Gå til innhold

Ny Vista-build kan lastes ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sånn at jeg først trenger og instalere RC1 og så oppdatere,eller kan jeg instalere 5728 rett fra cd?

fikk ikke helt til og få cd key til rc 1.

6934271[/snapback]

Kan installere denne rett fra cd på blank disk.Bruker 64 bits versjonen på tredje dagen i dag uten krasj eller feilmeldinger.Denne er betydelig raskere enn noen av de foregående versjonene.

Lenke til kommentar

Den nye RC1 er fantastisk!! Kanskje Linux har fått en konkurent?

En kan jo flytte på vinduer i 3D!....Installerte det for noen dager siden, og har ikke hatt problemer med verken drivere eller noe annet. Ett minus er at Vista tar umettelig mye maskinkraft. Men det er bare en ting å gjøre! Upgrade your computer!! :w00t:

Lenke til kommentar
Dersom jeg installerer denne, hvor lenge kan jeg ha den på maskinen før maskinen slutter å virke?

6934431[/snapback]

Det er jo windows, du kan ha det på maskinen i 24 timer og så går et eller annet galt og du får blåskjerm :p

6934561[/snapback]

Hehe, :p - Sikkert sant...

 

Men fikk svaret jeg letet etter her:

http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/preview.mspx

 

1. juli 2007

Lenke til kommentar
Dersom jeg installerer denne, hvor lenge kan jeg ha den på maskinen før maskinen slutter å virke?

6934431[/snapback]

 

Det er jo windows, du kan ha det på maskinen i 24 timer og så går et eller annet galt og du får blåskjerm :p

6934561[/snapback]

Så du kunne ikke komme med noe mer saklig altså? Windows XP er faktisk veldig stabil. Er den ikke det hos deg, så er det noe du gjør galt. Kan være smart å oppdatere drivere f.eks...

 

On topic : Positivt at Microsoft nærmere seg final build av Vista! RTM versonen skal vel være ferdig i oktober? Bare få uker igjen da...

 

Tror jeg skal vente med Vista noen måneder etter release slik at drivere har blitt tweaket nok. Hjelper ikke om Vista er ferdig hvis driverene er buggy!

Lenke til kommentar

Hehe.. Har endelig fått konfigurert RC1(Build 5600) slik jeg ville ha den.. lagt inn alle drivere og den fungerer som en drøm.. får vel sette meg ned og ta et par kvelder til med konfigurering nå som jeg må installere denne builden. Har faktisk ikke fått tilsendt RC1 på DVD fra microsoft før de legger ut en ny på nett.

Lenke til kommentar
Jeg mener at det sto i den "uoffisielle" tråden her på forumet at det gikk an å oppgradere fra B5600 til B5728 på samme måte som fra XP -> Vista, for å beholde instillinger, programmer o.l.

6934679[/snapback]

Nope.. det er å anbefale at man installerer på en "ren" disk.. derfor jeg ser for meg noen kvelder med konfigurering.. igjen :p

Lenke til kommentar
En kan jo flytte på vinduer i 3D!....

6934604[/snapback]

720p_wmv_flipped_but_still_playing_small.jpg

 

Flytte på vinduer i 3D? Mener du Flip-3d? Den er for treg og ubrukelig for effektive folk, man kan bruke scrollehjulet på musa til å rotere dem, men den er ikke real-time dvs. rulleanimasjonen må bli ferdig får man kan rulle andre veien hvis du skjønner. