Gå til innhold

- Sikkerhetsanalysen er skadelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som har store bot-nets gir nok pent blaffen i om botene dems bruker FF eller IE. Et sikkerhetshull er et sikkerhetshull...

 

Tror også de som driver med phising bryr seg minimalt om han som eier paypal kontoen de har fått tilgang til bruker FF eller IE.

 

Men det er klart at IE brukerene er flere og har generelt mindre peil på data så det er på mange måter et enklere mål.

Endret av oyvindne
Lenke til kommentar

Virker som MS begynner å få øynene opp for konkurrentene i nettlesermarkedet. Lurer på om de innser hvor dumt det var å la det gå seks(?) år mellom IE 6 og 7. Har en mistanke om at det ikke tar like lang tid før de pusher ut IE 8.

 

Forsåvidt litt artig å gjette på om neste versjon blir 7.5 eller 8. Jeg tipper det blir 8 for å gi inntrykk av at det faktisk skjer noe..

Lenke til kommentar
Opera er best.

Mest sikkert, og raskest. :thumbup:

 

 

Bevis?

 

Vulnerability Report: Mozilla Firefox 2.0.x - Unpatched 26% (5 of 19 Secunia advisories)

Vulnerability Report: Opera 9.x - Unpatched 0% (0 of 10 Secunia advisories)

 

 

http://nontroppo.org/timer/kestrel_tests/

 

Conclusions

 

Across the board, Opera Kestrel is already significantly faster than Opera Merlin, and generally out-performs all other browsers tested. Some results, like the full javascript raytracer show that under heavy loads, Opera Kestrel is much more stable and memory efficient. This is important, because Opera uses the same core for all devices, from mobile phones to games consoles to desktop computers. Having a highly efficient core makes for much lower resource consumption and better scaling across devices. Opera Kestrel appears to have set new benchmarks for performance in rendering speed.

Lenke til kommentar
Opera er best.

Mest sikkert, og raskest. :thumbup:

Har nettopp begynt å bruke Opera og helt enig! Det er mye raskere, glattere grafikk når man scroller, og føles generelt veldig gjennomført. Men det er EN ting jeg savner fra Firefox, og det er den geniale søkefunksjonen (den du får opp når du trykker Ctrl-F). Noen som vet om tilsvarende funksjonalitet finnes til Opera?

 

Også var det Unwrap-Text/URL, en genial plug-in til FF...

 

Litt mer on-topic: IE stiller nederst på lista... Har liksom ikke noe interessant å by på. (Har ikke engang innsett at det er Googlebar som gjelder, og IKKE Live search)

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar
Litt mer on-topic: IE stiller nederst på lista... Har liksom ikke noe interessant å by på. (Har ikke engang innsett at det er Googlebar som gjelder, og IKKE Live search)

-Visjoner-

 

Toolbars er djevelens verk, uansett hvem browser man bruker. Går fint å velge standard levrandør for søk i IE som i de andre alternativa.

Lenke til kommentar
De ter jo dårlig argumentasjon som har blitt gjort, siden du har fjenet flere feil enn oss så har du en mindre sikker programvare. He he.

 

Uansett er det ikke å komme fra at FF er en bedre nettleser enn IE. Men selv bruker jeg Opera.

Ved å fikse en feil uten å teste godt så kan man introdusere mange nye. Det er en kjennsgjerning at dette skjer hos både Microsoft og hos Mozilla.

 

At FF er en bedre nettleser er hevet over enhver tvil. At Opera er bedre/dårligere er uinteressant, da den ikke er like stabil.

Lenke til kommentar

Ståle: du glemmer alltid av en eller annen grunn å legge med denne notisen fra Secunia ;)

PLEASE NOTE: The statistics provided should NOT be used to compare the overall security of products against one another

Dessuten syns jeg det blir feil å ta med beta/alpha versjoner i hastighets tester, det er tross alt ikke ferdige versjoner og den siden du linker til viser Opera på beta stadiet mens jeg vil tro at det en gjort mens Fx (ja for Firefox forkortes Fx (ikke ment til deg Ståle, men til alle andre her)) var i alpha. Jeg har brukt Fx 3.0b1 siden den kom ut og den er betydelig raskere enn Fx 2. (den bruker forresten mindre minne også, har ikke opplevd en eneste minnelekkasje)

 

Smaken er som baken, den er delt. Noen liker Firefox mens noen liker Opera, de som ikke vet bedre liker IE.

________________________________________

 

"Din programvare er mindre sikker fordi du fjerner alle feil når de blir oppdaget, mens vi venter med det."

 

Det er jo bare tåpelig... :roll:

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...