Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W880i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig. W850i, en nærmest identisk telefon teknisk sett, fikk anbefalt-stempelet av Amobil. I forhold til W880i så kan man kalle W880i klumpete. Ikke er den så mye billigere heller.

 

Jeg syns anmelderen ikke har vektlagt designet (vekt, tykkelse osv) i forhold til de tekniske spesifikasjonene. Kan man forvente at en såpass tynn og nett telefon skal utklasse lommesprengerne i megapixler?

 

Ønsker man en telefon med både 3G og Edge, det beste kameraet, radio og lyskaster (!) så velger man jo ikke W880i. Dersom man er ute etter en av de beste slim-mobilene på markedet så er denne telefonen et godt valg. Så vidt jeg vet har det ikke kommet noen Ole Brumm-telefon ennå.

 

Har en følelse av at anmelderen tilhører den førstnevnte gruppen :)

Lenke til kommentar

Når den feiler i noe så elementært som taster synes jeg den ikke fortjener noe anbefalt stempel. Det er tross alt tastene man bruker hele tiden. Telefonen er utvilsomt tynn men det gir ikke alene en god karakter. Testen var godt skrevet av en erfaren mobiltester, tviler på han er så uprofesjonell som du antyder...

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at det ofte finnes to leire når det gjelder mobiltelefoner: De som liker litt store telefoner med masse funksjoner og innhold, og de som liker lette, tynne telefoner. W880i er en walkmantelefon, og en jækla bra en i så måte. Den er revolusjonerende fordi den er såpass liten og 3G samtidig. Tastene er en smakssak. Har lest mange innlegg på nettet, og de aller fleste som faktisk eier en w880i sier at tastene bare krever litt tilvenning.

 

Hadde jeg ment at anmelderen var uprofesjonell hadde jeg klart å skrivd det selv. Forumet er til for å diskutere testene.

Lenke til kommentar

Har denne mobilen og det er klart den beste telefonen jeg har hatt så langt.

 

For det første bør vekt og design komme inn her. Design er kanskje noe av det viktigste for folk flest og det er det som gjør at vi velger som vi gjør.

 

At en mobil ikke har edge, wifi, ditt og datt er kanskje ikke så viktig for folk flest. Det er nemmelig svært få som bruker dette med tanke på alle mobilbrukerne.

 

At denne i tillegg kan erstatte m3 spillere gjør den enda bedre. Mangel på radio ser jeg derimot som et pluss. For min egen del liker jeg å høre på musikk jeg selv ønsker.

 

Tastene vonde?

Herregud. Det er en vanesak og etter 2 dager fatter du ikke at du har brukt andre taster. Som å sette seg foran en 30" LCD skjerm. når du er vandt til en 14" CRT monitor. Utrolig ubehagelig i starten, men etter 2 dager går du aldri tilbake til 14" :)

 

Denne mobilen blir spådd en lys fremtid i alle tester jeg har sett den i. Her nevnes sykt bra batteritid, god walkman, gode hodetelefoner, design og vekt.

 

Prisen : ca 1600 kroner med abonoment? Dyrt? Javel, da er det ulik oppfattning av hva som er dyrt. SE har garantert ikke lansert denne for de som står å vurderer en murstein til en krone ved siden av denne. Denne er for folk i farten med smak for design.

 

Jeg gir telefonen terningkast 6, og så langt den beste jeg har hatt. Og jeg tørr sette et par hundretusen av dette kommer til å bli en av årets suksesstelefoner.

Lenke til kommentar
At denne i tillegg kan erstatte m3 spillere gjør den enda bedre. Mangel på radio ser jeg derimot som et pluss. For min egen del liker jeg å høre på musikk jeg selv ønsker.

8096437[/snapback]

 

Kan ikke si at mangelen på radio er et pluss? Mangelen på radio bryr deg ikke i det hele tatt, kanskje, men det er jo ikke noe pluss at det mangler, vel?

Lenke til kommentar
At denne i tillegg kan erstatte m3 spillere gjør den enda bedre. Mangel på radio ser jeg derimot som et pluss. For min egen del liker jeg å høre på musikk jeg selv ønsker.

