Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W880i


Anbefalte innlegg

Poenget mitt er at det ofte finnes to leire når det gjelder mobiltelefoner: De som liker litt store telefoner med masse funksjoner og innhold, og de som liker lette, tynne telefoner. W880i er en walkmantelefon, og en jækla bra en i så måte. Den er revolusjonerende fordi den er såpass liten og 3G samtidig. Tastene er en smakssak. Har lest mange innlegg på nettet, og de aller fleste som faktisk eier en w880i sier at tastene bare krever litt tilvenning.

 

Hadde jeg ment at anmelderen var uprofesjonell hadde jeg klart å skrivd det selv. Forumet er til for å diskutere testene

 

 

 

HA HA HAAA...! Så utrolig morsomt... :roll: revolusjonerende? wtf?.. Har du bodd i skogen i 5 år eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og 2 kamerater har denne telefonen, og på alle telefonene lager virker det som om volumknappen på siden er litt løs, dette merker man kun dersom man beveger telefonen mens man snakker i den (holder den mot øret). Merket ikke du dette anmelder?

 

Jeg fikk aldri inntrykk av at knappen var løsere enn det som er naturlig med en slik fjær-løsning som er brukt på denne telefonen, og den bevegde seg ikke så lenge jeg ikke var i direkte kontakt med den. Dere er ikke borti knappen med øret mens dere snakker?

8096935[/snapback]

 

Nei, jeg merket det når jeg gikk og snakket samtidig (innendørs), da hopper den bitte litt opp og ned, og lager en liten lyd ;)

Lenke til kommentar
Hadde jeg ment at anmelderen var uprofesjonell hadde jeg klart å skrivd det selv. Forumet er til for å diskutere testene.

Jeg har heller ikke skrevet at du mener anmelderen er uprofesjonell, men at du antyder det i innlegget ditt, uten å gå videre inn på det.

 

Den er revolusjonerende fordi den er såpass liten og 3G samtidig.
På ingen måte. Det finnes telefoner som har 3G og er enda mindre enn W880, og de har gjerne vært på markedet lengre. Det er ikke til å komme unna at W880 er bare enda en modell fra SE med minimale endringer i forhold til tidligere.

 

Øyvind_Dahle: Hvor lenge har du hatt denne telefonen? Mange er nok i en form for ekstase de første ukene med ny telefon. Hadde du hatt K800i, W810 e.l tidligere tviler jeg sterkt på at du hadde skrytt like mye av W880. Ingenting forsvarer prisen på 4000 (veiledende u/ab.)

Lenke til kommentar

Eltervåg har gjort en grundig og god test. Ikke noe å si på det. Jeg er langt på vei enig i det meste. Eneste innvending er at jeg syns mobilen har fått lite uttelling for utførelsen i forhold til foreks. w850i, som faktisk ikke er mange månedene gammel. Kanskje fortjener telefonen en 4, kanskje ikke. Det kommer sikkert an på rævva som feis.

 

Jepp, jeg har bodd i skogen i 5 år, og ja, jeg synes alle som ikke er av samme oppfatning som meg er uprofesjonelle.

Lenke til kommentar
Hadde jeg ment at anmelderen var uprofesjonell hadde jeg klart å skrivd det selv. Forumet er til for å diskutere testene.

Jeg har heller ikke skrevet at du mener anmelderen er uprofesjonell, men at du antyder det i innlegget ditt, uten å gå videre inn på det.

 

Den er revolusjonerende fordi den er såpass liten og 3G samtidig.
På ingen måte. Det finnes telefoner som har 3G og er enda mindre enn W880, og de har gjerne vært på markedet lengre. Det er ikke til å komme unna at W880 er bare enda en modell fra SE med minimale endringer i forhold til tidligere.

