Gå til innhold

Prøv ut DirectX 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg håper virkelig dere som tester spillet med directX 10 kort er villige til å legge ut skjermdumper her, for dette vil jeg gjerne ha en bit av!

8624107[/snapback]

 

 

Endelig mulighet til å teste ut godsakene (DX10) ;)

Blir testings etter jobb, å da poster jeg sikkert noen screenshots og :thumbup:

Lenke til kommentar

Var ikke spreke greiene, ikke imponerende grafikk akkurat, og ikke noen superb reklame for Vista/DX10 dette.

Var rimelig patetisk ytelse også, sett shadow resolution/quality på medium, ellers blir det bilde i bilde opplevelse. Allt annet kan stå på max, 4xAA 16xAF 1280x960 Snow=47fps Cave=64fps.

Høyere oppløsning ville ikke demoen godta med 85hz, og den husket ikke noen av settingene, ordet alpha passer bedre enn beta på denne demoen.....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg har lest at man skal kunne få til samme grafikk med OpenGL som med DirectX, den eneste store praktiske forskjellen mellom dem var at DirectX er (langt?) mer programerer-vennlig enn OpengGl; dere som kan om dette - stemmer det?

 

Endret;

D10 fungerer ikke i xp.

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Som nevnt på forumet dems burde eiere av nvidia kort installere de nyeste beta driverene (kom i går 15.mai) for en 'meget' stor ytelsesøkning.

 

Laster selv ned demoen nå, gleder meg ;)

8624260[/snapback]

 

Har installert 158.43, og tenker med gru hvordan dette hadde funket med drivere som ikke var "optimalisert" for denne demoen.

Noen artige effekter, men syltynt ellers. Skal bli artig å teste samme demoen på XP i DX9 versjonen for å se forskjell på ytelse og effekter.

Ser veldig konsoll aktig ut denne demoen, om dette er en "splash&dash" konvertering til PC ville ikke sjokkert meg iaff..

Lenke til kommentar

Er vel først Crysis som viser oss DX10 slik det skal presenteres.

 

EDIT:

Alan Wake ser lovende ut grafikkmessig, slik sett er det nok flere titler som vil gi DX10 mer credit.

 

En annen viktig ting er hvor mye CPU overhead man klarer å spare inn med DX10 i spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Alpha utgave av det som skal gjøre slik at DX10 fungerer i Windows XP:

DiretcX 10 Libraries for Windows XP

 

Siste nVidia ForceWare driver:

 

nVidia ForceWare v160.3 for Windows Vista x64 (64bit)

nVidia ForceWare v160.3 for Windows Vista x86 (32bit)

nVidia ForceWare v160.3 for Windows XP x64 (64bit)

nVidia ForceWare v160.3 for Windows 2000/XP x86 (32bit)

 

(nVidia ForceWare v160.3 støtter alle GeForce kort, fra 5xxx serien, tilogmed "G90 / 9xxx" serien)

 

Husk å av-installere tidligere ForceWare drivere skikkelig før du installerer en ny versjon ;)

Dette programmet hjelper deg med å sørge for at driveren blir skikkelig av-installert.. Les readme filen, gjør det som står.. Og du sørger for null krull og ytelses tap pågrunn av du ikke klarte å av-installere din forrige driver skikkelig :thumbup:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Jeg synes bildet i artikkelen avslører mange "stygge detaljer" som burde vært penere i et hypernytt DX10 spill.

 

Se eks på kanten av taket og snøen, det ser ut som den er skåret rett av med en kniv. Slike detaljer ødelegger helheten for min del.

8624459[/snapback]

Enig, hadde håpet vi hadde fått litt mere polygoner pga færre overhead per object. Geometry shaders kunne rundet av snøen, men tar ytelse fra pixel shader ytelsen da shaderene er unified. Tror ikke geometry shaders er brukt i dette spillet, da det ikke kom før DX10.

 

Men jeg forstår ikke de andre her, dette spillet var helt rått! Aldri opplevd så god spillfølelse. Quake 4 og Doom 3 har så pingle våpen og ting går ikke i stykker når du skyter på dem.

Jeg synes våpnene i spillet var dritbra, Spesielt hagla! God lydeffekt og følelse av at man fyrer av et skikkelig tungt artilleri. Gleder meg til det er ferdig. Jeg prøvd DX9 versjonen.

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...