.

 

Heldigvis er lyse installert i neste leilighet jeg flytter inn i så der får jeg i alle fall en tjeneste som funker..

Lenke til kommentar

Prøvde å teste ut dette hos min bror. Synes bildene er noe "softe" og fargene er litt bleikere enn digital kabel fra CD. (Kraftigere komprimering av signalene..?) Motorola-boksen virker veldig simpel, og jeg klarte heller ikke få RGB ut av den, så det ble kun kompositt ut av scarten - som heller ikke hjelper på bildekvaliteten akkurat...

 

Kanalene fryser også litt innimellom, særlig TV2. Kundeservice prøvde å tune signalene til boksen, hjalp noe, men ikke helt. Men NGT skal jo ha for å prøve da, men jeg antar dette først og fremst er et tilbud til de som ikke har tilgang på satelitt/kabel eller Riks. I hvertfall inntil de får løst litt av barnesykdommene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...