Gå til innhold

Tjener penger på strålings-propaganda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norges Miljøvern har verken vitenskapen eller logikken i ryggen på dette.

Vitenskapelig sett er det aldri påvist at så små stråleverdier er skadelig, eller på noen måte kan påvirke organisk materiale.

 

De advarslene som blir sendt ut, gjør sitt til at lett påvirkelige folk går rundt og "føler" strålingen. Noen mener de er allergiske, og jeg vet om folk som ikke kan gå forbi en telefonkontakt en gang, uten å føle at det kommer "frekvenser" ut av den. Dette er nok de samme folka som gjerne betaler skjorta si for å få utført en måling.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Faktisk er ikke frekvensen mikrobølgeovnen bruker, den mest effektive til oppvarming av vann. Grunnen til at det velges 2.45GHz, er ganske enkelt at frekvensene rundt ikke krever lisens for å brukes.

http://www.lsbu.ac.uk/water/microwave.html#equ2

 

I tillegg gir en lavere frekvens mulighet for dypere penetrering i mediet, noe som forsåvidt kan være vesentlig så lenge vi skal varme rent vann. Men, pga diffusjon vil det ikke være noe problem, da varmen vil fordeles uansett, selv om vi bare varmer på utsiden. At mikrobølger varmer opp vann, er ingen hemmelighet, men hvilke frekvenser som brukes, har veldig liten betydning når vi er i GHz-området. Samme linken som ovenfor, viser også at resultatene blir dramatisk endret dersom vi tilsetter salt i vannet, og det aller meste av det vi putter i en mikro er tilsatt mer eller mindre salt og andre stoffer. Dermed er det mest av akademisk interesse...

 

Det er mye stråling rundt oss på frekvenser vi ikke aner hva er, som er mye kraftigere enn dette. Stråling er også naturlig, uten at det er noe galt med det, eller at vi får gjort noe med det. Hysteri og propaganda, ganske enkelt...

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg automatisk blir skeptisk når Oddekalv hevder at ingen andre enn miljøvernfobundets "eksperter" "kan" utføre strålingsmålinger.

Mener å huske en radiodebatt hvor Oddekalv var rasende fordi de hadde påvist stråling målt i mikrotesla. Nå er ikke jeg fysiker (men kjemiker...) så jeg skal ikke påstå at det er feil å måle magnetfeltet rundt f.eks en wi-fi sender, men jeg vil tro at det er mer effektivt (pun intended) å måle i watt, slik strålevernet gjør det.

Men (igjen ifølge Oddekalv) strålevernet er jo kjøpt og betalt av telenor...

 

mvh Øystein

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenk så mange fordommer folk sitter igjen med etter at Sissel Halmøy har kunnet bruke navnet til en så kjent organisasjon som Miljøvernforbundet til å spre propaganda. Fordommer som sitter hardt i folk fordi media forsterker slik propaganda ytterligere. Sissel Halmøy har brukt Miljøvernforbundet som talerør mot pressen og pressen sprer budskapet ut til hele landet.

 

Jeg er skremt over at sånne dobbeltroller på/over grensen for korrupsjon får undergrave kvalitetssikret vitenskap og sette siving-tittelen i vanry. Kvakksalvere som bruker vitenskapelige titler for å få ufortjent tillit burde mistet tittelen sin.

 

Apropos Kurt Oddekalv så har han gått ut i media og sagt at han bruker magefølelsen fremfor vitenskapelige metoder som grunnlag for sine standpunkter. Da mistet han min respekt fullstendig. Jeg håper han tar ønskekvisten sin og går ut av politikken.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Magefølelsen min sier at Kurt Oddekalv enten har prøvd å sette opp et trådløst nettverk selv og så ikke fått det til, eller så har han snyltet på naboens nettverk og så har naboen satt på kryptering - derfor er han rasende på alt som heter trådløst nettverk...

 

og magefølelsen skal man jo stole på :p

 

M:

 

Edit: lefi på besøk

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...