Gå til innhold

Radeon X1950 Pro blir passiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

omg. den kjøleren var svær!

Aluminium, godt mellomrom mellom finnene, artic cooling design, tror dette blir bra, jeg.

 

Vekten på kjøleren må jo være ganske vill, men det har jo garanti.

 

Største konkurenten blir nok Powercolor selv med sitt X1950 Pro kort med artic cooling accelero kjøler, mens XT kortet nok blir blant de sterkeste vifteløse kortene.

 

Tviler på at disse lanseres som AGP kort, men det er ikke verre enn å kjøpe en vifteløs kjølet og montere den på ett av AGP kortene.

Og når artic cooling har utviklet denne, kan det jo hende de vil selge den løs også?

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å tro at denne passive, uansett hvor effektiv den måtte være, klarer å holde et 1950pro kort på LAVERE temp enn den aktive default viften (som tross alt er ganske så beefy).

 

De temperaturene må ha blitt målt med forutsetning at det er ekstremt god generell ventialsjon i kassen slik at du har en meget bra luftstrøm over robben selv når det ikke er vifte på den direkte. Noe annet kan jeg ikke få til å stemme...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det er spørs hvor passivt dette blir om det kreves vifte for å holde kjøleribba lunken nok.

 

Ellers så er vel antall watt varmeutvikling kjernen i problemet og det er vel neppe fikset. Jeg mener det er opp til GPU-produsentene å løse varmeproblemene mer enn det er opp til skjermkortprodusentene å løse det. De har jo allerede inngått enorme kompromisser ved å ha digre og kostbare kjølere på kortene.

Lenke til kommentar

X1950Pro har jo en egen 80nm. GPU så det er nok ikke det varmeste. X1950XT versjonen blir nok en del varmere. Begge krever ihvertfall sikkert en del kab. vifter, og da får du jo ikke noe helt vifteløst likevel.

 

Den X1950Pro referanse kjøleren syntes jeg så bra ut, likevel er nettopp X1950Pro kanskje det kortet som har flest ulike kjølere.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Dette kortet så jo kjempe messig ut. En liten 120mm vifte på her så er nok overklokkings potensiale formidabelt også.

7556311[/snapback]

Hva er diameteren på en liten 120mm vifte :D

lurer litt på hvorfor ingen hat tatt i bruk området over der sjermkortet vanligvis står til kjøling eller annet? Finnes noen få pasive løsninger som bruker det selv om mesteparten av pcene er towere of har 4-5 cm der.

Lenke til kommentar

synest dette var et bra tilltak. 1950 pro er vel det kortet som er kaldet med tanke på power. bruker mindre/samme strøm enn 7900gt og yter bedre. de gjorde en bra jobb da de gikk over på 80nm

 

tror den passive XT det er snakk om også har endel lavere effekt forbruk enn de tidligere 1900XT korta. har ikke sett noen konkrete tall her

 

 

viss denne kommer I AGP
skal ikke se bort ifra at denne blir og komme i løs-salg siden det er artic cooling. så da kan man jo montere selv :D Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Tror nok ikke den veier stort. Sikkert mindre enn standardkjøleren. Heatpipes er mye lettere enn massivt kobber. En annen ting er jo at det blir umulig med to slike i crossfire, hvis det ikke kommer software-crossfire for X1950pro også.

7558830[/snapback]

Jeg tror det skal være mulig å få til Crossfire om man har en litt ekstra lang Crossfirebro. Evt. så kan man sikkert ha ett slikt kort i Crossfire med et annet annet kort med en annen kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...