Gå til innhold

Kasseroller til 27000kr*Saladmaster*


Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har akkurat kjøpt ett par gryter til 27000kr med livstid garanti, å lurer litt på folks mening om dette, er dette galskap eller fornuft?

Det at de har livstid garanti betyr jo at jeg aldri mere trenger å tenke på å kjøpe gryter eller stekepanne noe mere, så den biten er jo grei.

 

Det andre de skryter av er at du bruker mye mindre mat når du lager mat med disse pannene og kasserollene, for du koker grønnsaker uten vann, og bevarer 90% av næringen i maten istede for at den forsvinner ut med vannet.

Du bruker 20% mindre vann en vanelig ved koking av mat, og slike ting som dette lar deg bruke mindre mat, siden det er mere næring igjenn i maten en med vanelig koking av mat.

Vi var 7 personer, å han lagde mat med under halvparten av hva vi ville brukt å alle blei mette, og det var mat tilovers.

 

Du kan også steke uten noen form av olje å smør, og når du gjør dette å koker uten vann så sitter du igjenn med en bedre smak (det merket jeg, spiser aldrig grønt ellers men dette var godt.)

 

Ett annet triks de bruker, noe av det som jeg er mest nyskjerrig på der det med å koke opp natrium i kasserollene, + noen av dine gamle av aluminium, og slikt, å lar deg smake forskjellen av vannet etterpå.

For å si det sånn det var en enorm forskjell, disse kasserollene i fra saladmaster smakte ikke vannet godt fra, men så testet vi men en kasserolle i fra Jamie Oliver å det var ca 2/3 verre smak, så en stekepanne fra Jamie Oliver huff der smakte det ille og tilslutt en alimiums kasserolle å fysj det var ille, klarte bare så vidt smake på det.

Å det mannen kunne fortelle da var at dette, slippes løs når vi lager mat i kasserollene også, så du spiser jo litt sånt hele tiden.

Dette er det jeg er mest skeptisk til, men han beviste de jo for oss..

 

Du bruker bare halvparten av strømen for å lage mat med disse.

 

De er laget av kirurgisk stål, altså ingen porer som åpner seg i metallet under koking/steking(mere renslig)

 

Oppsumering av +:

 

-Bruker mindre mat

-Mindre strøm/varme

-Lettere å rengjøre

-Ingen porer som åpner seg

-Slipper ikke metall

-Bettaler seg selv ned ved hjelp av mindre strøm forbruk og mindre matforbruk.

-Lager maten mye fortere.

 

Oppsumering av -:

-Koster 27000kr for noen kasseroller

 

Så hva tror folket?

Er dette lureri?

Noen som har vært borti dette?

 

Må inrømme at da vi dro på oppvisningsmiddagen var jeg veldig skeptisk å mente at alle som brukte 20000kr på kasseroller å stekepanne burde vært låst inne på lukketavdeling, men etter å ha sett han lage mat på halvparten av tiden, underhalvparten av matmengden som vi ville brukt, og smakt på natrium vannet, blei jeg overbevist.

 

Har enda en uke på meg å ombestemme meg, og begynte å få kalde føtter nå når jeg kom hjem, men hva tror dere`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, sikkert mange som vil mene at det er galskap, men det er da galskap å kjøpe så mangt, og sålenge man har råd til det, og det er såpass fantastisk, er det jo ikke så ille. Ta f.eks. en Rolex i gull, hvilket behov kan en ha for noe slikt?

 

Det er mange som kan skryte av biler i millionklassen, langt færre som kan skryte av et 27000-kroners grytesett. ;)

Lenke til kommentar

Ja mente jo også at det var det før jeg så dette...

Er ingen ekspert på stål å slikt, men dette med natriumet, å det med porene i vanelige kasseroller kontra disse som har kirurgiskstår som ikke har disse porene er det jeg er mest skeprisk på.

Å vi prøvde jo med natriumet i mot kasserollene til Jamie Oliver som koster 1000kr for en... 1/4 av prisen på den vi prøvde mot.

 

Og det som solgte meg var å lage grøt uten å røre rundt:)

Det høres fantastisk ut:)

Endret av Itw
Lenke til kommentar

bilder av herligheten finnes det??

 

 

jeg her ingen tror for at noen gryter kan værer verd så mye penger , men er det mange gryter og stekepanner ( sett med rundt 10-15 deler) så kan det jo være at det er verd pengene .

 

men ikea har sikker fine gryter som holder i 5-10 år for under halvparten av pengene

 

 

og husk man blir ikke bedre kokk av bra utstyr , selv om det hjelper litt .

