Gå til innhold

nederland vil forby ansiksslør


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/11/482620.html

 

owned?

Nå ønsker regjeringen å forby all burka og såkalt niqab, et slør som dekker hele ansiktet utenom øynene, på offentlige plasser. Det skriver den britiske avisen The Guardian i dag.

 

- Regjeringen ønsker ikke bruk av burka, men vi kan ikke forby bruken helt ennå, sier immigrasjonsminister Rita Verdonk.

 

Landet har allerede innført begrensninger på bruk av burka på offentlige transportmidler og i skolen, men nå ønsker høyre-koalisjonen som regjerer landet å gå enda lenger.

 

- Vi vil se på muligheten for et totalt forbud, sier Verdonk.

 

Får Verdonk viljen sin blir Nederland det første landet i Europa til å innføre et slikt totalforbud.

 

 

forslaget støttes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde bar Norge had baller nok til å sette foten ned mot innvandrere men feigere regjering skal du lete lenge etter.

 

Finner dette rimelig jeg. Jeg er dritta lei av at vi hele tiden skal tilpasse oss deres livstil når vi er i deres hjemland, nå er det på tide at de føler det samme. Forby det helt, skal våre kvinner dekke seg til helt og holdent når de kommer i Burkaland, så skal deres kvinner få kle av seg sine når de kommer til Vesten.

Lenke til kommentar
Hadde bar Norge had baller nok til å sette foten ned mot innvandrere men feigere regjering skal du lete lenge etter.

 

Finner dette rimelig jeg. Jeg er dritta lei av at vi hele tiden skal tilpasse oss deres livstil når vi er i deres hjemland, nå er det på tide at de føler det samme. Forby det helt, skal våre kvinner dekke seg til helt og holdent når de kommer i Burkaland, så skal deres kvinner få kle av seg sine når de kommer til Vesten.

7264303[/snapback]

der er jeg helt enig.

Vil de ikke integreres, så skal de.

 

Når de kommer hit er det nermest ikke de som skal følge våres skikker, de vil forandre på våres, og gjøre de om til deres...

Lenke til kommentar

det er bra at nederland tør å stå fram på den måten.

 

Ingen i norge ville turt dette, i redsel for å bli kaldt rasist.

 

Jeg kjenner selv flere invandrere som har integrert seg, og følger norske skikker, men kjenner også til de motsatte invandrerne...

 

Jeg syntes at hvis de ikke vil integrere seg med det stelle de bor, så har de ikke noe å gjøre der.

Lenke til kommentar
Ja er så enig, men hvis du sier det så er du jo en jævla rasist med en gang...

 

Men problemet er at vi har en regjering som er alt for snill, problemet er jo at det er synd på alle som kommer hit...

7264404[/snapback]

 

Vi har en balleløs regjeringe som daglig vasker stussen til Mulla med våre penger. De hyler høyt først, men så snart de får en "jeg skal drepe deg" melding i posten knabber de alle ledige politifolk i Oslo for å forsvare huset sitt mens de sitter inne med gardinene trukket for og skjelver i stolen.

 

Ikke at det er hyggelig med drapstrusler, men så lenge politikkerne våre holder stilt så snart de får en trussel, så er det fan så klart at det ikke blir noe bedring.

Lenke til kommentar
Greier ikke å forstår hva dette skal hjelpe mot.Muslimene sin religion sier at kvinnene skal gå med burka,det her vil jo bare skape større avstand mellom religionene.

Støttes ikke.

7264560[/snapback]

 

Ettersom jeg har skjønt står ikke dette tydelig i Koranen men blir tolket slik av de eldre grisene som styrer Islam.

Lenke til kommentar
Greier ikke å forstår hva dette skal hjelpe mot.Muslimene sin religion sier at kvinnene skal gå med burka,det her vil jo bare skape større avstand mellom religionene.

Støttes ikke.

7264560[/snapback]

 

Ettersom jeg har skjønt står ikke dette tydelig i Koranen men blir tolket slik av de eldre grisene som styrer Islam.

7264572[/snapback]

 

Nå skal jeg inrømme at jeg ikke har lest koranen,men kvinnen bruker ihvertfall slør.

 

Sløret i islam er i beste fall en anbefaling, ikke et påbud. Koranen nevner ikke sløret eller hodeplagget, men oppmuntrer kvinner til å beskytte sin "bluferdighet". I dagens samfunn vil man bevare sin bluferdighet, uten å dekke til ansiktet.

 

Koranen oppmuntrer til å følge dens beste betydningen

Endret av SirHenrik
Lenke til kommentar
jeg mener vi burde kaste ut muslimene som ikke følger norsk regler. Kanskje gi dem rehibilitering først og vise dem et par videor om den morderne verden og demokratisering. Og hvis heller ikke det skulle hjelpe noe særlig så stille dem for dør.

