Gå til innhold

Nokia sier ja til Microsoft-DRM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke er jeg noen tilhenger av piratkopiering, men å bli påtvunget et ekstra lag av programvare for å spille av mine lovlig kjøpte cd'er komprimert til mp3 (det er vel dem som mener at det ikke er lovlig det heller - det får være en annen sak) det er rett og slett uaktuelt.

 

Endelig har jeg begynt å få sansen igjen for Nokia, selvom pc-suite løsningen er rett og slett en skandale. Kommer DRM i tillegg er det takk og farvell med meg som kunde. I hvert fall bruke telefonen som medieavspiller. Kanskje dette er rett og slett unnskyldningen jeg venter på for å gå til anskaffelse av en ekstra enhet (eks. iPod eller lignende)

Lenke til kommentar
Men Nokia da, det er jo ikke noe godt salgsargument å sette kjepper i hjulene for folk som vil kopiere musikken som de har kjøpt til andre mobile enheter som f.eks mp3-spilleren eller til bilstereoen eller andre steder man ønsker å spille av den lovlig kjøpte musikken.

 

Nei, Stem Venstre folkens. De vil forby DRM.

9221318[/snapback]

tja venstre...

forby drm er bra, legalisering av piratkopiering er en annen ting som unge venstre fåreslo.

droppe avgifter på film/spill/programmer/musikk etc + at vi fjerner luksusavgifta på kino!!! det hadde vært noe =)

Betaler jo trosalt 25% moms på det fra før av + avgifter O.o

 

kopiering burde vært så enkelt:

åpne cd/dvd i utforsker

ctrl + a

ctrl + c

ctrl + v i en mappe på maskinen =)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Aha, fildeling ja, det er jo noe annet enn piratkopiering.

 

Venstre (og Unge Venstre) mener:

Med andre ord at fildeling til privat bruk bør bli lov. Hverken piratkopiering eller kommersiell kopiering bør bli fritt mener de. Med andre ord en styrking av forbrukerens rettigheter i dagens lovverk der vi forsåvidt også har lov til å kopiere til privat bruk, dog med flere restriksjoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...