Gå til innhold

Firefox 3.0 Beta 1 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

spørs om jeg klarer å ikke installere.

har klart å holde meg unna alphaene, men nå... :whistle:

 

den stakkars exe fila ligger der og bare venter på at jeg skal dobbeltklikke på den, men på en annen side vet jeg det blir litt jobb + at noen av add-onene jeg bruker ikke er kompatible ennå.

 

argh, dilemma. :wallbash:

Lenke til kommentar
jeg ønsker at alle mine utvidelser (IE Tab, Adblock, FireFTP osv.) skal være noenlunene kompatibel fra dag 1.
noen av add-onene jeg bruker ikke er kompatible ennå.
og hvorfor skulle de ikke være det?. Bare fordi utviklerene ikke har satt max versjons-nummer høyt nok betyr ikke at de ikke funker. Fyr opp NIghtly Tester Tools og slutt å syt!
Klarer denne å la være å gå opp i 80-100% bruk av resurser sporadisk? Eller er den som eldre versjoner av firefox på dette?
Hvilke eldre versjoner? Med midre siden du laster har idiotiske mengder med JS(*host*Digg comments*host*) har jeg aldri sett Firefox bruke CPU noe særlig. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
og hvorfor skulle de ikke være det?. Bare fordi utviklerene ikke har satt max versjons-nummer høyt nok betyr ikke at de ikke funker. Fyr opp NIghtly Tester Tools og slutt å syt!

har gjort det nå, men er en del add-ons som ikke funker (annet er vel ikke å forvente). men noen funker så takk for tipset. :)

Lenke til kommentar

Hei. Det er veldig enkelt å få addons (Utvidelser) Til å fungere i nyere versjon av Mozilla Firefox. Det er bare å hake av for "Hide file extensions for known files types". Og trykk Apply->Ok.

Så høyreklikker du på en addons fil til Mozilla Firefox. så velger du "Gi nytt navn" eller noe. Også må du skrive .zip eller .rar (Du bestemmer selv). Det må du skrive etter .xpi så må du skrive .zip eller .rar.

 

f. eks adblock_filterset.g_updater-0.3.0.4-fx+fl+mz+ns.xpi. Så må du skrive .zip eller .rar etter .xpi. Så pakker du ut fila. Så går du inni den mappa og endrer fila install.rdf

Så bytter du max version (Eller noe i den duren), med f. eks 3.0.0.*

Så må du lagre fila og flytte install.rdf til den .zip eller .rar fila som utvidelsen er i, når det er gjort bare visker du bort .zip eller .rar og trykker enter. Du må huske på å slette mappa som utvidelsen er pakke ut i etter at du har kopiert/flytta over install.rdf over til .zip eller .rar fila. Da skal alt være i orden og du kan flytte Utvidelsen til Addons vinduet som du har under Tools. Så velger du Add-ons. Så må du restarte Firefox og da skal det være i orden om du har gjort alt riktig.

Jeg har gjort dette noen ganger og det bruker å fungere.

 

 

Lykke til.

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

wil: Det er akkurat det NTT gjør, og jeg er ganske sikker på at jeg har sagt det til deg før(med mindre det er Deja vu som setter inn her) Anyways, jeg har enda til gode å få 3.0Beta1 som valg når jeg velger å oppdatere Firefox. Etter at jeg byttet Update Channel til Beta har jeg så langt kun fått tilbudt 2.0.0.10RC1.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...