 

 

EDIT: btw finnes det noe info på nettet om dette ? , jeg er litt inne i og skal ha sånt utstyr selv :roll:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Ok googlet litt på SaladMaster å har funnet ut at dette bare er et godt forkledd pyramide spill.

 

Saken er at du betaler en usansynelig høy pris for å få lov å selv bli en selger for de, å grytene deres er gode, men ikke til den prisen.

Får mange flere gryter i likens kvalitet til denne prisen!

 

Se programet om akkurat dette ho Danmarks "TV2 hjelper deg" BASTA:

LINK

 

Så jeg kommer nok til å benytte meg av 30Dagers retur retten:)

Har heldigvis ikke fått settet engang så på mandag avbestilles det :innocent:

 

Litt glad jeg er noe skeptisk..

For som de sier i programmet koke grønnsaker uten vann er ikke noe problem, uansett hviken gryte du har;)

Lenke til kommentar
Ok, men han var hjemme hos noen venner av oss, der bestillingen skjedde..

 

Eneste jeg ikke har funnet svar på er hvorfor natrium i hans kasseroller smakte "bedre" enn i en Jamie Oliver som også er kvalitet...

7214598[/snapback]

Det er vel ikke sååå vanskelig å fake noe sånt.

 

Så du at begge kasserollene ble skikkelig - og likt - rengjort før de testet kanskje?

Lenke til kommentar

Helt forbanna totalt jorr det her. Allerede ved prisen burde du styra klart unna.

 

F.eks

 

for du koker grønnsaker uten vann, og bevarer 90% av næringen i maten istede for at den forsvinner ut med vannet.

 

Dette kan du gjøre hjemme selv med en 50kr kasserolle og en 10 kr kokesil. Dvs du dampkoker grønnsakene fremfor å koke dem i vann. Samme effekt.

 

Du bruker 20% mindre vann en vanelig ved koking av mat, og slike ting som dette lar deg bruke mindre mat, siden det er mere næring igjenn i maten en med vanelig koking av mat.

 

Hvor mye veske du bruker avhenger av hvor mye veske som trenges. Sier seg selv. Om du bruker for mye vann ja så blir maten smakløs, men det har ingen ting med kokekarret å gjøre. Du får samme effekt om du har for mye vann i mat som du koker i 10 kr's kasseroller.

 

Vi var 7 personer, å han lagde mat med under halvparten av hva vi ville brukt å alle blei mette, og det var mat tilovers.

 

En god kokk kan kreere med råvarer på en effektiv måte og så samme effekt. Igjen avhenger dette ikke av kokekarrene men hvor flinke man er med råvarene.

 

Du kan også steke uten noen form av olje å smør, og når du gjør dette å koker uten vann så sitter du igjenn med en bedre smak (det merket jeg, spiser aldrig grønt ellers men dette var godt.)

 

Du kan steke på envær teflon panne uten olje eller smør, men f.eks smør som Melange gir en fin stekeskorpe til f.eks kjøtte. Å koke uten vann har jeg aldri hørt om, men damping derimot bruker vann og gir samme effekt.

 

Ett annet triks de bruker, noe av det som jeg er mest nyskjerrig på der det med å koke opp natrium i kasserollene, + noen av dine gamle av aluminium, og slikt, å lar deg smake forskjellen av vannet etterpå.

 

Illusjoner. Forklaringen her er at han sier at smaken blir forskjellig fra andre kasseroller enn sin egen, så når du smaker på vannet er du så innstilt på at det skal være forskjell at hjernen tolker forskjell selv om den ikke er noe merkbar. Tanke-illusjon er farlige saker.

 

bruker bare halvparten av strømen for å lage mat med disse.

 

Hvordan beviste han det? Viste han det med tiden, eller målinger?

 

Nei dette er nok en stor bløff. Håper du ikke har betalt noe for dette svineriet som jeg ikke tror er verd mer enn kanskje 1k tilsammens på det meste.

Lenke til kommentar

Skal sies at kasserollene er gode, noe de sa på BASTA programmet også, men de er ikke verdt den prisen.

 

Testet selv i går kveld å koke noen gullerøtter i en kasserolle i fra 1800 og brødmangel uten vann, å det funket da like fint, de tok noe lengere tid da, det skal sies.

 

Halvparten av strøm bruker man, siden man istede for å begynne med platen på fullguffe begynner med halvparten, til en ventil på lokket klikker etter det skrur man ned på det laveste.

 

Om noen har sett på den linken til det programmet på oversiden, så viser de der blandt annet hvor mange kasseroller og stekepanner man kan få for denne prisen av et annet merke med tilsvarende kvalitet..

Der var rett å slett skremende å se hvor mange det blei...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...