Gå til innhold

TEST: Silverstone Kublai KL02B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
igjen denne cpu tempen på ca 18 grader, altså 4 grader under romtemp. hvordan får dere til dette med vanlig luftkjøling? det er jo ganske godt gjort med tanke på at det ikke skal være mulig.... :hmm:

 

Det er vel romtemp + 18 grader det er snakk om? eller det tallet som står i den grafen der.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
igjen denne cpu tempen på ca 18 grader, altså 4 grader under romtemp. hvordan får dere til dette med vanlig luftkjøling? det er jo ganske godt gjort med tanke på at det ikke skal være mulig.... :hmm:

 

Det er vel romtemp + 18 grader det er snakk om? eller det tallet som står i den grafen der.

Da er i såfall systemtemperaturen veldig høy! Tror det er snakk om at de har en dårlig temperatursensor på CPU, og bare har skrevet av tallet de får ukritisk. Jeg lurer også på hvorfor de har byttet om fargene mellom idle og load på skjermkortet?

Lenke til kommentar
igjen denne cpu tempen på ca 18 grader, altså 4 grader under romtemp. hvordan får dere til dette med vanlig luftkjøling? det er jo ganske godt gjort med tanke på at det ikke skal være mulig.... :hmm:

 

Det er vel romtemp + 18 grader det er snakk om? eller det tallet som står i den grafen der.

det er nok ikke det nei. sammenlign tempene med de andre kabinettene så ser du at flere av de er godt over 20 grader. men det er fremdeles extremt lavt. jeg tror eieren av testsystemet må ta en kikk på avlesningsprogrammet sitt eller oppdatere bios ellno

Lenke til kommentar
Det er relativt normalt med utvidelsesplasser for harddisker og optiske enheter. Harddiskrammen er uttrekkbar, slik at man kan få ni brønner for 5,25-tommers enheter. Harddiskrammen er i seg selv noe spesiell - her er det nemlig mulighet for hot-swap. Alle harddiskplassene er utstyrt med skuffer. I tillegg trenger man en CP05-adapter for hver skuff. En stykk slik adapter følger med.

Så... Det vil si at du kan kun ha montert ÉN intern harddisk i kabinettet, ellers så må du kjøpe flere adaptere?

Hvordan er det med kjøp av flere adaptere da?

 

Fortell meg gjerne hva en CP05 adapter er for noe også. ^^

Endret av Steina
Lenke til kommentar
det er nok ikke det nei. sammenlign tempene med de andre kabinettene så ser du at flere av de er godt over 20 grader. men det er fremdeles extremt lavt. jeg tror eieren av testsystemet må ta en kikk på avlesningsprogrammet sitt eller oppdatere bios ellno

Joda, men det som tross alt er det mest interessante ved en slik sammelikning, er at det er gjort under like omstendigheter. Så når man først nå har gjort såpass mange tester med en lite sannsynelig temperaturavlesning håper jeg ikke at man bytter bios, avlesningsprogram, eller andre ting i fremtidige sammenlikninger. Da blir det jo helt verdiløst.

Lenke til kommentar

Det er jeg ening med deg i Spirre, syns bare ikke man bør endre noe når de først har testet såpass mange. ;)

 

Så... Det vil si at du kan kun ha montert ÉN intern harddisk i kabinettet, ellers så må du kjøpe flere adaptere?

Hvordan er det med kjøp av flere adaptere da?

 

Fortell meg gjerne hva en CP05 adapter er for noe også. ^^

Nei, om jeg ikke har misforstått totalt er det bare dersom man ønsker mulighet for hot-swap man trenger fler CP5 adaptere i hardiskkassen, det er jo altså en slags brakett som er koblet til strøm og sata på hk, og med plugger som passer satadisker i andre enden. Så når man fra forsiden av kabinettet skyver inn en disk i spor som har CP5 i enden kobles den samtidig også til.

 

Har ikke testet, så andre får eventuelt utdype, men den ser slik ut:

 

post-56388-1194539938_thumb.jpg

 

Jeg formoder at man fritt kan ha vanlig tilkoblede disker i resten av plassene i hd kassetten. :)

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Vi har da skrevet som følger under temperaturer: "Temperaturen for idle ligger under romtemperatur, noe som med viftekjøling ikke er mulig. Her er det nok en unøyaktighet i forbindelse med sensoren i prosessoren som slår til. Likevel, samme oppsett er brukt på alle de andre kabinettene så det er ingen problemer med å sammenligne resultatene."

 

Er det noe som ikke er klart her? Si fra, så skal jeg prøve igjen.

 

GeForce 8800 GTX får ikke plass her, de treffer rett i harddiskrammen. Alternativt kan man selvfølgelig flytte harddiskene opp. Kan få sjekket opp med GTS-varianten.

 

CP5 er bare noe man trenger for hot swap, man kan fint montere flere harddisker uten å kjøpe ekstra adaptere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...