Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle lage en liten tråd her for å finne ut disse tingene om G9x

 

 

8800GTS (G92)

G92GTS som lanseres i desember skal ikke være papir-lansering, men endelig dato er ikke satt enda (er ikke 100% oppdatert siden jeg er på ferie), begynnelsen/midten av desember er siste jeg har hørt.
(GDI-RAPTOR)

 

 

Det vi vet

GPU: NVIDIA GeForce 8800GT

Core: G92

CoreClock: 600MHz

Pixel Pipeline:

Vertex Pipeline:

RAMDACs: 400MHz

Memory Type: GDDR3

Memory Size: 512MB

Memory Clock: 1800MHz

Memory Interface: 256bit

Graphics Bus Technology: PCI Express x16, Gen 2.0

Cooler: Fansink

Connectors: DL DVI-I + DL DVI-I + HDTV

Special Features: Full DirectX 10 Shader Model 4.0 Support

PCI Express 2.0

Full HDCP Support

16x Anti-aliasing Technology

128-bit High Dynamic-Range Lighting

Essential for Windows Vista™

Hentet fra TomsHardware

 

 

 

BFG NVIDIA GeForce 8800 GTS EE OC 640MB PCIe

 

Spesifikasjoner:

GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS (Frekvenser i parenteser er frekvensene på "gamle" GTS)

Kjernefrekvens: 565MHz (500Mhz)

Shader-frekvens: 1300MHz (1200MHz)

Minnefrekvenser: 1700MHz (1600MHz)

Stream-prosessorer: 112

Minne: 640MB GDDR3.

 

Kilde

Trolige priser

8800GT(G92) = Rundt 2000kr

 

Hvilken chipset som støtter de forskjellige pci-e sporene

LINK (Forum)

LINK

LINK 2

LINK 3

Venligst legg ut all informasjon om disse kortene som kommer (i nærmeste framtid?) evt. PM

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kan ikke vi kutte alle spørsmålene om "fungerer 9800 på mitt hovedkort xxxx"

 

Dette vet vi ikke, og det kommer til å bli annonsert når lanseringen nærmeg seg!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Strupstad Postet i dag, 04:17

GÅR DET ANN Å HOLDE SEG ON TOPIC ELLER? LESTE NESTEN EN HEL SIDE SOM BASICLY VAR OFF TOPIC....

 

-Salemonsen

Endret av Salemonsen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det bli 9900? Jeg kan ikke huske at ATi har hatt noen kort som heter det. Men igjen er det jo for "nærmt" ATi.

 

Selv sytnes jeg at alle kortene kunne hett GeForce 1, 2, 3, 4 osv. Fra første serie og oppover :p Selvfølgelig med undergrupper, gjerne 1A er toppmodellen og 1B er litt svakere osv. i første serien. Da hadde det vært så mye lettere å vite hva som er nyere/bedre enn om de hele tiden drev og byttet system osv. (ikke hele tiden, men de har jo byttet et par ganger)

 

Forresten SirSalemonsen, en slik tråd som dette krever en del arbeid og oppdateringer osv. Så hvis den skal bli skikkelig, så bør det bli en fin tråd. Bare et tips.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle lage en liten tråd her for å finne ut disse tingene om G90

 

Nårtid det kommer på marede (ca)

Hvor mye kommer det til å koste (ca)

Omtrent hva er forskjellen på G80 og G90

Hva det ofisielle navnet blir (tror det er 9800GTX/GTS)

GDDR4? (må det vell vli)

 

Venligst legg ut all informasjon om disse kortene som kommer (i nermeste framtid?)

Jeg har ikke funnet ut noe mer enn at disse kortene kommer til å hete 9800GTX/GTS fant det ut på på en av de amrikanske OC sidene husker ikke hvordan utav de.

 

-Salemonsen

8764549[/snapback]

 

Følger med denne tråden med falkeblikk selv, så når dere får snusen i noe ikke glem og post det her, så kan trådstarter oppdatere første posten så vi kan følge med.

Håper en stund enda på kortet da jeg har nyligt fått meg nytt GTX kort til 5lapper, og håper og sitte litt med det.

