Gå til innhold

- OneCare sluppet for tidlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"fungerer ikke godt nok med våre exchange servere"?

 

Den setningen får meg til å grøsse og at MS selv ikke kan klare å gi gode nok retningslinjer for sine egne produkter til et eget selskap.

 

Det har mang en gang vært et problem for selv erfarne antivirus produsenter å få alt til å fungere tilfredstillende for kunden mot Exchange server, og det har kun vært de som har vært knyttet nærmest i Redmond som har fått til de "beste" produktene.

 

Så dette var forunderlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jammen er det lett å få tilit til microsoft :roll: Så klart alle kan gjøre feil, men både havlferdig Vista og halvferdig antivirus på et par måneder blir for drøyt. Hadde det ikke vært for at jeg spiller hadde jeg gått over til Linux pronto.

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Er ingen Microsoft elsker personlig, men synes vinklingen til hw.no kanskje er litt feil her. Å skylde på oppkjøpt kode - som Microsoft selv er ansvarlig for - virket såpass tåpelig, at jeg sjekket artikkelen på ZDNet. Der er forholdene litt mer nyansert, og jeg vil gjerne trekke frem sitatet:

"OneCare is a new product — they shouldn't have rolled it out when they did, but they're fixing the problems now," said Edelmann. (Microsoft's European business security product manager)

Ja, MS forteller at problemet ligger i koden de har kjøpt, men de forsøker ikke å skyve ansvaret over på utviklerne, slik jeg leser den originale artikkelen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jammen er det lett å få tilit til microsoft :roll: Så klart alle kan gjøre feil, men både havlferdig Vista og halvferdig antivirus på et par måneder blir for drøyt. Hadde det ikke vært for at jeg spiller hadde jeg gått over til Linux pronto.

8185752[/snapback]

 

hvilke spill spiller du da? Er ikke forundret om de fleste (alle?) kan spilles under linux også... :)

 

Wine har fått bra directX støtte, og skulle ting knipe så har man alltids cedega :) (http://www.transgaming.com)

Lenke til kommentar
Jammen er det lett å få tilit til microsoft :roll: Så klart alle kan gjøre feil, men både havlferdig Vista og halvferdig antivirus på et par måneder blir for drøyt. Hadde det ikke vært for at jeg spiller hadde jeg gått over til Linux pronto.

8185752[/snapback]

 

hvilke spill spiller du da? Er ikke forundret om de fleste (alle?) kan spilles under linux også... :)

 

Wine har fått bra directX støtte, og skulle ting knipe så har man alltids cedega :) (http://www.transgaming.com)

8185812[/snapback]

Evt. kjøre vitalusering med windows xp på...

Lenke til kommentar
Jaja... bare skyld på de dere kjøpte koden fra... hva har de med saken å gjøre?

Det var ikke de som la det ut :p

8185813[/snapback]

Artikkelen til HW.no er bortimot ubrukelig, gjorde som Leftie og leste kildeartikkelen. Artikkelen til hw inneholder riktignok biter og deler av denne artikkelen, men mangler konteksten til mange av påstandene.. og konteksten er veldig ofte viktig. Det er greit å korte ned artikler, men ikke når det går på bekostning av innholdet og vrenger hele budskapet.

Lenke til kommentar
Jammen er det lett å få tilit til microsoft :roll: Så klart alle kan gjøre feil, men både havlferdig Vista og halvferdig antivirus på et par måneder blir for drøyt. Hadde det ikke vært for at jeg spiller hadde jeg gått over til Linux pronto.

8185752[/snapback]

 

hvilke spill spiller du da? Er ikke forundret om de fleste (alle?) kan spilles under linux også... :)

 

Wine har fått bra directX støtte, og skulle ting knipe så har man alltids cedega :) (http://www.transgaming.com)

8185812[/snapback]

Evt. kjøre vitalusering med windows xp på...

8185816[/snapback]

 

Foreløpig orker jeg ikke å begynne å kjøre på med wine ol. programvare for å få ting til å fungere, det jeg sannsynligvis kommer til å gjøre i først omgang er å kjøre med både Windows(for spill) og linux for det meste andre. Tror det blir viktigere og viktigere i fremtiden å kunne bruke Linux.