 

Øyvind_Dahle: Hvor lenge har du hatt denne telefonen? Mange er nok i en form for ekstase de første ukene med ny telefon. Hadde du hatt K800i, W810 e.l tidligere tviler jeg sterkt på at du hadde skrytt like mye av W880. Ingenting forsvarer prisen på 4000 (veiledende u/ab.)

8098812[/snapback]

 

 

Helt enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva de tenker på når de dropper EDGE. Det er jo helt håpløst å være over på GPRS dekning når du er ute av 3G dekningen som er helt håpløs. Jeg vil si at W810i er bedre enn denne telefonen. Den har bedre kamera, den har EDGE og har helt supre taster.

Lenke til kommentar

Har hatt denne i et par dager nå.

Tastene er helt greie å trykke på. Får man vondt må man ha farlig skjøre fingre! Problemet er at tastene er så små, spesielt tilbakeknappen og c. Kommer borti internettknappen hele tiden. Synes også det er merkelig utnyttelse av plassen når det gjelder knappene, er jo nesten plass til dobbelt så mange knapper på telefonen.

 

Lyden på høytaleren er utrolig lys.. ringelyder skjærer i øra..

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt denne tlf på dagen hadde det ikke vært for tastene som rett og slett ikke holder mål. Normale tommelfingre treffer alt for ofte mer enn en tast om gangen, og tastene har ikke et tydelig klikk-punkt. Hvis du vurderer denne tlf bør du absolutt prøve den før du bestiller!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skjønner ikke hva de tenker på når de dropper EDGE. Det er jo helt håpløst å være over på GPRS dekning når du er ute av 3G dekningen som er helt håpløs. Jeg vil si at W810i er bedre enn denne telefonen. Den har bedre kamera, den har EDGE og har helt supre taster.

8103332[/snapback]

 

Jeg er helt enig i det med det EDGE dekninga, og jeg skjønner ikke hvordan SonyEricsson Norge kan forsvare mangelen på EDGE-støtte i telefonene med at de ikke satser på EDGE fordi det er omtrent kun Norge som satser på EDGE og at de fleste andre satser på UMTS og HSPA. Sjekker man ut dekningen, så viser deg seg at omtrent hele Nord-America og Europa har mer eller mindre komplett EDGE dekning, mens derimot UMTS har spredt dekning og HSPA har nesten ikke dekning i det hele tatt. Så begrunnelsen om å skippe EDGE fordi UMTS er fremtiden er det ikke noe mening i, for med tanke på at de har 2 års garanti på telefonene sine, så mener de vel at det er levetiden på en telefon, og UMTS nettet er nok ikke ferdig utbygd innen den tid. De må jo lage produktene sine med tanke på hva som er aktuelt NÅ.

 

Å lage mobiler med UMTS og ikke EDGE, blir som å Lage TV'er som KUN støtter HD-sendinger. Det er fremtiden, men pr. idag er det ikke så veldig mange kanaler som har HD-sendinger.

Lenke til kommentar

Personlig klarer jeg meg uten EDGE, da jeg kun bruker nettet sammen med Opera Mini (meget bra «komprimering») og for å lese/sende e-post (som sjeldent er veldig store - w880i kan jo ikke åpne vedleggene uansett).

 

Derfor synes jeg det går helt fint uten EDGE, også har jeg jo 3G på enkelte lokasjoner, men det er mere en bonus - slik jeg ser det i hvertfall.

 

Kan jo opplyse om at jeg aldri har hatt en telefon med EDGE heller, så jeg har ikke rukket å bli «bortskjemt» ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

denne testen suger!kjønner ikke helt hvorfor de skriver positive saker i beskrivelsen, men at den bare får 3 stjerner å sånt! :nei:http://mobilen.no/wip4/review/test_sony_er.../d.epl?id=11463

så sier de at den er dømt til suksess

 

å viss noen har hørt om bladet "hjemmepc" så ga de den en 6! og sa "den nye kongen" amobil må virkelig kjerpe seg! til og med vant w880i over nokia n95!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...