7264437[/snapback]

 

Så det du mener er at vi skal vise dem de blodige korstogene, reformasjonen, den franske revolusjonen og kapitalismens totale untyttelse av mennesker som den moderne verden bygger på?

 

(og sier ikke de moderne menneskerettighetene noe om religionsfrihet?)

Lenke til kommentar
jeg mener vi burde kaste ut muslimene som ikke følger norsk regler. Kanskje gi dem rehibilitering først og vise dem et par videor om den morderne verden og demokratisering. Og hvis heller ikke det skulle hjelpe noe særlig så stille dem for dør.

7264437[/snapback]

 

Så det du mener er at vi skal vise dem de blodige korstogene, reformasjonen, den franske revolusjonen og kapitalismens totale untyttelse av mennesker som den moderne verden bygger på?

 

(og sier ikke de moderne menneskerettighetene noe om religionsfrihet?)

7265159[/snapback]

 

Hvorfor vise dem historien når vi kan vise dem nåtiden? Kanskje de har godt av å se hvilken verdier våre samfunn bygger på, deriblant friheten til å si sin mening uten å bli drept.

 

Joda, moderne menneskerettighet sier noe om religionsfrihet, men det gjelder begge veier. Bryter ikke de det med å nærmest forsøke å presse på oss Islam?

Lenke til kommentar
Hvorfor vise dem historien når vi kan vise dem nåtiden? Kanskje de har godt av å se hvilken verdier våre samfunn bygger på, deriblant friheten til å si sin mening uten å bli drept.

 

Joda, moderne menneskerettighet sier noe om religionsfrihet, men det gjelder begge veier. Bryter ikke de det med å nærmest forsøke å presse på oss Islam?

7265218[/snapback]

Har vi blitt forsøkt påpresset Islam?

Og, isåfall - hvordan står dette til de kristnes misjon? Jeg tror nok desverre det er vesten som har påpresset mest på flest...

Lenke til kommentar
Hadde bar Norge had baller nok til å sette foten ned mot innvandrere men feigere regjering skal du lete lenge etter.

 

 

Men problemet er at vi har en regjering som er alt for snill, problemet er jo at det er synd på alle som kommer hit...

7264404[/snapback]

 

Vi har en balleløs regjeringe som daglig vasker stussen til Mulla med våre penger. De hyler høyt først, men så snart de får en "jeg skal drepe deg" melding i posten knabber de alle ledige politifolk i Oslo for å forsvare huset sitt mens de sitter inne med gardinene trukket for og skjelver i stolen.

 

Sånn hetsing av regjeringen vår da... personlig så ville jeg dratt den litt lengre...

Feigere regjering enn det vi har og har hatt skal en lete lenge etter...

Faktisk så kan dere ta med regjering, storting, fylkesting og kommuner...

Faktisk så kan dere ta med det norske folk også... som bare tør å sitte på diskusjon.no, cafe'er og over andre kaffeslabberas og prate/syte om det i stedet for å faktisk gjøre noe... og ja... jeg har regnet med meg selv.

 

Har hatt Jehovas Vitner på døra dussinet ganger for å frelse meg, men aldri noen fra Islam. Det tror jeg ingen andre har hatt heller?  :)

7267098[/snapback]

Tror jeg kanskje du skal være glad for. Dersom Jehovas vitner kommer på døra så er det ikke verre enn at en tør kødde med de så de legger på sprang...

Dersom Bin Laden kommer og vil omvende deg... Tror kanskje du venter litt med morsomme kommentarer da. Du ber ikke ham inn og spør om han vil dele denne koteletten med deg for å si det sånn... :D

 

 

Liten sånn ca. på kanten av OT... men liten solskinnshistorie når det gjelder en politiker:

Plassen jeg kommer fra... en liten by ved kysten av Norge. Jeg har aldri vært noen tilhenger til noen av ordførerne våre, men en av de gjorde noe..hmm... modig en gang.

Det var plassert et asylmottak i kommunen, og byen var svært plaget av vold, voldtekt og voldtektsforsøk. Faktisk i den grad at jeg ikke turte å la min samboer gå alene etter mørkets frambrudd. Det var svært mange innbrudd i biler og i butikker. Ordføreren jobbet så med å få stengt asylmottaket. Han møtte (ikke uventet) masse motbør. Argumenter som: rasisme, alle over en kam, trangsynt... u name it.

Dette til tross for at omtrent alle volds-, voldtekter og voldtektsforsøk var folk av utenlands opprinnelse.

Uansett... ordføreren sto støtt i vindkastene og fikk stengt asylmottaket.

Da skjedde det noe merkelig som ingen tror jeg hadde forventet... kriminalitetsbølgen forsvant... sånn over natta... plutselig var det bare en og annen hendelse på et noe mer normalt tidsperspektiv... Kan dere skjønne det? :p

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...