Lenke til kommentar
"Arno Edelmann fra Microsoft sier at programvaregiganten ikke er et selskap som spesialiserer seg på sikkerhet" Ikke rart at windows er det mest usikkre operativsystemet ever...

8185860[/snapback]

igjen ett sitat som er tatt ut av sin kontekst :) Det som egentlig blir sagt at MS ikke er ett spesialisert sikkerhetsselskap, men at dette er en av flere forretningsområder. Poenget med dette var å få frem at dette er ett nytt satsningsområde(derfor oppkjøpet av GeCAD) og at det vil ta litt tid før de har samme ekspertise/programvare som dem som har holdt på i flere år. Litt lengre ned i artikkelen fremhever også en sikkerhetsekspert at MS ikke er de eneste som sliter med "falske positive", dvs filer som blir oppfattet som infiserte, men som ikke er det. Faktisk hele 1% av alle positiver fra Kasperskys selskap er falske!

 

Litt synd at kvalitetskontrollen på artiklene her ikke er litt bedre.

Lenke til kommentar
Jammen er det lett å få tilit til microsoft :roll: Så klart alle kan gjøre feil, men både havlferdig Vista og halvferdig antivirus på et par måneder blir for drøyt. Hadde det ikke vært for at jeg spiller hadde jeg gått over til Linux pronto.

8185752[/snapback]

 

Halvferdig Vista ??

Pussige greier her har vi et OS som fungerer langt bedre enn XP gjorde da det kom ut og så er det halvferdig :nei:

Har kjørt Vista fra dag 1 uten problemer, har innstalert dette på en rekke maskiner til andre og ingen har trøbbel med dette, det er langt fra det samme som jeg kan si om XP da det i sin tid kom på markede :hmm:

Lenke til kommentar

OneCare er ikke en del av Vista da. Man må betale store penger for Vista, men får da et os som fungerer. Hardware støttes eller blir støttet i nær fremtid og den enorme mengden software som støtter XP vil bli oppdatert for Vista. I stedet for å måtte velge mellom noen få løsninger i Linux kan man i Windows få et program som fungerer sånn som du vil.

 

Man kan velge alt av hardware på markedet og få støtte for det mens man må være ganske heldig om hardware skal støttes i Linux. Man får et enkel og oversiktelig instaleringprogram i stedet for drivere man må slite for å sette opp og ikke gir noen garangti for at hardwaren fungerer som den skal. I linux må man velge mellom noen få progrem for daglige oppgaver og får da et program som gjerne gjør oppgaven kronglete i forhold til den enkelte sitt behov.

 

Jeg mener at man får det man betaler for. Linux er gratis men da får man et uoversiktelig kronglete operativ system med lite støtte for software og hardware.

 

Wondows må man betale for men har da en veldig stor bredde for hardware og software og er oversiktelig og enkelt å bruke.

 

I overgangen til Vista har jeg prøvd mange linux versoner men nå har to fullversoner pluss en OEM av Vista. Forskjellen er kort sagt at med Vista kan jeg bruke pc-en til det jeg vil bruke den til.

Lenke til kommentar
Raptor,19/03-2007 : 11:32]
trudde du at Vista var ferdig?

her følger man med

8186524[/snapback]

Synes Vista er ganske ferdig jeg..

 

Hva er det som ikke er ferdig i Vista?

8186567[/snapback]

 

Poenget hans er vel at et os aldri blir ferdig men blir stadig forbedret. oppdateringer og service packs osv

8186726[/snapback]

 

Det er en annen sak,alt som skal følge med i tiden må oppdateres,dette kalles dog ikke at det er halvferdig som det ble påstått tidligere.

Ser også at en del kritiserer Vista for å være så mye dårligere enn feks ; GNU/Linux , hvorfor ikke da bare bruke det suverene systemet da??

Litt merkelig å klage å syte på et system med begrunnelse i at det finnes såååå my bedre vare gratis og så ikke benytte seg utelukkende av det :hmm:

Så er det noen som sier " må bruke MS pga spill " javel men da beviser jo det at de andre ikke er bra nok,for da hadde de vel taklet dette også eller er de bare "halvferdige" :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...