Gå til innhold

BEKREFTET: Priskutt på PS3/ny 80 GB-bundle


kilik

Anbefalte innlegg

OPPDATERING Mandag 9.juli:

 

PS3 60 GB koster nå offisielt $499 (ca. 2900 kr.) i USA. En ny 80 GB-bundle med MotorStorm koster $599, som var den gamle prisen på PS3.

 

Et priskutt på PS3 i Europa forventes på torsdag, trolig blir priskuttet på 1000 kr. her i Norge.

 

Eurogamer

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Hvis det er offisielt betyr det nok uansett ikke så mye her i Europa.

$100 er ikke hva det en gang var. Dette vil sikkert til og begynne med resultere i at butikker i Norge selger den 500,- billigere. Noe som ikke er mer enn hva enkelte butikker har som tilbud allerede.

 

Ta Wii for eksempel. Selges for slikk og ingenting i USA, mens her er den relativt dyr.

 

Kanskje de til og med kun senker prisen i USA, mens Europa blir holdt utenfor som vanlig.

 

Jeg tviler uansett på at det er offisielt. Det vil ikke si at jeg nødvendigvis ikke tror at Sony vil senke prisen, men jeg tror ikke at Circuit City har fått vite om det ennå.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Den seriøse bransjesiden GameDaily Biz har fått det bekreftet nå fra kilder i butikkbransjen at priskuttet skjer om 6 dager:

 

As it turns out, a merchandising manager (who wished to remain anonymous) at one of the world's biggest retailers has confirmed to GameDaily BIZ that the price drop is indeed retail-wide and it's scheduled to take place on July 12.

REPORT:PS3 $499 on July 12.

 

Sony sier bare "no comment", så det tyder vel på at de venter til E3-pressekonferansen som er dagen før, 11.juli.

Lenke til kommentar
Sony has confirmed that there will be a pice cut right after ther press event at E3. Big Retailers will cut the price down to $499. Yet again the Blu-Ray machine hasa gone even cheaper, this must be a response to the 360 Elite or Microsoft possibly cutting the price on their console. So if  you were on planning getting a PS3, nows your time to get one. Usually Sony would wait a year or later to cut the price on their consoles.
Lenke til kommentar
Har Sony et offisielt $100-priskutt på gang på E3 på onsdag? Vel, det kan se sånn ut.

 

Circuit City-kjeden vil sette ned 60 GB-konsollen til $499 (ca. 2900 kr.) effektiv fra uka etter E3. Tilfeldig? Neppe.

9012627[/snapback]

Så var det amerikanske prisar x 10 regelen då.

Kan seie med ein gong at den ikkje blir kostande 3000 kroner. Men reknar med du veit det.

 

Kjem det eit bra priskutt - og den gode lineup'en faktisk blir lansert, blir det ny PS3 på meg.

Lenke til kommentar

Circuit City-kjeden vil sette ned 60 GB-konsollen til $499 (ca. 2900 kr.) effektiv fra uka etter E3.

9012627[/snapback]

Så var det amerikanske prisar x 10 regelen då.

Kan seie med ein gong at den ikkje blir kostande 3000 kroner. Men reknar med du veit det.

9014534[/snapback]

Selvsagt blir det ikke det i Norge, men jeg snakket om å importere lenger opp her.

 

Mest sannsynlig er det 4990,- som blir nye prisen her til lands. Mulig Elkjøp/Lefdal legger seg noen hundrelapper under, kanskje 4500,-.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Overfor Reuters benekter imidlertid sonysjef Ryoji Chubachi at de planlegger å senke prisen på underholdningsmaskinen.

 

- Vi har for tiden ingen planer om å kutte prisen på PS3, sier han i et intervju med nyhetsbyrået.

 

Om Sony ser sitt snitt til å likevel senke prisen for å kapre en del av kundene til Microsoft etter avsløringene om svært høy feilprosent på Xbox 360, er naturligvis kun speskulasjoner.

 

Bakrgrunnen for det seiglivede ryktet er blant annet denne annonsen fra den amerikanske elektronikkjeden Circuit City som har satt ned prisen fra 599 til 499 dollar fra 12. juli.

 

Også nettsiden GameDaily BIZ skriver at ryktet stemmer og hevder de får det bekreftet fra sikre kilder i en av USAs største elektrokjeder.

 

Den 12. juli holder Sony sin årlige pressekonferanse i forbindelse med spillmessen E3 i USA. Der får vi antagelig endelig beskjed om troverdigheten av priskuttryktet.

 

Kilde: http://pub.tv2.no/nettavisen/spillmagasine...icle1196593.ece

Lenke til kommentar

Tror egentlig det er veldig farlig for Sony med slike rykter på markedet - spesielt hvis de ikke er sanne. Jeg har veldig hardt for å se for meg at noen som vurderer å kjøpe PS3 gjør det før dette er helt avklart, og det kan jo ta litt tid dersom det ikke er sant.

Lenke til kommentar

Men ett priskutt på 100$ vil i Norge tilsvare ca. 600kr, og når man tenker at de store kjedene selger maskinen for 6000kr. Så vil den nye prisen bli noe med 5500 +-

Når man allerede kan få en slik PS3 for under 5000kr hos OBS! og noen andre butikker. Så tviler jeg på at dette priskuttet på 100$ vil ha noe stort å si på det norske markedet. Men en positiv ting kan være det at, med en lavere veiledende pris, så vil eventuelle tilbudspriser være også lavere. Hvis man tenker seg at det tilbudet som var/er må på OBS! osv. er 1000kr lavere enn det elkjøp selger den for. Så kan vi tenke oss at en tilbudspris vil være på 4500kr?

Så for min del så må Sony sette ned prisen ned med minst 150$, før det skal føre til en merkverdig salgsøkning i det Europeiske marked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...