Gå til innhold

Firefox 3.0 har 700 feil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Og dette anses som uvanlig i software-industrien? Vista RTM hadde jo tross alt et mål på 500(?) KJENTE feil før Vista fikk RTM-status. Dette er helt vanlig, og ingen stor sak. Bare tenk deg hvor mye møkk det må være i IE7. :p

 

Microsoft klarer å holde antall feil nede i 500 på et OS mens Firefox klarer 700 feil i bare en liten nettleser :whistle:

Lenke til kommentar

Hva blir egentlig de største forbedringene fra FF2 til FF3? Begynner å bli en stund siden 2'ern kom nå, men det jeg gleder meg mest over i FF2 som såvidt jeg husker ikke fantes i FF1 er bla. Live Bookmarks, Google-søk til høyre for adresselinja, mer intelligent opplisting av besøkte sider når du begynner å skrive inn en url og favicon sammen med linker på toolbar'en. Husker ikke hvordan FF1 så ut utseendemessig, men jeg husker at jeg synes knappene så penere ut i 1'ern enn 2'ern.

 

Kan noen kjapt liste opp de viktigste forbedringene vi som brukere vil merke ved overgangen til FF3?

 

Og var det noe med at FF3 ikke skulle støttes av eldre Windows-versjoner (Win9x)?

Lenke til kommentar

Tja.. vårt produkt har ca 10 kjente feil med stort og smått, dette etter 2 års testing før lansering. Å ha kjente feil som ikke er rettet er i de fleste tilfeller helt normalt og gjøres fordi andelen av feilene som er kritiske er såpass lave.

 

Men angående tallene på antall feil. Se her:Bugliste for Firefox

 

Denne listen inneholder alle feil som er urettet på produktet firefox versjon 3. Jeg kommer til 460 feil jeg... Av disse er ca 50 av graden alvorlig eller høyere, mens bare 2 er såkalt blokkerende (produktet er tilnærmet ubrukelig før disse feilene er rettet). Kan ikke sies å være langt unna et "ferdig" produkt spør du meg..

Lenke til kommentar
Bare vi får en oppdatert liste over gjenstående feil og alvorlighetsgrad ved lansering så blir jeg fornøyd. Jeg har ikke tenkt til å oppgradere til 3.0 før den er offisiell i hvert fall. Kanskje jeg også drøyer den til 3.0.0.1

 

Tvinger ikke Mozilla oppdateringene på oss, da? Har i hvert fall gjort det med meg de siste gangene. Plutselig får jeg beskjed om at en oppdatering er installert, og jeg må restarte Firefox.

Lenke til kommentar
Bare vi får en oppdatert liste over gjenstående feil og alvorlighetsgrad ved lansering så blir jeg fornøyd. Jeg har ikke tenkt til å oppgradere til 3.0 før den er offisiell i hvert fall. Kanskje jeg også drøyer den til 3.0.0.1

 

Tvinger ikke Mozilla oppdateringene på oss, da? Har i hvert fall gjort det med meg de siste gangene. Plutselig får jeg beskjed om at en oppdatering er installert, og jeg må restarte Firefox.

 

Noe sånt har jeg aldri opplevd. Den vil si ifra om at en ny versjon er tilgjengelig, men du selv må akseptere at den skal bli lastet ned og installert. Du kan vell også deaktivere at den sjekker for oppdaterte versjoner i det hele tatt

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
...Og dette anses som uvanlig i software-industrien? Vista RTM hadde jo tross alt et mål på 500(?) KJENTE feil før Vista fikk RTM-status. Dette er helt vanlig, og ingen stor sak. Bare tenk deg hvor mye møkk det må være i IE7. :p

 

Microsoft klarer å holde antall feil nede i 500 på et OS mens Firefox klarer 700 feil i bare en liten nettleser :whistle:

Sist jeg sjekket bestod OSet til ms av lukket kildekode. Mao. kan du bare kjenne til de feil som faktisk er oppdaget, og de feil ms selv velger å informere om. Dersom du tror ms velger å informere om alle feil de oppdager så faller du straks innunder kategori "naiv" hos meg.

Lenke til kommentar
Bare vi får en oppdatert liste over gjenstående feil og alvorlighetsgrad ved lansering så blir jeg fornøyd. Jeg har ikke tenkt til å oppgradere til 3.0 før den er offisiell i hvert fall. Kanskje jeg også drøyer den til 3.0.0.1

 

Tvinger ikke Mozilla oppdateringene på oss, da? Har i hvert fall gjort det med meg de siste gangene. Plutselig får jeg beskjed om at en oppdatering er installert, og jeg må restarte Firefox.

 

Noe sånt har jeg aldri opplevd. Den vil si ifra om at en ny versjon er tilgjengelig, men du selv må akseptere at den skal bli lastet ned og installert. Du kan vell også deaktivere at den sjekker for oppdaterte versjoner i det hele tatt

 

Man bestemmer selv under Verktøy, Innstillinger, Avansert hvordan Fx skal håndtere oppdateringer.

Lenke til kommentar

Hovedpoenget her må vel være at det ikke kun er snakk om feil eller "bugs", da Mozilla Bugzilla også brukes til å registrere nye funksjoner og derfor ikke er å anse som feil i Firefox. Av de feilene jeg klarte å finne var over halvparten nye funksjoner og over halvparten av de gjenstående var av lav prioritet. Jeg tror dermed ikke det er noen stor kriselansering vi står foran, men at Firefox 3 kommer til å være et stabilt og godt produkt når det blir sluppet.

Lenke til kommentar
WebKit er fremtiden og Gecko er på vei til å dø ...

 

Det er viktig for Mozilla og få ut en ny versjon av sin nettleser før MS, Opera, Safari (Apple, Epiphany (GNOME) Konqueror (KDE) (alle med koblinger til WebKit) og Mozilla braker sammen i en ny nettleser-krig.

 

MS og Opera har ingen koblinger mot WebKit så langt jeg vet. Det passer da ingen av disse å bruke åpen kildekode i rendering motoren. Og pr dato er WebKit altfor svak på windowsplattformen til at den er framtida ennå. Den har også en del andre mangler.

 

MS sin Trident-motor er ikke særlig grunn til å være redd for, og IE 8 er nå fremdeles i det blå. Opera er en reell utfordrer.

 

Og så lenge MS har den dominansen de har, blir det ingen reell nettleserkrig. Ikke tror jeg på det framover heller, da nettlesere pr definisjon er "gratis", selv om vi egentlig betaler for IE.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...