Gå til innhold

Fremtiden for kategorien "Musikk"


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Det har noen uker nå vært diskutert om HipHop bør få sin egen kategori, etter at dette ble foreslått. I den sammenheng er vi gjort oppmerksom på at musikkategorien har stor aktivitet med mange aktive tråder i løpet av en dag. Dette er jo veldig positivt for kategorien og viser at Diskusjon.no får et mer og mer engasjert miljø på området.

 

Men det medfører også utfordringer. Det er til tider så mange aktive kategorier i løpet av en dag at det blir særdeles uoversiktlig. Det kan derfor være på sin plass å splitte ut kategorien. Som nevnt er det fremmet ønske om HipHop og det er jo velkjent at vi har et stort og engasjert Metal-miljø på forumet. Kanskje det også kan splittes ut kategorier som ikke går på sjanger?

 

En splitting har både positive og negative konsekvenser og det er ikke gitt at dette er det riktige å gjøre på det nåværende tidspunkt. På den negative siden er det jo åpenbart at det for de som liker å følge med på alt av musikk vil irritere seg over å måtte besøke flere kategorier. Dette finnes det i teorien tekniske løsninger for å kunne løse, men det spørs hvor mulig det er å gjennomføre.

 

På den positive siden vil de som er spesielt interessert i en sjanger få en hel kategori å leke seg i.

 

Det er mange hensyn å ta og etter samtale i forumstyret, spesielt med Henrik Salthe (redaktørt Kulturo) så ser vi det best at vi først har en dialog med brukerne av kategorien slik at vi best mulig kan komme til en løsning som gir dere det beste og mest ønskelige tilbudet.

 

Kom med argumenter mot splitting eller kom med forslag til hvordan det kan løses med splitting. Vi vil følge med på de ønsker og råd som kommer og de vil bli tatt hensyn til før en avgjørelse fattes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns ikke det er nødvendig å splitte opp musikkforumet sånn som det er i dag. Jeg syns ikke aktiviteten der er overveldende (og jeg følger med hver dag, siden jeg ble satt inn som moderator først og fremst for å rydde opp i det spesifikke forumet). Eneste grunn til at jeg kanskje kunne være litt enig i en opprettelse av et eget hip hop-forum, er pga all den andre kulturen som følger med denne bevegelsen (grafitti, breakdance osv), men jeg er prinsipiell motstander av å båssette musikksjangre i forskjellige underforum sånn som situasjonen er per se.

 

Med andre ord er ikke dette nødvendig i dag, mener jeg.

Lenke til kommentar

Dette forutsetter at man er innom vanlig :)

 

Er man borte to-tre dager så har man med ett et par-tre sider å gå igjennom med standard visning (25 tråder per side).

 

Med 25-30 aktive kategorier er den faktisk på topp tre av de mest aktive kategorier i så måte. Med tanke på at flere av trådene er store samletråder så viser det litt hvilket potensiale som er.

 

Uansett om man ikke splitter opp nå så vil det nok skje i fremtiden hvis veksten kommer. Så man kan uansett komme med forslag til hvordan det optimalt kan gjøres, så er vi i hvert fall best mulig forberedt. :)

 

Selv er jeg lite aktiv i kategorien og vil lene meg til Cun og hva brukere sier før jeg kommer med min anbefaling. Men jeg vil også kikke på hva tallene og statistikken viser. Så kan det også være Kulturo har noen ønsker i så måte.

Lenke til kommentar

Ja takk, jeg er for. Men det er ikke nok hip-hop-brukere her, og forumet kan klare å få 20 aktive brukere i alle fall. Jeg håper det blir flere, men jeg tviler. Det er ca. 15 +/- aktive brukere i hip-hop-tråden per dags dato.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

største grunnen til at jeg syns hip-hop burde bli en egen kategori, er som det ble nevnt ovenfor, at hip-hop er så mye mer enn bare musikk.

 

Sånn som musikk kategorien er i dag, så er det ett rot uten like...jeg har ikke store problemer med å finne hip-hop tråden som jeg leser i, men det er fordi jeg har vært der stort siden jeg registrerte meg.

 

Anyways..jeg er for, så kanskje vi slipper de teite diskusjonene om hva som er best av metal og hip-hop....hehe

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
Ja takk, jeg er for. Men det er ikke nok hip-hop-brukere her, og forumet kan klare å få 20 aktive brukere i alle fall. Jeg håper det blir flere, men jeg tviler. Det er ca. 15 +/- aktive brukere i hip-hop-tråden per dags dato.

