Gå til innhold

Hvilken pulsklokke bør jeg kjøpe? (S625X kjøpt)


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har lyst på en pulsklokke, så har sett på en del forskjellige. Men er litt usikker på hvilke funksjoner som er bra å ha og hvilken klokke som passer til min trening.

 

Skal bruke den først og fremst til jogging, men litt til ski og kanskje sykling også.

Bruker å ta meg 3-6 joggeturer i uken, ikke så alt for lange. Før så jogget jeg i gjevnt tempo, men har gått over til intervalltrening.

 

Har sett på en del forskjellige, på ebay så får du de ganske billig. F.eks S625X til 1400,-

 

Hva anbefaler dere? :)

 

 

 

edit: :!: Så ikke skrivefeilen i topic før nå, (Hvilket)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Polar sine toppmodeller har overføring til PC. Da får du all treningsdata inn i en fin dagbok, slik at du lett holder oversikt over treningsmengde.

 

Slikt kan man enkelt lage selv med en billig klokke og et enkelt regneark, så det spørs hvor viktig slikt er for deg.

 

Skal du på spinning er det smart med kodet belte slik at du ikke får krøll med overføringen fra andre klokker. Trener du stort sett alene kan en billig Sigma-klokke fra cyclecomponents eller lignende være tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:hmm: Hadde vært greit med overføring til PC. Har vel kanskje tenkt på noe rundt 1500,-, men kan gå litt opp eller ned.

Angående spinning så går det greit, det er pulsmåler på syklene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skal du på spinning er det smart med kodet belte slik at du ikke får krøll med overføringen fra andre klokker. Trener du stort sett alene kan en billig Sigma-klokke fra cyclecomponents eller lignende være tilstrekkelig.

7879787[/snapback]

 

Man får Sigma-klokker med kodet belte til under 400,-.

 

Anbefaler Polar, har brukt S610i, S625x og nå bruker jeg S725x og er rimelig fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Anbefaler Polar, har brukt S610i, S625x og nå bruker jeg S725x og er rimelig fornøyd.

7879961[/snapback]

Oki. :) Er Polar jeg har tenkt å gå for. Kan få S625X for 1300-1400.

 

finn din modell!

7880268[/snapback]

Derfor jeg lagde denne tråden. :p

 

Suunto har også mange modeller det kan være verdt å sjekke ut. Flere av disse kan også "bygges ut" med gps og sykkelmåler.

7880357[/snapback]

Så litt på de nå, og de så jo bra ut hvertfall. Hvilken av disse er å anbefale? Har du prøvd noen av de?

Lenke til kommentar

Bruker Polar sin RS200 selv. Genial klokke til en OK pris. (Betalte vel en 2.200,- med footpod som måler hastighet og tilbakelagt distanse...)

 

Denne klokka er i hovedsak beregnet på løping og gir deg mulighet til å definere både intervalltrening og langdistanseprogrammer slik at du kan velge før du starter.

 

Eneste jeg har å utsette på den er at overføring via SonicLink er ustabilt og trøblete til tider.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg synes de billigste polar-modellene gir veldig lite for pengene. Sammenligner man listen over funksjoner mot en 400-kroners Sigma og en Polar til 800 ser man hva jeg mener. Jeg hadde en M52 som kostet over tusenlappen, og den hadde nesten ingen funksjoner. Snittpuls så jeg først da jeg stoppet klokken, og ingen prosentvisning eller mellomtider.

 

Nå har jeg en 720i, og her er det masse snadder. Høydemåleren lager en lekker graf sammen med sykkelhastighet, puls og kadens.

 

polar_s720_graph1.jpg

Lenke til kommentar

Alt etter hvor mye du har i budsjett, og hvor mye du bruker (kommer til å bruke) klokken, vil jeg anbefale deg 725x

Jeg har denne selv, og syns den er svært god. Den har flere nyttige funksjoner, blant annet intervall funksjon som er utmerket.

Det er en dyr klokke, samt ganske stor, men fordelene er mange. Med medfølgende programvare kan du analysere all treningen på pc i etterkant, det er en crossover modell som har utstyr til både løping og sykling, (følger med til sykkel, løpesensor kjøpes separat) samt et vell av funksjoner av både nyttig og unyttig art.

Jeg ser at du har valgt deg ut 625x, som er tilnærmet identisk. Jeg liker vel utseendet på 725 bedre, men det blir mer en smakssans. Du kommer til å bli fornøyd med denne.

Min erfaring er at det å legge litt mer penger i den gjør at man får de funksjoner man ønsker, blant annet analyseverktøy som gjør at man kan få tall på fremgangen man gjør.

Om du er helt grønn, eller ønsker litt mer info, kan jeg også anbefale boken pulstrening av Camilla Porsman. Dett er en bok til ca hundrelappen som er en god start for å trene riktig med pulsklokke.

Link til boken

Lenke til kommentar
Da er S625X påvei. :D Ble 1400 til sammen, helt ny.

 

Cirrus: utseendet på S725X er en del bedre ja, men kostet såpass mye mer.

7893595[/snapback]

 

Bra valg!

 

Skaffet meg først en rs800sd som visstnok skulle være den beste klokken til polar. Den skuffet meg stort.

 

Klarte heldigvis å få byttet den mot en S725X multisport som har løpe-, speed- og cadencesensor. Har ikke bruk for sykkelutstyret før til høsten når jeg skal kjøpe ny sykkel. Men det er kjekt å ha muligheten til å bruke det.

 

Forresten; er det noen som vet hvilken infrarød sensor som fungerer med klokken?

 

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Da har klokken min ankommet, som sagt så ble det en Polar S625X helt ny, uåpnet til ca. 1400 :green:

 

Får lese litt bruksanvisning og teste litt, men frister ikke så veldig å dra ut å springe i -10 grader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har ikke så mye mer klær nå enn om sommeren når jeg er ute å springer. :p Bare hansker, pannebånd, halsgreie og en skikkelig tynn løpejakke.

Men er ikke helt godt å trekke pusten når det er såpass kaldt. Har hatt en del pusteproblemer, og fikk litt "astma-aktige" tendenser de to siste årene når jeg ble skikkelig andpusten ute når det var kaldt.

Lenke til kommentar
Har ikke så mye mer klær nå enn om sommeren når jeg er ute å springer. :p Bare hansker, pannebånd, halsgreie og en skikkelig tynn løpejakke.

Men er ikke helt godt å trekke pusten når det er såpass kaldt. Har hatt en del pusteproblemer, og fikk litt "astma-aktige" tendenser de to siste årene når jeg ble skikkelig andpusten ute når det var kaldt.

7942577[/snapback]

 

 

Vet det er et par dager siden nå, men allikevel, tenker å kjøpe meg en pulsklokke selv, og tenker på Polar sin RS400.

 

Løp i -15 grader her i forrige uke, bruker scootermaske så blir pusteproblemene atskillig mindre, tenkte jeg bare skulle dele det. Det er jo best å løpe ute, tredemølle gir ikke akkurat samme følelsen :)

 

Bruker ellers mikrofibertøy, hansker og hals, fungerer som en drøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...