Gå til innhold

Prisguide: Radeon HD 2400/2600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hadde regnet med et kort som lå ytelses og prismessig opp mot 8800 gts kortet til nvidia. skuffende.

8832324[/snapback]

 

Hvordan i allverden kan du forvente at ytelsen skal være opp mot 8800 GTS kortet til en pris på ca 900 ?

 

Hvis du vil ha noe som er rundt 8800 GTS ytelsesmessig, så må du jo også betale tilsvarende... i.e et HD 2900 XT.

Lenke til kommentar
hadde regnet med et kort som lå ytelses og prismessig opp mot 8800 gts kortet til nvidia. skuffende.

8832324[/snapback]

 

Hvordan i allverden kan du forvente at ytelsen skal være opp mot 8800 GTS kortet til en pris på ca 900 ?

 

Hvis du vil ha noe som er rundt 8800 GTS ytelsesmessig, så må du jo også betale tilsvarende... i.e et HD 2900 XT.

8832467[/snapback]

 

helt riktig. derfor det er skuffende, og derfor jeg nevner pris. ati bør ha kommet med noe pris og konkuransedyktig til 8800 gts. billigste der ligger på 2000 ikke 3000 som 2900 xt

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt oppdatert, så jeg lurer på hvordan disse kortene yter i forhold til mitt X850XT PE?

Er på utkikk etter et kort som yter noe bedre til rundt 1000kr, ikke har vifte som tar en slot, og har dx10, vil kanskje det nevnte HD 2900 pro være noe for meg? Eller kanskje 2600XT?

Lenke til kommentar

Testen Smirnoff linker til sier sitt ;)

 

Men det forundrer meg at det sitter mennesker her som mener 2600XT skal yte som 8800GTS, de kan ikke være helt tilstede i denne verden.

 

HD 2900Pro blir heller ikke i klasse med 8800GTS, men vil også ha en lavere pris. Get your facts straight.

Lenke til kommentar
Testen Smirnoff linker til sier sitt ;)

 

Men det forundrer meg at det sitter mennesker her som mener 2600XT skal yte som 8800GTS, de kan ikke være helt tilstede i denne verden.

 

HD 2900Pro blir heller ikke i klasse med 8800GTS, men vil også ha en lavere pris. Get your facts straight.

8836084[/snapback]

 

hvem da?

Lenke til kommentar
HD 2900Pro blir heller ikke i klasse med 8800GTS, men vil også ha en lavere pris. Get your facts straight.

 

Påenget er vel at det ikke akkuratt er så masse fakta for øyeblikket, og for alt det du og jeg vet, så kan det vere et driver problem som gjør at disse kortene ikke yter bedre.

 

Jeg har et lite håp inni meg;)

 

 

Erik

Lenke til kommentar
Men det forundrer meg at det sitter mennesker her som mener 2600XT skal yte som 8800GTS, de kan ikke være helt tilstede i denne verden.

8836084[/snapback]

Det er egenltig litt trist at de ligger så mye under nVidia sine kort. HD 2600XT burde i det minste klart å holde følge med 8600GTS, men klarer ikke 8600GT engang

 

Synd de ikke testet med antialiasing da.

AA og 128-bit minnebus = trøbbel

Samme som med nVidia sine mid-range kort.

Lenke til kommentar

GDI:

Vel, resultatene i Quake4 forteller meg at det nok er mer å hente i disse kortene.

 

Generellt så skuffer hele denne x600 serien spør du meg, begge skjermkortprodusenter har snytt forbrukerne med 128bit minnebuss som jeg hadde på mitt eldgamle 6600GT for mange generasjoner siden.

 

8600, 2600 :thumbdown: your both outa here!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Syntes Ati/amd skuffer mye om dagen, 2900xt er blitt en strømsluker av ett skjermkort , og leveres utrolig nok med en helikoptervifte som forbrukerene er helt uintressant i å ha, og som er blitt kraftig kritisert på ati`s tidligere toppkort.

 

Jeg har i dag ett nydelig 7800gtx 512mb minne med en vifte som knapt kan høres og ønsker å oppdatere når direct x10 spillene kommer.

2 stk 2600xt til ca 1000kr stykket kunne vært ett alternativ ,men dette vil trolig yte langt dårligere en 1stk nvidia 8800gts 320mb.

så ati/amd ingenting å tilby for de som ønsker en ytelse rundt 8800 gts 320mb i overkant av 2000kr klassen.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...