8236321[/snapback]

 

 

I skrivende stund har 50 stk sagt at de ville benyttet seg av en hip hop-katekori, og det som vil skje dersom vi får en egen hip hop-kategori vil vi trekke masse medlemmer fra Vgd.

Lenke til kommentar

Er imot at det skal bli en egen hip hop del på forumet pr. dags dato. Det er for få som poster på musikkforumet til at man trenger å dele opp.

Og om det kommer en hip hop del på forumet blir det garantert en metall kategori på forumet også. Det tror jeg vil føre til at det blir to hoveddeler, og de alternative sjangerne vil bli mindre diskutert.

Grunnen er at de som er interessert i de to nevnte sjangerne vil hovedsakelig bare lese om det som er innenfor deres interesseområde, og det andre blir da ikke lagt merke til like mye som før.

Akkurat det er noe av det jeg synes er mest positivt med dette forumet Metall, rock, hip hop, electronica ect interesserte diskuterer musikken til hverandre, så man får inn litt forskjellige synspunkter. Det kan i noen tilfeller føre til litt teite diskusjoner hvor man diskuterer hva som er best av metall og hip hop, men det er ikke et veldig stort problem spør du meg.

Lenke til kommentar

Gjerne flytt diskusjonen litt mer over på musikk-kategorien generelt. HipHop har en egen tråd og så langt er det kun gjenbruk av argumenter derfra. Det er kategorien musikk i sin helhet vi her diskuterer og det er jo ikke nødvendigvis det å splitte ut diverse sjangre som er løsningen. Vi har jo allerede et par underkategorier som går på noe helt annet.

 

Prøv å tenk litt større her, litt mer hvordan kategorien skal være organisert. Vi trenger ikke to tråder for å diskutere om det er riktig å splitte ut HipHop eller ikke :)

Lenke til kommentar
Sånn som musikk kategorien er i dag, så er det ett rot uten like...

8236361[/snapback]

Kan du utdype dette?

8237201[/snapback]

 

Syns du det virker veldig ryddig og organisert når du går inn på musikk delen?

 

For min del er det ett virvar av dumme tråder også en og annen seriøs tråd.

 

Klart dette er smak og behag, for alt jeg veit så kan det hende du stortrives med sånn som det er nå, men jeg syns det er rotete og uoversiktlig.

 

Og til de som er redd for at det bli delt i 2 grupper ( hip-hop og metal), hva er problemet? Ser på dette som en veldig positiv greie jeg, så kan heller de som liker begge deler bruke noen ekstra klikk på å gå frem og tilbake mellom kategoriene.

Lenke til kommentar

Det er ryddigere og mer organisert enn før og utviklingen i en riktig retning sånn sett er fremdeles ikke ferdig. Hvilke tråder er "dumme"?

 

Jeg syns det er problematisk å dele opp musikkforumet siden mangfoldet på den måten vil bli svekket. Jeg tror det vil danne seg en sterkere klikkementalitet og polarisering med en sånn inndeling av forumet etter de mest populære sjangrene.

Lenke til kommentar

Om forumet lager flere underkategorier for de mest fremtredende sjangrene og de skulle vise seg å være ufordelaktig så er det uansett mulig for retrett?

Tenker det vil bli mer oversiktlig å se hva som skjer, når man får et mindre antall tråder å se igjennom, men heller flere kategorier.

 

Personlig så kan både metal, og hiphoppere gozzze seg i sine egne tråder. Bryr meg liksom ikke så mye av bleike langhårete skrikere og sinte sorte med kulehull! ;)

Og da slepper man å gå igjennom sider med masse uinteressante tråder!

Lenke til kommentar
Hvilke tråder er "dumme"?

8240520[/snapback]

 

Mine forslag

 

Fin rar (finsk?) "sang" med funky animasjon!

Ny tråd - Hva hører denne personen på? (jada, den kan være morsm. men passer bedre inn i off-topic)

En liten musikk lek

 

 

i tillegg til titalls med tråder jeg ikke gidder å se innom.

8241078[/snapback]

 

Gode forslag..er akkurat sånne topics jeg tenker på...sett hip-hop og metal i 2 grupper, og la det være en generell musikk kategori der folk kan diskutere finske fine sanger, og hvilken sove sang som er best osv osv osv

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...