Gå til innhold

Kjøpe MacBook - vente til oktober (Leopard)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener det koster 129 dollar for den amerikanske versjonen, og ca 1200 NOK for den norske versjonen, kjøpt i Norge.

 

Jeg har forøvrig blitt fortalt av en appleforhandler at man burde vente ca. 3 måneder med å kjøpe et nytt operativsystem fra det kommer ut første gangen. Grunnen er som kjent med windowsoperativsystemer, nemlig bugs ol. Jeg tror ikke dette er noe stort problem (som det kan være med windows' OS, feks SP2 osv), men du kan jo gjøre opp din egen mening.

Lenke til kommentar

Det som er, er at man kan ikke gå å vente for ting til å bli billigere eller bedre. Ting blir billigere og bedre hele tia! Om du venter til oktober, går det kanskje rykter om at alle MacBooks får bedre prosessor og mer ram til jul. Jula kommer, og kun prosessoren blir bedre. Til Februar/Mars blir også hukommelsen bedre og hardisken blir kjappere og større. Nå svirrer det også rykter som en ny type MacBook, den kommer i Juni. Skjønner poenget? :p

Lenke til kommentar
Vanskelig å si om du bør vente, da maskinene som regel blir oppdatert

en gang i halvåret, da med mindre oppgraderinger og som regel lavere

priser.

Det er riktig at det kommer i oktober, men vanskelig som sagt å si

noe om hardwareoppgradering av maskiner.

Det kommer rett og slett ann på ditt behov for maskin.

Hvis du føler du trenger maskin nå, så vil jeg tro du blir fornøyd

uansett. Dog om du har tid, og ikke trenger maskin, kan du like

gjerne vente.

 

Om du kjøper nå, så har ikke Apple gitt ut noe informasjon om

hvorvidt de vil tilby gratis eller rimeligere oppgraderinger fra

Tiger til Leopard.

 

Hyggelig og raskt svar fra Eplehuset, selv om det ikke var så mye ny informasjon!

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig blitt fortalt av en appleforhandler at man burde vente ca. 3 måneder med å kjøpe et nytt operativsystem fra det kommer ut første gangen.

8935248[/snapback]

Jeg kjøpte min iBook uka etter at Tiger var lansert. Merket ingenting til bugs på den. Har et generelt inntrykk av at patcher og oppgraderinger blir nøyere testet av Apple enn MS.

 

Nå er jo Darwin betydelig mer robust enn NT da, så det kan jo også ha noe med det å gjøre ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ferske (og relativt sikre) rykter snakker om en ny og tynnere aluminiumsbelagt macbook. Les mer på macrumors.com eller 9to5mac.com.

 

Her er noe av det ryktene mener skal komme.

 

Black aluminum and silver aluminum (like MacBook Pros) have been seen

 

They are considerably slimmer than current MacBook and even a bit more than MacBook Pros

 

The screen reaches much closer to the edges than current MacBooks but is the same size as current MacBooks - indicating a somewhat smaller footprint

 

The keyboards resemble Apple's new Bluetooth Keyboard

 

There is something strange about the touchpad (more on this to come)

 

They are set to be priced extremely aggressively

 

While they are dense, overall they are lighter than the current MacBooks

9to5mac.com har hatt en bra nøyaktighet i det siste, både når det gjelder iPhone og andre nye produkter fra Apple.

 

Jeg ville ventet :)

 

EDIT: Jeg vet at jeg aldri kunne tilgitt meg selv hvis jeg kjøpte en maskin, for så å oppdage at det kom en svær update noen månder senere ... :p

Endret av messo
Lenke til kommentar

Prisen har vel sunket jevnt de siste lanseringene, ihvertfall på MacBook og MacBook Pro. Er ikke snakk om mer enn noen hundrelapper, men de har ikke økt ihvertfall.

 

Men om produktgruppen utvides med nye maskiner, så kan det være prisingen endres for å balansere ytelse med pris.

Lenke til kommentar

jeg har selv fått lyst på en Macbook, og lurer også på om jeg burde kjøpe nå, med OS Tiger, også eventuelt heller kjøpe Leopard når det kommer ut, eller burde jeg vente til Macbooken kommer med Leopard integrert? Og prisen på de forkjellige, noen som har peiling på hva den kan bli? (Leopard individuelt, og Macbook med Leopard)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er i desperat behov av en ny maskin, så ville jeg ventet til Leopard kommer (ca slutten av oktober). Som nevnt i forrige post, så går det rykter om en ny og deilig utgave av MacBooken.

 

Det kan lønne seg å vente en til slutten av neste måned ihvertfall, å se hva som skjer. Med mindre du bare MÅ ha en maskin nuh :)

Endret av messo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...