Gå til innhold

XP SP3 droppes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SP3 er jo allerede sluppet... Den har bare skiftet navn til Vista  :tease:

8341598[/snapback]

Skjønner at det er en spøk, men Vista og XP har forskjellig kodebase så det blir ikke helt riktig å se på Vista som en oppgradering av XP. Det er et nytt OS i motsetning til XP som kan sees på som en oppgradering av windows NT siden de bygger på samme kodebase.

Lenke til kommentar

He, he. Nå nå det vel sanrt være på tide at folk begunner å se mere til linux. Det er jo flåeri de prisene de tar for dette OS'et når det finnes bedre alternativ. De som har XP har jo allerede betalt, og Microsoft har uttalt at de har så mye cash at de ikke vet hva de skal investere i !! Det er forståelig vis mange som er skeptisk til Linux fordi det er ukjent, men det er mange av distroene som er mere brukervennlig enn windows (f.eks UBUNTU). 3-4500.- er jo snart like mye som datamaskinen koster, og at nesten alle er villig til å punge ut er merkelig. Vel jeg er i alle fall motstander av monopol.

Lenke til kommentar
He, he. Nå nå det vel sanrt være på tide at folk begunner å se mere til linux. Det er jo flåeri de prisene de tar for dette OS'et når det finnes bedre alternativ. De som har XP har jo allerede betalt, og Microsoft har uttalt at de har så mye cash at de ikke vet hva de skal investere i !! Det er forståelig vis mange som er skeptisk til Linux fordi det er ukjent, men det er mange av distroene som er mere brukervennlig enn windows (f.eks UBUNTU). 3-4500.- er jo snart like mye som datamaskinen koster, og at nesten alle er villig til å punge ut er merkelig. Vel jeg er i alle fall motstander av monopol.

8342154[/snapback]

 

Hva er det du mener du blir snytt for ved at det sansynligvis ikke kommer en SP3? Hva er feil med XP som den er i dag?

Lenke til kommentar
He, he. Nå nå det vel sanrt være på tide at folk begunner å se mere til linux. Det er jo flåeri de prisene de tar for dette OS'et når det finnes bedre alternativ. De som har XP har jo allerede betalt, og Microsoft har uttalt at de har så mye cash at de ikke vet hva de skal investere i !! Det er forståelig vis mange som er skeptisk til Linux fordi det er ukjent, men det er mange av distroene som er mere brukervennlig enn windows (f.eks UBUNTU). 3-4500.- er jo snart like mye som datamaskinen koster, og at nesten alle er villig til å punge ut er merkelig. Vel jeg er i alle fall motstander av monopol.

8342154[/snapback]

 

Hva er det du mener du blir snytt for ved at det sansynligvis ikke kommer en SP3? Hva er feil med XP som den er i dag?

8342333[/snapback]

At det er flere hundre megabyte å laste ned etter sp2 for å få ett sikkert system (sikkrere)

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet hva en eventuell SP3 var tiltenkt å inneholde?

Tenker da utover alle updates som har kommet siden SP2.

 

Rent økonomisk er det vel bare utgifter, uten å egentlig få noe tilbake (annet enn mer fornøyde kunder) å lage en servicepack til. Siden MS har gjort en så glimrende jobb i sitt monopoleringsarbeid, og alternativene fortsatt ikke frister massene noe nevneverdig kan de vel tillate seg å bruke resursene på Vista...

 

At Ubuntu er mer brukervennlig en Vista vil jeg si er en sannhet med store modifikasjoner joya. Husk at nye brukere stort sett kommer fra XP/Win2000/98, og da tror jeg ikke de finner Ubuntu lettere hverken å bruke eller sette opp. Har feks selv brukt adskillige timer på å få grunnleggende ting som museknapper, skjermoppløsning, og trådløs nett til å fungere i Ubuntu. Når det vel er oppe å går fungerer det greit nok, men lagt fra bedre enn Vista på noen som helst måte så langt jeg har erfart.

Lenke til kommentar
Er det noen her som vet hva en eventuell SP3 var tiltenkt å inneholde?

Tenker da utover alle updates som har kommet siden SP2.

 

Rent økonomisk er det vel bare utgifter, uten å egentlig få noe tilbake (annet enn mer fornøyde kunder) å lage en servicepack til. Siden MS har gjort en så glimrende jobb i sitt monopoleringsarbeid, og alternativene fortsatt ikke frister massene noe nevneverdig kan de vel tillate seg å bruke resursene på Vista...

 

Service pack vil hovedsakelig inneholde "alle de updates som har kommet siden SP2", i tillegg pleier de å komme med utvidet standardstøtte for hardware som f.eks. trådløst nettverk, bluetooth, osv. I dette tilfellet kunne det f.eks. være A2DP, EFI, osv.

Lenke til kommentar
He, he. Nå nå det vel sanrt være på tide at folk begunner å se mere til linux. Det er jo flåeri de prisene de tar for dette OS'et når det finnes bedre alternativ. De som har XP har jo allerede betalt, og Microsoft har uttalt at de har så mye cash at de ikke vet hva de skal investere i !! Det er forståelig vis mange som er skeptisk til Linux fordi det er ukjent, men det er mange av distroene som er mere brukervennlig enn windows (f.eks UBUNTU). 3-4500.- er jo snart like mye som datamaskinen koster, og at nesten alle er villig til å punge ut er merkelig. Vel jeg er i alle fall motstander av monopol.

8342154[/snapback]

det er så abolutt feil!

Lenke til kommentar
Service pack vil hovedsakelig inneholde "alle de updates som har kommet siden SP2", i tillegg pleier de å komme med utvidet standardstøtte for hardware som f.eks. trådløst nettverk, bluetooth, osv. I dette tilfellet kunne det f.eks. være A2DP, EFI, osv.

8342962[/snapback]

 

Nettopp.

 

Det er ikke særlig vits i SP3 utover at det er praktisk å samle oppdateringene. Det er ingen store nye funksjoner, slik SP2 hadde. Dermed er det ikke vanskelig å forstå at de vurderer å droppe den.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Service pack vil hovedsakelig inneholde "alle de updates som har kommet siden SP2", i tillegg pleier de å komme med utvidet standardstøtte for hardware som f.eks. trådløst nettverk, bluetooth, osv. I dette tilfellet kunne det f.eks. være A2DP, EFI, osv.

8342962[/snapback]

 

Nettopp.

 

Det er ikke særlig vits i SP3 utover at det er praktisk å samle oppdateringene. Det er ingen store nye funksjoner, slik SP2 hadde. Dermed er det ikke vanskelig å forstå at de vurderer å droppe den.

8343191[/snapback]

Nei, hvis det er riktig at det ikke har vært noen planer om annet enn updatene, og eventuellt noen nye drivere er det ikke så farlig om det ikke blir syns jeg.

Men da er det jo som Langbein nevnte litt rart å skylde på økonomiske grunner. Kan da ikke være så resurskrevende å implementere noen nye drivere, eller i det minste lage en samling av alle updates.

 

Jeg trodde kanskje det var noen litt mer spennede ting som var droppet, som feks sikkerhetssenter som kom med SP2 og den type ting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...