Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase, Audi A3 2004..


Marvil

Anbefalte innlegg

Byttet bil forrige helg, og Golfen ble byttet ut med en Audi A3 2004-modell.

 

Målet med denne er å ikke lage et pengesluk slik som forrige, så spørsmålet her er hvor lenge jeg klarer å holde meg. :)

Motormessig er den ingen raserbil, men etter å ha lånt både 1,8TQ og diverse annet, var en 1,6 liter det mest hensiktsmessige om man slår sammen økonomi, høyrefot og behov (ytelsesmessig er den lik Golfen stort sett).

 

Bilen;

Audi A3 8P

Ambition-utgave

2004-modell, reg 2003

1,6 liter/102hk

Mauritziusblå metallic (peneste fargen IMO)

 

Utstyr;

Originalt sportsunderstell, (20/25mm?)

17" originale Audi-felger på sommer (225/45/17)

16" originale Audi-felger på vinter

Audi Concert lydsystem

Sportsratt i skinn

Sportsseter med varme

Kjørecomputer/FIS

Kurve/tåkelys

Klima/AC

El speil/vinduer

Farget glass

Aut.avblendbart speil

Coming/leaving home

Midtarmlene foran/bak

Original alarm/Fj.sentrallås

ESP

Skipose

Solskjerm på hattehylle

 

Planer;

Grundig vask og polering

VACN skiltplater og klistremerker (send PM om du har og kan sende)

Bytte sommerdekk (har liggende)

Bytte til større felger (19")

Børsta alukapper på sidespeil (tips til hvor? eBay har ser jeg)

Fjerne diverse emblemer/klistremerker

Andre tips?

 

Bilder;

IMGP6097%20copy.jpg

IMGP6110%20copy.jpg

IMGP6114%20copy.jpg

IMGP6043.jpg

IMGP6044%20copy.jpg

IMGP6049%20copy.jpg

IMGP6074%20copy.jpg

IMGP6076%20copy.jpg

IMGP6092%20copy.jpg

 

Vad tycks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Motormessig er den ingen raserbil, men etter å ha lånt både 1,8TQ og diverse annet, var en 1,6 liter det mest hensiktsmessige om man slår sammen økonomi, høyrefot og behov (ytelsesmessig er den lik Golfen stort sett).

9353153[/snapback]

 

 

Skjønner deg veldig godt, stod ovenfor ala samme dilemmaet da jeg skulle finne meg ny bil, valget stod imellom en 4runner og en Supra. Det ble 4runner`n og når jeg ser tilbake på det nå så angrer jeg ikke et sekund, nytter ikke med kjapp bil når hele bilbudsjettet går til bensin og forsikring :)

 

 

Børsta alukapper på sidespeil (tips til hvor? eBay har ser jeg)

9353153[/snapback]

 

 

Børsta alukåper på speilene tror jeg definitivt vil gjøre seg, håper du finner noen som ikke skal ha 2000% fortjeneste på dem.

 

 

Andre tips?

9353153[/snapback]

 

En ting kan jeg si, A3`n har et potensiale å bygge videre på. Bilen er flott i orginal tilstand (veldig fin lakk), men synes Audi har vært litt snill i designet av bakparten, lysene og "sugerøret" :innocent: står ikke helt i stil til den aggressive fronten. Så karnsje nye baklys og ei bakpotte med dobbelt utblås med tid og stunder?

 

 

Målet med denne er å ikke lage et pengesluk slik som forrige, så spørsmålet her er hvor lenge jeg klarer å holde meg.

9353153[/snapback]

 

Hehe, dårlig med medisin mot den sykdommen, brenner det først i pengboka så er det gjort..... ;)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Ja dette var ikke dårlige greier. Og fargen er nydelig.

 

Mye måtte du ut med for denne, om det er lov og spørre?

