Gå til innhold

BenQ nekter å reparere telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha brenn i helvete benq-siemens!

 

kjøpe en siemens SXG75 å fy faen så dårlig! og dårlig service var inne på reperasjon i 5-6 måneder og når jeg endelig skulle få den hadde dem rotet den bort.

 

har nå godt over til Sony Ericsson etter å bare å ha eid siemens mobiler i 7 år, var fornøyd med siemens før benq kom inn i bildet :thumbdown:

Lenke til kommentar

For forbrukerne har ikke dette rare betydningen, så lenge de kjenner sine rettigheter og er villige til å jobbe for dem ved behov. For forhandlerne derimot kan det være krise.

 

Siemens er imidlertid, heldigvis, ikke det merket det går mest av, men allikevel..

 

Forhandlere som vil boikotte Benq-Siemens skjønner jeg svært godt, tror ikke de vil tape så mye fortjeneste heller.

Lenke til kommentar
Siemens må jo føle at oppkjøpet av BenQ var en skikkelig bommert etter så mange ansatte har blitt sagt opp og så blir de greiene lagt ned, og nå nekter de å reparere telefonene sine! Hva skjer med BenQ?

Jeg synes vi burde gjøre noe. Begynne å nekte å ta inn BenQ telefoner kanskje?

7109767[/snapback]

 

Bare til opplysning, det er servicesentrene som nekter å reparere telefoner på garanti fordi det ikke vet om de får betalt for jobben siden de tross alt gjør en jobb for et selskap som er insolvent og har betalingsstopp.

 

Med andre ord man kan betale for reparasjon men det er jo heller drøyt å måtte gjøre. Vi får håpe det løser seg så de begynner å reparere igjen. Kan ikke tro at BenQ kommer unna kravet om service selv om det erklærte BenQ Mobile insolvent....

Lenke til kommentar
Bare til opplysning, det er servicesentrene som nekter å reparere telefoner på garanti fordi det ikke vet om de får betalt for jobben siden de tross alt gjør en jobb for et selskap som er insolvent og har betalingsstopp.

7111045[/snapback]

Saken er vel mere at BenQ Siemens har sluttet å betale verkstedene for garanti rep, å det er usikker om dem noen gang vil starte å gjøre det igjen.

(Høyst sansynlig så vil dem nok starte å gjøre det igjen, men ingen som veit forsikkert.. :dontgetit: )

 

Å så lenge verkstedene ikke har noen garanti, så sie det seg selv at dem ikke er intresert i å måtte sitte igjen med regningen for alle garanti reparasjonene i Norge.. :innocent:

Lenke til kommentar
Forhandlere som kommer til å tape på dette ja, vi må la kunden heve kjøpet og får ikke sendt noe krav om kredit til BS siden de er konkurs.

7113439[/snapback]

Nå er det vel bare den Tyske delen av dem som er sent til konkurs.. :dontgetit: +At Moder selskapet har stengt penge krana til de resterende avdeleingen..

 

Å det er vel den siste grunnen og ikke den første som er årsaken til reperasjons problemene som man har nå.. :hmm:

 

(Dvs. Så lenge jeg ikke er helt på jordet her.. :blush: )

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Om din BenQ- eller Siemens-telefon går i stykker før verkstedene igjen begynner å reparere disse merkene, må du altså henvende deg til butikken du kjøpte telefonen i.

Hurra for meg som kjøpte på utenabonnement.no da... og nå som min EF81 er helt på styr også - lekker batteri som en ødelagt sil; knappene på utsiden slutter aldri å lyse, og den lager merkelige "knekke"-lyder når jeg åpner/lukker den som ikke var der når jeg kjøpte den. ;(

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...