Gå til innhold

Nokia 5300 har CD-kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, selv kan jeg si at den spiller ganske bra, men det kan jo på en måte ikke sammenlignes med en cd, fordi det er så mye forskjell i kbps per sekund.

8484879[/snapback]

Du kan ikke måle lydkvalitet i bitrate uten å ta hensyn til hvilken type komprimering som er benyttet. Lydkvaliteten med en effektiv codec vil være mye nærmere den opprinnelige ukomprimerte lyden enn differansen i bitrate skulle tilsi.

Lenke til kommentar
Du kan ikke måle lydkvalitet i bitrate uten å ta hensyn til hvilken type komprimering som er benyttet. Lydkvaliteten med en effektiv codec vil være mye nærmere den opprinnelige ukomprimerte lyden enn differansen i bitrate skulle tilsi.

Kunne litt om dette, men da har jeg lært litt nytt i dag! :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar

Klarte ikke finne noen kilder på dette, så hvordan lyden ble spilt av vet jeg ikke. Men det mest rettferdige ville vært å ha et godt headset som begge avspillerne kune brukt (at det ikke blir for tungdrevet). Så burde man ha sammenlignet CDer med skikkelige lydopptak. CD-spilleren burde være så dyr som mulig, samme med forsterkerne. Man hadde ikke brukt noen form for forsterker for telefonen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...