Gå til innhold

Den store diskusjon.no overklokkingskonkurransen!


Anbefalte innlegg

babyrobot.gif

 

Den store Diskusjon.no Hwbot konkurransen!

 

Noen av dere har kanskje hørt om Hwbot.org allerede, men nå er det på tide at dere som ikke vet hva det er finner ut hva det går ut på.

 

Hwbot.org er en database som samler alle overklokkingsresultater og ytelsesresultater fra brukere og PCer over hele verden.

Det er poengbasert slik at det blir litt konkurranse utav det hele. Du får poeng etter hvor bra resultatet ditt er sammenlignet med alle resultater. Og etter hvor bra resultatet er sammenlignet med de med tilsvarende prosessor/skjermkort som deg.

Det konkurreres i endel forskjellige testprogrammer som feks 3Dmark, Pcmark, superpi osv. Det konkurreres også ganske enkelt i å overklokke en prosessor lengst mulig. Og her er det ikke snakk om at den skal være stabil.....

 

Så nå er det bare å grave frem alt dere klarer å finne av hw rundt i skuffer og skap og klokke de stakkars maskinene til døde....

 

 

Info:

- Det meste som du trenger av info finner du i Hwbot info tråd

- Sjekk også Hwbot.org sin egen guide

- Konkurransen varer nøyaktig en uke. Fra kl 0:00 mandag 9.04.2007 til og med kl 23:59 søndag 15.04.2007.

- Det er fritt frem å begynne nå, men validering av scorer og opplasting av resultatene må skje i løpet av den uken som er satt. Dette er for å lette arbeidet vårt med å holde oversikten på alle resultatene.

 

OBS konkurransen er over, og vinnerene finner du her. LINK

 

Hwbot trådene her på forumet:

- 3dmark01 Post resultatene dine her

- 3dmark03 Post resultatene dine her

- 3dmark05 Post resultatene dine her

- 3dmark06 Post resultatene dine her

- Aquamark Post resultatene dine her

- Pcmark04 Post resultatene dine her

- Pcmark05 Post resultatene dine her

- wPrime1024m Post resultatene dine her

- wPrime32m Post resultatene dine her

- Superpi32m Post resultatene dine her

- Superpi1m Post resultatene dine her

- CPUz Post resultatene dine her

- Pifast Post resultatene dine her

 

Regler:

- Alle de som skal være med i konkurransen må være registrert på Diskusjon.no OC team

- Samme regler som alt på Hwbot.org (ta skjermbilde av alle scores med CPUz oppe). Og ta skjermbildet fra alt du gjør, kan være greit å ha.

- Pifast så skal kun Hexus Pifast brukes, altså versjon 4.1

- Lagre helst html-filen fra Aquamark.

- Alle futuremark-scorer skal lastes opp til futuremarks orb.

- Alle CPUscorer må valideres på http://valid.x86-secret.com/.

- Bruk hwbot trådene her på forumet. Da er det enklere for oss å holde oversikten over datoene på alle scorene. Hvis dere laster opp resultater direkte på hwbot så post en screenshot i tråden her på forumet også. Det gjelder spesielt wPrime siden du kan laste opp resultater direkte til hwbot der.

 

 

Vinnere:

- Det vil bli 3 (kanskje flere) premier.

- Fasekjøler går til den som klarer lengst %vis overklokking på CPU.

- Hovedkort med prosessor og minnebrikker går til den med flest antall individuelle poengivende resultat som har blitt postet i løpet av den uken. Det er lov å forbedre gamle scorer, men du kan ikke slette scorer som ligger inne nå for så å legge de ut igjen.

- Siste premien går til den som gjør noe som stikker seg, morsomt?, sykt, verdensrekord? Noen som vil teste hvor lang tid det tar å kjøre superpi på en 486? Dette er kategorien for deg.

- En person kan bare vinne en av disse premiene. Men post gjerne ting som kan passe i alle 3 kategoriene, en vet aldri hva som dukker opp….

 

 

Premier:

- Fasekjøler laget av Overklokk

- AMD 5600+ AM2, 2GiB Corsair 6400C4 og Gigabyte 590SLI AM2 hovedkort. Sponset av oysfaerg

- Overraskelse, og evig ergelse over å ikke ha klokket systemet enda lenger.

- : : Premiene kan bli forbedret etter hvert… : :

 

Som dere kanskje ser er de fleste premiene ikke det aller nyeste som er å oppdrive. Men det vi har fått er takket være oysfaerg og Overklokk, så all ære til de.

 

 

Kontakt/endringer:

- Er det noe dere lurer på angående konkurransen så ta det i tråden, men send gjerne en PM til meg eller Nassuz.

- Endringer kan forekomme frem til konkurransen starter.

 

 

Og husk absolutt ALLE kan være med og ingen resultater er for dårlige!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir så morro, jeg kommer ikke til å være med på konkuransen, jeg skal kun være en slags pådriver og hjelpe litt her og der om det trengs.

 

Hvis noen lurer på noe, anything, er det bare å spørre, skal dere ha raskt svar så legg meg på msn lista deres,se profilen min. Jeg skal love å være der så ofte jeg kan under konkuransens gang, ellers har vi forumet.

 

Så det er egentlig bare å plukke frem all gammal hw og gjøre klart, her skal det konkureres :cool:

Lenke til kommentar
Får vel se da om jeg har noe HW jeg kan leke med i denne konkuransen.....

8240190[/snapback]

 

Ser vi frem til Overklokk!

 

Kan noen skrive kort om hvordan du overklokker? Jeg vet at du gjør noe for å forbedre effekten til harware, men hvordan?

 

Ta en titt på hw.no sin introduksjon til overklokking i kategorien "guider", så burde du iallefall ha litt basiskunnskap.

 

Selv sitter jeg på møkka-hardware med planer om å oppgradere i slutten av april, så jeg kan nok ikke bidra med mye denne gangen...

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...