Lenke til kommentar

Dette ryktet kan jeg avkrefte:

 

* 64 Unified Shader Units

 

G9x kommer til å basere seg på samme arkitektur som G80 i hovedtrekk. Så den kommer til å ha over 128 stream processors.

 

Kan også komme med et par detaljer til... :)

- Single kort kommer til å ha en mattematisk ytelse på rett under 1 Terraflops (G80 har vel rundt 0,4 Terraflops)

- Kommer til å følge samme release schedule som G80, altså "hard"-lansering i oktober/november (Q4 2007)

Lenke til kommentar
Dette ryktet kan jeg avkrefte:

 

* 64 Unified Shader Units

 

G9x kommer til å basere seg på samme arkitektur som G80 i hovedtrekk. Så den kommer til å ha over 128 stream processors.

 

Kan også komme med et par detaljer til... :)

- Single kort kommer til å ha en mattematisk ytelse på rett under 1 Terraflops (G80 har vel rundt 0,4 Terraflops)

- Kommer til å følge samme release schedule som G80, altså "hard"-lansering i oktober/november (Q4 2007)

8786698[/snapback]

 

Spreke saker, spesielt om man klarer å lage sw som utnytter matematikkdelen på korta. Måtte vært prima å kjørt to kort i maskinene da, ett til å regne ut matematikken f.eks statikk i bygg og ett til å tegne opp 3D-modellen

Lenke til kommentar

Hvis det fudzilla skriver om ATi og 65nm stemmer så har iallefall ikke nVidia noe å frykte før neste generasjon lanseres i høst

 

Computex 07: There is no 65 nm R600

We learned a disturbing bit of news and that is that all the informations including the “leaks within AMD” about the 65 nanometre were false.

AMD wants to find some high profile mole(s) and deliberatly planted these two codenams and a chip specification. Fudzilla has seen these documents and can confirm that there were at least a few mentions of R650 or R670, but I have to dissapoint you all, as it is not real.

R600 is the best you will see from ATI until Christmas and you will have to find your peace with it.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...=1340&Itemid=34

 

Burde vel også legge inn litt om neste generasjon ATi/AMD i denne tråden? Var kjekt å ha alt i samme tråd, slik som G80/R600 tråden.

Lenke til kommentar

R600 er det beste vi vil se før jul, da blir det faktisk 2 år siden ATI har sparka fra seg....

 

tror uansett at ved krymping og ddr4 havner de neppe noe høyere enn 8800 ultra uansett.

 

INQ påstår at noe sier kortet er kanselert og men at levrandørene driver og setter sammen kort

 

This is putting additional pressure on AMD as well, with the hyper-clocked GDDR-4 version of R600. Even though we heard on several occasions from DAAMIT that the product has been cancelled, partners are preparing the card for the market.

 

 

hva er den reelle konkurenten fra ati mot G90? r700? eller snakker vi noe anner i mellom. ati har jo en tendens til og komme med kraftige forbedret kort som heter x80 så vi ser kanskje en R680 utpå høsten :hmm:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
INQ påstår at noe sier kortet er kanselert og men at levrandørene driver og setter sammen kort

 

This is putting additional pressure on AMD as well, with the hyper-clocked GDDR-4 version of R600. Even though we heard on several occasions from DAAMIT that the product has been cancelled, partners are preparing the card for the market.

 

 

hva er den reelle konkurenten fra ati mot G90? r700? eller snakker vi noe anner i mellom. ati har jo en tendens til og komme med kraftige forbedret kort som heter x80 så vi ser kanskje en R680 utpå høsten :hmm:

8802965[/snapback]

The INQ snakker om vanlig R600 med 1GB minne

 

Neste generasjon fra nVidia kommer nok til å konkruere med R700 ja. I følge ryktet over fra Fudzilla så er det ingen high-end oppdatering av R600...

 

Nå skal det også føyes til at det bare var med R580 (x1900) at den oppdaterte brikken var "kraftig forbedret". R480 og R350/360 var kun små oppdateringer i forhold.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...