Gå til innhold

Mobilforbudene er overflødige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til gjengjeld viste undersøkelsen at en bærbar CD-spiller gjør utslag på Elektrokardiogram

Jeg prøvde å klikke meg videre gjennom kilderekken kom bare på et blindspor til Reuters. Det sto ikke noe om hvordan de hadde klart å fremprovosere forstyrrelsen. F.eks om de hadde lagt CD-spilleren oppå elektrodene eller apparatet eller om det var en realistisk avstand. Jeg skulle likt å sett hvordan testen var utført og hvor alvorlig forstyrrelsen var.

Lenke til kommentar

Et annet problem, som ikke er relatert til flysikkerhet, er vel at dekningen kan være ganske laber ved 30 000 fot... Mythbusters gjorde noen tester på dette, men fant ikke ut noen direkte sammenheng mellom mobiltelefon og fortysrrelser på instrumentene såvidt jeg kan huske. De dro dog ikke opp i luften og sjekket om de falt ned når de skrudde på mobilen...

Lenke til kommentar
Et annet problem, som ikke er relatert til flysikkerhet, er vel at dekningen kan være ganske laber ved 30 000 fot... Mythbusters gjorde noen tester på dette, men fant ikke ut noen direkte sammenheng mellom mobiltelefon og fortysrrelser på instrumentene såvidt jeg kan huske. De dro dog ikke opp i luften og sjekket om de falt ned når de skrudde på mobilen...

8139663[/snapback]

 

fikk med dem det programmet. og der snakket med med en teknikker som kunne fortelle at til og med de enkelte instrumentene kunne ende opp med å forstyrre hverandre av forskjellige grunner. eller for den del at strobelysene slo inn på ett og annet instrument.

 

med andre ord, det er de underligste ting som kan slå inn på en eller annen sensor eller tilsvarende. det er for det meste ett spørsmål om frekvens og passende antenner...

Lenke til kommentar
Så nå godtar snart alle sykehus at en har på mobilen?

Synes det er en smule skummelt med forstyrring av pace- maker ved utgangene i butikker.

Det burde nå gå an å fikse på teknologien slik at en ikke bli forstyrret.  :hmm:

8139731[/snapback]

 

Eventuelt kan folk med pacemakere la være å besøke butikker med elektromagnetisk tyverisikring ved utgangene. Er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Eventuelt kan folk med pacemakere la være å besøke butikker med elektromagnetisk tyverisikring ved utgangene. Er ikke verre enn det.

8142088[/snapback]

Og så kan funksjonshemmede bare sitte inne og se på tv... :ohmy::no:

Ok, litt drøy sammenligning, men det er også drøyt å hindre folk med pacemaker i å gå i butikker.

Endret av Dimanche
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...