Gå til innhold

Billigere billig-abonnement fra Tele2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ringepris på 0,39 er heeelt sinnsykt! Håper prisene på Smart Bedrift blir satt ned også. Privat abonnement kan da ikke være billigere enn bedrift!?!?!

 

 

Tele 2 har alltid vært større på privat enn på bedrift.

Men synes oppstarten er stiv ja, samme som telenor frihet... stygg trend.

Lenke til kommentar

Ja det er lett og lure mange med disse prisene.

 

En selger ringte meg og ville selge meg Djuice Zero. Han fortalte om de billige ringe og SMS prisene på 49 øre. Jo flott det sier jeg, men er det ikke noe du glemmer? Jo, han måtte innrømme en minstefakturering som abbonemanget hadde. Ikke noe mer altså? Nei, det var det ikke sa han.

 

Så hvis jeg hadde takket ja, så hadde ikke jeg visst om oppstartsprisen på nesten 1 krone!

 

Lett og lure mange, og reklamere med store bokstaver. For så å sette oppstartsprisen med bitteliten skrift!

Lenke til kommentar

Tele2 er ute med svært konkurransedyktige priser - uten tvil.

Såklart må de også tjene noen kroner, men for de fleste så vil jo dette bli rimeligere. De fleste snakker vel litt lengre samtaler.

Når Tele2 sitt nett begynner å bli tatt i bruk rundt om i landet kan man nok se enda lavere priser, men det er jo en del år framover.

Tror nok at etterhvert vil prisene på ringeminutter stoppe opp, mens sms og oppstartsavgift vil fortsette å dale.

Lenke til kommentar

Hadde faktisk kommet til å vurdert champion hadde det ikke vært for at de skyter oppstarten i været.

Det er liten tvil om smsprisen blir billigere, men for de som ringer mer enn de sender melding gjør faktisk Tele2 det dyrere for gjennomsnittforbrukeren. (Om man ser på ringepris isolert)

 

Ved litt enkel hoderegning, går det for å finne ut at hver samtale må være over 3 minutter i forhold til tidligere ringepris (da ser jeg bort i fra de få ukene prisene var satt ned til 0,45 og startpris på 0,69)

 

Gammel pris 0,49 / 0,59

samtale på 3 minutter. 2,06

 

Ny pris 0,39 / 0,89

samtale på 3 minutter 2,06

 

Dermed blir en samtale under 3 minutter dyrere enn hva den var tidligere.

 

I forhold til Telepriser.no's ringemønster for gjennomsnittforbrukeren tilsvarer dette 72 samtaler fordelt på 132 minutter.

 

gammel takst en pris på 107,16 ,-

nye takstene en sum på 115,56,-

 

Legger man på SMS i tillegg tilsvarer dette 92 sms:

gammel pris 45,08,-

ny pris 35,88,-

 

sammenlagt blir dette da:

Gammel pris 152,24

Ny pris 151,44

 

Dette er da altså 1 kr billigere for gjennomsnittsforbrukeren. For en prisreduksjon!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...