Gå til innhold

To ganger klapp fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: Når skal dere bli flinkere på rettskriving? Rett og slett for mye feil i de første delene av artikkelen.

 

2: 2,5mm lydutgang var da standard _før_ pop-port og slike fancy porter kom? Dvs., 5300 var vel langt fra den første.

 

3:

Telefonen skal i følge Nokia koste 325 euro uten skatter og subsidier, noe som trolig betyr en utsalgspris på omtrent 3500 kroner.

--

I følge Nokias pressemelding vil 6086 koste rundt 200 euro uten skatter og subsidier. Dette betyr trolig at telefonen vil koste i underkant av 3000 kroner når den dukker opp i butikkene.

Nok en gang: Euroen svinger fælt i amobils artikler. Dette er enda en ting dere har bommet på mange ganger før. Feilen ligger vel i om man skal oppgi pris med eller uten avgifter, men dette må uansett oppgis ved norsk pris. Det er selvfølgelig helt feil at 6086 vil koste 3000 kr.

 

4: Jeg likte 6290 veldig godt :)

Lenke til kommentar
Har Nokia 6086 det gamle eller nye s40 operativsystemet? Og hva er forskjell mellom den og 6085?

http://www.nokia.no/phones/6085/

7379911[/snapback]

Vil tro det nye. Det er vel kun noen få 128x128-mobiler som bruker S40 v3. Tror ingen nye 128x160 bruker det gamle. Rett på meg om jeg tar feil. edit: 6085 bruker og nye Series 40, så 6086 gjør nok også det.

 

Mulig det er flere forskjeller, men wifi/uma er vel utvilsomt den største forskjellen mellom 6086 og 6085.

Lenke til kommentar
2,5mm lydutgang var da standard _før_ pop-port og slike fancy porter kom?
Greit det var standard før, det har da ingenting med i dag å gjøre. 3,5mm er nå standard så at Nokia velger 2,5mm er derfor idiotisk.

7380709[/snapback]

Har ikke sagt noe annet? Påpekte bare at 5300 var langt fra den første med 2,5mm jack.

 

Til gjengjeld plugger du hodesettet i Nokias egne 2,5 millimeters lydutgang, som første gang dukket opp i musikktelefonene 5200 og 5300.

 

Forresten. Artikkel sier ingenting om skjermtype. Dere bør nevne at 6086 desverre bruker CSTN.

Lenke til kommentar

Nja, det er noen forskjeller.

 

6290 har kun 2 mp kamera. Dette også uten autofokus. Kameraet på 7390 med 3,2 mp og autofokus er altså en del bedre, etter all sannsynlighet.

 

6290 bruker Symbian og Series 60. Dette gir mer avanserte menyer, mulighet til å legge inn egne programmer og mye mer..

 

S40 er nok et grensesnitt som passer langt bedre enn Series 60 for mesteparten av 7390's kjøpere. Vil tro 6290 er ment som et alternativ til de som kanskje vil unngå 7390's dristige design, og som ønsker mer avanserte muligheter med mobilen..

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor de ikke lar oss europeere få N75..

http://i.gsmarena.com/ii/pics/nokia/nokia-n75-00.jpg

Lenke til kommentar
2: 2,5mm lydutgang var da standard _før_ pop-port og slike fancy porter kom? Dvs., 5300 var vel langt fra den første.

5200 og 5300 var (så vidt jeg vet) de første telefonene fra Nokia med 2,5 mm jack, eller AV-plugg som Nokia kaller det.

2,5 mm har vel forøvrig stort sett bare vært å finne på PDA-telefoner.

 

3:
Telefonen skal i følge Nokia koste 325 euro uten skatter og subsidier, noe som trolig betyr en utsalgspris på omtrent 3500 kroner.

--

I følge Nokias pressemelding vil 6086 koste rundt 200 euro uten skatter og subsidier. Dette betyr trolig at telefonen vil koste i underkant av 3000 kroner når den dukker opp i butikkene.

Nok en gang: Euroen svinger fælt i amobils artikler. Dette er enda en ting dere har bommet på mange ganger før. Feilen ligger vel i om man skal oppgi pris med eller uten avgifter, men dette må uansett oppgis ved norsk pris. Det er selvfølgelig helt feil at 6086 vil koste 3000 kr.

7379011[/snapback]

 

Prisen i euro er oppgitt uten skatter. Prisen i norske kroner er oppgitt med moms. Dermed bør 6290 vil dermed trolig koste rundt 3500 kroner med moms og litt fortjeneste til forhander.

 

Men at 6086 skal koste 3000 kroner, er nok feil ja :)

Her tenker jeg vi snakker mer rundt 2200 kroner. Dette rettes.

Lenke til kommentar

Ja, så vidt du vet. Men når jeg da påpeker at det er feil bør du jo muligens sjekke opp dette :) Som sagt, før pop-port og slikt ble introdusert brukte mange enheter 2,5 mm jack. Jeg er fullt klar over at det er nytt at Nokia igjen bruker dette (også mulig at de kaller det av-utgang er nytt), men dette var altså _vanlig_ før. 5300 var dermed ikke den første.

 

Og skrivefeilene er der fortsatt...

 

Bra du rettet på feil pris :)

Lenke til kommentar

of of...

 

Nokia kan ikke klapptelefoner.

 

De bomma ihvertfall med Nokia 6131. Må nemnes at dette er min første telefon som klapp-telefon da, og min første fra Nokia på svært lang tid.

 

Software og hardware-messig er den veldig grei, elendig kamera med en gang sol-lyset forsvinner da, men det viste jeg på forhånd.

 

Men design messig, noe drit!

Lager mange klikke lyder på når den åpner og lukkes, og rammen rundt tastaturet blir lett fylt med riper, og det er kommet merker i dekselet rundt skjermen av ripene :p

 

Tror ikke jeg vil satse på klapp-telefon fra nokia.

Lenke til kommentar
3 dager har gått, artikkelforfatter har vært innom og lest våre oppsummering av artikkel-feilene, men de er fortsatt ikke rettet.
Er vel heller regelen enn unntaket at tilbakemelding på direkte faktafeil og dårlige formuleringen ikke taes til følge. Dette hele ligger i hvem som har skrevet feilen, feks skal SiRO har ros for å ta seg tid til å sjekke tilbakemelding. :)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...