8096437[/snapback]

 

Kan ikke si at mangelen på radio er et pluss? Mangelen på radio bryr deg ikke i det hele tatt, kanskje, men det er jo ikke noe pluss at det mangler, vel?

8096515[/snapback]

 

 

Ordla meg litt klumpete der ja. Men fortsatt er dette uten tvil en terningkast 6 mobil.

Lenke til kommentar

En ting jeg reagerer på i denne testen er at anmelderen skriver

 

«Telefonen er også komplett fri for alt av knirking og ulyder, og er solid bygd.»

 

Jeg og 2 kamerater har denne telefonen, og på alle telefonene virker det som om volumknappen på siden er litt løs, dette merker man kun dersom man beveger telefonen mens man snakker i den (holder den mot øret). Merket ikke du dette anmelder?

 

Ellers er jeg er helt enig med oyvind_dahle, men jeg savner radio, fjernkontroll og bedre kamera (som jeg hadde på min w900i) - men at telefonen er laget i skikkelig materialer, og kun er 1/3 så tykk/tung som w900i veier opp for dette. EGDE har jeg alltid savnet, men å bytte merke er uaktuelt for meg, det samme er SmartPhone/Windows Mobile.

 

Jeg fikk telefonen på mandag så har ikke testet den så mye enda, men dette er mine første tanker.

 

Foreløpig terningkast er 5 (minus for radio, dårlig kamera og manglende fjernkontroll). Jeg mener at radio og fjernkontroll er ett must på en Walkman Mobil.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Feilen med W880i er stort sett bare prisen. Dette er en særdeles overpriset designtelefon uten de viktigste funksjonene og passer derfor for amatører og de som foretrekker design.

At den ikke har kamera med kvalitet som K800i er svært skuffende, at den ikke har radio gjør den uaktuell for meg. Siden den heller ikke kan brukes på nett utenfor de største byene er bare tragisk. Spesiellt når det nå er så rimelig å surfe med mobil.

 

Hadde den kostet 2500,- uten abn hadde den forsvart terninkast 4 også.

Desverre gir jeg den bare en god 3'er, teknikken i den er GAMMEL, spec er lavmål.

At det er et lekkert stykke gadget er jeg helt enig i, at kvalitetsfølelsen er er rå er også bra.

Bruk heller pengene på en k610, det er en telefon med samme spec.

 

I dag skal jeg hente min nye 4gb mp3 siller fra ebay, som jeg betalte 437,- inkl porto. Det er en billigere løsning enn W880i som walkman.

Lenke til kommentar
Du får skrive en lesertest etter hvert da, dahle. Regner med denne slår det som egentlig skulle være "den ultimate musikkmobil", nemlig Samsung i300, som fikk ... slakt av deg for en stund tilbake.

8096747[/snapback]

 

i300 er kanskje den dårligste telefonen noen sinne laget :)

Jeg spådde da død på hdd mobiler, og står ved det ennå :)

 

Lesertest av meg blir det neppe. Liker bare å hakke på eksisterende tester .)

For samtlige jeg kjenner som har denne er dritfornøyde.

Lenke til kommentar
Jeg og 2 kamerater har denne telefonen, og på alle telefonene lager virker det som om volumknappen på siden er litt løs, dette merker man kun dersom man beveger telefonen mens man snakker i den (holder den mot øret). Merket ikke du dette anmelder?

 

Jeg fikk aldri inntrykk av at knappen var løsere enn det som er naturlig med en slik fjær-løsning som er brukt på denne telefonen, og den bevegde seg ikke så lenge jeg ikke var i direkte kontakt med den. Dere er ikke borti knappen med øret mens dere snakker?

Lenke til kommentar

Det jeg undrer meg litt over når jeg leser gjennom denne testen er antall stjerner de forskjellige delene får. Når jeg leser teksten, får jeg inntrykk av at ting er bra, og det nevnes mange ting telefonen kan eller har. Men jeg klarer ikke å se i teksten hva det egentlig trekkes for. Hva er det egentlig som gjør at telefonen bare får 3,5 på skjerm og menyer? Det nevnes jo ingen negative ting i det hele tatt... :dontgetit:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...