Gå til innhold

– Xbox ødelegger fotballtalenter (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessverre slik det har blitt i nærmiljøet mitt også. For kanskje 10 år siden spilte vennegjengen hele tiden fotball ute og lekte oss dagen lang. Ungdommene rundt her nå drikker hver helg, røyker og sitter inne og spiller. Banene er tomme og ingen ser ut til å ha interesse for utendørsaktiviteter.

 

Håper neste generasjon blir bedre opplært til å holde seg i aktivitet, for dette lover ikke godt. Syns foreldre bør ta mer ansvar og sette begrensninger for TV-spill. Spesielt i begynnelsen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Har ikke spill også stor sosial betydning? Flere tusen møter ikke opp på LAN for å gjemme seg i et hjørne. Mange av spillene idag har jo flerspillermodus (online og lokalt), og det at folk ikke fysisk sitter ved siden av hverandre men kommuniserer via Skype/Ventrilo/Teamspeak (mens de f.eks spiller), er ikke det sosialt(?)

 

 

Skulle ønske jeg kunne utrykke bedre hva jeg mener

Lenke til kommentar

Ja, for guds skyld. Unge mennesker må ikke få lov å gjøre det de vil, mye bedre å dra de ut av rommet og ut på banen når de helst ville vært inne i sin egen personlige fritid. Kunne kanskje prøvd å gjøre fotball artig igjen da, istedefor å hele tiden dille på for at alle skal være best. Ga selv opp fotball fordi det ble for alvorlig, jeg spilte for å ha det morsomt. Kjeft og kondis trening ble litt for drygt for noe jeg gikk på for å ha det gøy.

Lenke til kommentar
Ja, for guds skyld. Unge mennesker må ikke få lov å gjøre det de vil, mye bedre å dra de ut av rommet og ut på banen når de helst ville vært inne i sin egen personlige fritid. Kunne kanskje prøvd å gjøre fotball artig igjen da, istedefor å hele tiden dille på for at alle skal være best. Ga selv opp fotball fordi det ble for alvorlig, jeg spilte for å ha det morsomt. Kjeft og kondis trening ble litt for drygt for noe jeg gikk på for å ha det gøy.

 

kondistrening kan vere gøy det.

Lenke til kommentar

Vel, ungdom er jo mindre trent og veier mere enn før. Dette er en trend i alle vestlige land. Dataspilling har såklart en liten del av "skylden" for dette ved at spillingen til en viss grad erstatter mer fysiske aktiviteter. Men dette er jo bare an av årsakene. Kosthold er nok den viktigste faktoren.

 

Når det gjelder færre fortball-talenter skyldes dette det jeg nevner ovenfor, det Redknapp sier om at vestlig ungdomer er mer "bortskjemte". Som BTK nevner har det dukket opp nye idretter/aktiviteter (klarer ikke å kalle skateboard for sport) som fenger ungdommer mer.

 

Måtte også glise litt når det hevdes at afrikanske spillere er mer "sultne". Ja da, vet at det er et vanlig uttrykk, likevel...

Lenke til kommentar
Hvis du referer til mitt innlegg er ikke det ment som et angrep på spill. Jeg sier bare at fotball som idrett ikke skal undervurderes i et samfunnsperspektiv.

 

eller overvurderes?

 

undertegnede hadde trøbbel å henge med sosialt i barneåra siden fotballen hadde så stor status, og jeg ikke hadde anlegg for sporten for fem flate.

 

siden andre aktiviteter ble avtalt når en møttes på trening så fikk en gjerne ikke vite om ting osv.

 

takke faen sier nå jeg.

 

samme problemet ser jeg med det at irc har mistet status til fordel for msn og annet. siden sistnevnte er ett "invitasjons" basert system så blir det til at om en ikke har rette folka på lista si så får en ikke høre om ting. på irc ble ting gjerne diskutert rett i kanalen.

Lenke til kommentar

Måtte humre litt i barten her jeg sitter og leser, for rett under artikkelen som sier at Xbox ødelegger for mulige fotball talenter, står det en reklame for X360 og PGR 4.

 

Men jeg er tilbøyelig til å være enig med det han sier her, spill er blitt en litt for stor del av mange unger sitt liv. Det er ikke ofte jeg ser i dag unger som spiller fotball etter skoletid, det er for det meste spilling som står i fokuset.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet her egentlig, folk får bruke tia si på det dem vil - du har et liv å leve og burde leve det på din måte, ikke på den måten andre forventer deg å gjøre. Er du mer interessert i spill enn fotball, så for all del ikke bruk livet ditt på fotball. Skal du bli fotballstjerne så holder det ikke å bare være født med talent likevel, er interessen din for fotballen så lav at du heller sitter inne og spiller så er karrieren dødsdømt fra første stund uansett.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...