Gå til innhold

Én million solgte firekjerneprosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på seminar her om dagen og snakket med noen server leverandører. Et interessant poeng som ble nevnt var at AMD hadde greid å dra debatten ned på et CPU-teknisk nivå. Det er nemlig ganske sært å tenke på all den tid CPU bare er en liten del av en server og er som oftest mindre viktig enn leverandør support, virtualisering, OS støtte, RAM kapasitet og IO kapasitet når man velger server. F.eks er det ingen som gidder å spørre om hvor mange silisium brikker det er under aluminiumslokket på en CPU. Derfor er det litt ironisk å se dette resultatet opp mot AMD sin FUD kampanje angående "ekte quad core".

Lenke til kommentar
Tipper Barcelona kommer til å være like skuffende som HD serien til ATI.

Desverre.

Og jeg er ingen intel fanboy, heller tvert imot...

8974591[/snapback]

Vel vel nå mister.

 

Radeon HD 2900XT skulle ikke ta ytelsestronen. Det var ikke meningen. Den skulle gi mye ytelse for pengene, ihvertfall mer enn 8800GTS 640mb. Dette har den også klart, med god margin.

 

Det ATI derimot har bommet på, er effektforbruket, og den kommende XTX versionen. Ryktene sier den knapt er bedre enn XT, til tross for 1gb minne, gddr4(ikke bestemt) og maybe 65mm.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Radeon HD 2900XT skulle ikke ta ytelsestronen. Det var ikke meningen. Den skulle gi mye ytelse for pengene, ihvertfall mer enn 8800GTS 640mb. Dette har den også klart, med god margin.

 

Nå skal ikke jeg la dette bli en diskusjon om grafikk kort, men kan nå ikke si 2900XT har gitt mye bedre ytelse for pengene enn 8800GTS 640mb. Det har 2900XT hvertfall ikke klart med god margin.

 

Prisen er den samme som 8800GTS 640mb og ytelsen er nå ganske så lik.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Radeon HD 2900XT skulle ikke ta ytelsestronen. Det var ikke meningen. Den skulle gi mye ytelse for pengene, ihvertfall mer enn 8800GTS 640mb. Dette har den også klart, med god margin.

 

Nå skal ikke jeg la dette bli en diskusjon om grafikk kort, men kan nå ikke si 2900XT har gitt mye bedre ytelse for pengene enn 8800GTS 640mb. Det har 2900XT hvertfall ikke klart med god margin.

 

Prisen er den samme som 8800GTS 640mb og ytelsen er nå ganske så lik.

8974883[/snapback]

Jaså?

 

EDIT:

Enda mer skremmende

 

PS: Sistnevnte test er gjort med betadrivere, men det gjør egentlig bare testen bedre i ATI's favør.

 

EDIT2: Ang. topic så er jeg nokså spent til Barcelona kommer, har store forventninger..

Hva tror dere?

 

EDIT3 :p : Men når det kommer til AA og AF, er det ingen tvil om at G80 har overtaket. Ganske mulig dette blir forbedret med nyere drivere.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Jaså?

 

EDIT:

Enda mer skremmende

 

PS: Sistnevnte test er gjort med betadrivere, men det gjør egentlig bare testen bedre i ATI's favør.

 

EDIT2: Ang. topic så er jeg nokså spent til Barcelona kommer, har store forventninger..

Hva tror dere?

 

EDIT3 :p : Men når det kommer til AA og AF, er det ingen tvil om at G80 har overtaket. Ganske mulig dette blir forbedret med nyere drivere.

 

Sier du det? Her blir 2900XT testet mot 8800GTS 320 mb. 2900XT ligger kanskje 2-5 fps over. Nei, men hva koster 320MB modellen? :ohmy:

 

Næmen?!

Blir 2900XT testet mot 8800GTS 320MB igjen? Hva vinner 2900XT med? 2-5 fps, ja. Og hva koster 320MB modellen? :ohmy:

 

God ytelse for pengene, ja.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Håper virkelig Barcelona holder det den lover og at AMD kicker skikkelig ass når de lanserer den nye cpu serien... Gleder meg :D

8974412[/snapback]

De kommer til å lansere på 2GHz i August. Det kommer ikke til å sette noen rekorder på CPU intensive belastninger uansett hva slags IPC de oppnår innen en realistisk x86 ramme. De vil imidlertid gjøre det veldig sterkt på 4 sokkel systemer som benyttes til minneintensive oppgaver uansett hva slags IPC de oppnår.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

kjøpte meg en quad xeon,så en av den millionen er min:) den er bare helt rå på F@H, bare de klarer og få lagd ting som støtter flere kjærner, en Q6600 som blir belastet på alle 4 under spill, ja da trenger man ikke snakke flaskehals lenger :)

 

er få av oss som kjører flere tunge ting samtidlig, som virus/spyware scan mens man spiller

Lenke til kommentar

Har også quad core både til spille pcen og stue pcen min. Og synes det er helt topp.

Har aldri klart å få systemet tregt på noen som helst måte uansett hva jeg gjør.

Xeon'en kjører jeg på 2,4ghz, vil ikke mer da det blir for varmt i et lite htpc kabinett sammen med 8800gtx'en. Men på spille pcen med vannkjøling on qx6700 så kjører jeg den på 3,6ghz og det går greit... Den produserer ufattelig mye varme, og jeg tror absolutt jeg bør vurdere en ny cpu blokk... den som følger med big water settet er ikke av beste sorten. Men alt i alt er jeg fornøyd, veldig fornøyd faktisk. Fikk også akkurat plass til big typhoon i htpcen, det var helt glimrende :)

 

Nå er det bare å vente på at spill skal støtte quadcore skikkelig, Crysis og Alan Wake er vel noen av dem. Gleder meg!

 

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...