9354869[/snapback]

 

Det er vel en av Norges dyreste småbiler... Den rimligste 04 mod på finn.no ser du her http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...9abcNA3Qj369943

 

Fin bil Marvil selv om jeg liker litt mer POWER.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Veldig flott bil, og utrolig flotte bilder  :thumbup:

9353720[/snapback]

Gratulerer med ny og pen bil ;)

9353858[/snapback]

Grattis med flott bil! Den ser helt strøken ut:)

9354818[/snapback]

Ja dette var ikke dårlige greier. Og fargen er nydelig.

9354869[/snapback]

Takk for det! :)

 

Ååå den var søt :love:  Sånn vil jeg ha når jeg skal bytte Fiestan min :)

9354793[/snapback]

Hehe, søt faktisk.. :)

Hyggelig, håper du også får en slik, jeg er knallfornøyd vertfall.. :)

 

Skjønner deg veldig godt, stod ovenfor ala samme dilemmaet da jeg skulle finne meg ny bil, valget stod imellom en 4runner og en Supra. Det ble 4runner`n og når jeg ser tilbake på det nå så angrer jeg ikke et sekund, nytter ikke med kjapp bil når hele bilbudsjettet går til bensin og forsikring :)

 

Børsta alukåper på speilene tror jeg definitivt vil gjøre seg, håper du finner noen som ikke skal ha 2000% fortjeneste på dem. Og om valget av 1.6 i stede for 1.8t

 

En ting kan jeg si, A3`n har et potensiale å bygge videre på. Bilen er flott i orginal tilstand (veldig fin lakk), men synes Audi har vært litt snill i designet av bakparten, lysene og "sugerøret"  :innocent:  står ikke helt i stil til den aggressive fronten. Så karnsje nye baklys og ei bakpotte med dobbelt utblås med tid og stunder?

 

Hehe, dårlig med medisin mot den sykdommen, brenner det først i pengboka så er det gjort.....  ;)

9353990[/snapback]

Hehe, nei økonomien må nok tas litt hensyn til enda, siden jeg nettopp er ferdig med å studere.

Ang alukåper har jeg sendt noen henvendeleser i Norge, ellers blir det å handle fra eBay. :)

Bakparten har nok et forbedringspotensiale, så får se litt an.

 

Det er vel en av Norges dyreste småbiler... Den rimligste 04 mod på finn.no ser du her http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...9abcNA3Qj369943

 

Fin bil Marvil selv om jeg liker litt mer POWER.

9354914[/snapback]

Den koster sammenlignet med andre ja, men i mine øyne er det en av de peneste også.

Hehe, liker power jeg også, men det var en del ting som gjorde at det ikke ble det denne gangen heller. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Gratulerer, pen bil! :)

Skal holde øya oppe, om du er på veien i Gjøvikområdet.

378631[/snapback]

Takker :)

Har nok flyttet derfra dessverre, men ikke umulig at jeg er i området i helga. :)

 

Absolutt en pen bil, så gratulerer :)

Blåfargen du har der er det peneste Audi har funnet fram tror jeg, så det er sagt ;)

 

Hva med å ta den litt mer ut enn "det vanlig", å kjøpe noen fete 20" sko til den?

Justerbart senk er heller ikke å forakte :whistle:

9395809[/snapback]

Takk igjen. :)

Justerbart og 20" hadde vært gromt som du sier, men har egentlig planer om å ikke la det blir noe pengesluk med det første.. :p

Begynner å bli vant til (og liker det!) å kunne kjøre vanlig over fartshumper, ikke være mørbanka etter langturer, samt det å kunne fylle full tank uten subbing, så vet ikke helt.. :mrgreen:

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Tror personlig jeg hadde vært godt fornøyd med 19" A8 felger og børstet alu speilhus :!: Bilen er jo bra utstyrt i utgangspunktet, og audi concert lydanlegget gir jo tilstrekkelig lyd.

 

Du har jo sportsunderstell som gir gode nok kjøreegenskaper, samtidig som du beholder en god del komfort fremfor et just senkesett.

 

Forresten, fet farge!

 

 

Erik

 

PS! Noen LED lys bak hadde vært tøft

Endret av erasmussen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...