Gå til innhold

Intel kjøper opp Havok (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syntes intel burde fortsette å kjøpe opp firmaer, så de kan mekke sin egen fullverdig PC modell etterhvert. Noe aka konsoll altså, bare mye bedre :]

9512210[/snapback]

Grøss og gru! Vil du ha ennå en konsoll som er inkompatible med alle de vi har fra før? :ohmy: Hva med heller å samle bransjen om kompatible standarder som gjør at man kan putte spillene sine i hvilken som helst maskin? Det vil gi større utvalg av spill på alle konsollene og lavere produksjonskostnader for spillmakerne. (Flere kunder å dele kostnaden på samt mindre arbeid med å portere spill til mange ulike plattformer)

 

Fikk ikke med meg hvorfor de kjøpte opp Havok? Penger?

9512385[/snapback]

Strategi. De ville sikkert sikre seg Havoc før AMD kjøpte dem opp. Havoc sine løsninger hadde passet perfekt sammen med de planlagte prosessorene med kodenavn "Fusion".

Lenke til kommentar

det er vel ingen vits med en fysikkmotor standard?

skulle man hatt en bensimotor standard i biler også nå?

 

man velger eller lager seg en motor, og tilpasser det som må tilpasses til motoren, enkelt og greit.

 

ang. intel og PC, så er nå pc-arkitekturen såvidt jeg vet patentert av IBM. (eller noe slikt deromkring)

Lenke til kommentar

Er det ikke vits med en standard? Hva hadde grafikk verden vært om det ikke OpenGL og DirectX hadde fantes?

Poenget mitt er at kanskje fysikkmotor verden endelig hadde kommet seg litt fremover litt kjappere om de hadde ENES om en standard, som selvfølgelig hadde vært lisens fri... men vi lever ikke i en perfekt verden heller da...

Lenke til kommentar
det er vel ingen vits med en fysikkmotor standard?

skulle man hatt en bensimotor standard i biler også nå?

 

man velger eller lager seg en motor, og tilpasser det som må tilpasses til motoren, enkelt og greit.

 

ang. intel og PC, så er nå pc-arkitekturen såvidt jeg vet patentert av IBM. (eller noe slikt deromkring)

9512646[/snapback]

Sikkert greit for spillutviklerne å kunne konsentrere seg om èn standard og ikke måtte velge hvilken de vil bruke eller bruke ekstra mye tid å penger på å lage en versjon for begge. Dette dreier seg om ufattelige mengder arbeid. Å sammenligne en fysikkmotor og en bilmotor blir litt feil:P

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Det som behøves er ikke en standard fysikkmotor, men et standard fysikk-API, altså et standardisert programmeringsgrensesnitt. I Microsoft-verdenen kunne man f.eks. se for seg dette implementert som en del av DirectX APIet.

 

Forskjellige fysikkmotorer kan så lages vha. dette APIet, på samme måte som grafikkmotorer benytter DirectX/OpenGL.

 

Dette fysikk-APIet kan deretter aksellereres vha. hardware på skjermkortet eller et dedikert kort, som PhysX fra Ageia (som aksellererer deres Novodex API).

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...