Gå til innhold

iPod Nano-tråden | Når buksen er trang nok fra før


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er noen maskinvare forskjeller på denne og dagens iPod Nano?

 

En iPod Nano har strengt tatt det meste jeg ønsker:

 

* 8GB lagringskapasitet (kunne gjerne verdt enda større)

* Flash-basert minne (det er et must for meg som skal ha den til trening)

* Nokså pent utsende og god byggekvalitet (denne er heller ikke så avlang, så fare for at du knekker den i to er borte)

* Veldig brukervennlig, fine og praktiske menyer

* God batterikapasitet

 

Men det den mangler:

 

* Litt dårlig format-støtte (men det overlever man nok)

* Lydkvalitet?

 

 

Så altså, jeg syntes format utvalget kunne vært litt større.

Men det skal man nok overleve.

Det som jeg syntes var veldig svakt med de tidligere iPod Nano versjonene, er lydkvaliteten.

 

Dette er tross alt en musikkavspiller vi snakker om her.

Og jeg syntes det var vell i overkant mye skurring i forrige generasjons iPod Nano, til at den var verdt prisen.

Når det kommer til musikkavspillere, som en iPod Nano da er. Så syntes jeg lydkvaliteten skal være det viktigste. Og jeg snakker da ikke om at øreproppene som følger med er av dårlig kvalitet. Men at spiller i seg selv har litt svak lydkvalitet.

Selv om jeg plugget inn mine Sony MDR-EX90LP ørepropper, de er kanskje ikke de aller best du finner på markedet. Men ikke så alt for dårlige heller, langt bedre enn de som fulgte med iPod Nano hvert fall. Men uansett, så er det fremdeles en der skurring i lyden. Og dette kommer ikke av øreproppene, men fra selve spilleren.

 

Så jeg er veldig spent på hvordan det går med lyd-prosessoren i denne nye Nanoen?

Har de byttet maskinvare, eller er den samme gamle svake lydkvaliteten til stedet?

Lenke til kommentar

Har sett litt på denne nye Nano'en, og siden den ikke skal ha noen nevneverdig bedre lyd enn forgjengeren. Så tar jeg heller å går for en iAudio 7 8GB

Koster ikke så mye mer, du får den også i en 4GB og en 16GB også.

 

Den har jo en suveren lydkvalitet, noe annet en den litt skurrette lyden til Nano.

Pluss at den har nesten dobbelt så lang batteri levetid, er ikke avhengig av Itunes, og en USB-port for å lade. Også har den støtte for formater som FLAC.

Kan faktisk også spille av video. Den er også veldig liten og lett, samt ser ikke så verst ut heller. Skal også ha veldig oversiktlige, brukervennlig og fine menyer.

 

Så går nok heller for den :)

Med såpass mye bedre batteri, og lydkvalitet så er den simpelthen verdt mye mer enn Nano.

Lenke til kommentar
Hva er viktigst? At ørene dine nyter lyden, eller at alle andre nyter synet av spilleren din?

Jeg verdsetter at musikk høres ut som det skal, ikke som å sitte på nest bakerste rad med puter over ørene på en amatørmessig rockekonsert.

9482946[/snapback]

 

Helt enig. Vi snakker om en musikkavspiller, ergo lyd har høyest prioritet.

Det er nå det logiske hos meg hvert fall :p

 

Bare spilleren tåler litt juling, ikke er for stor eller tung så trenger den ikke å være et design objekt for min del. Og iAudio 7 ser da ikke stygg ut? :dontgetit:

 

Da vil jeg si du har relativ kresen smak, om den er like pen som Nano'en er en ting, men det er pen nok for en MP3-spiller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...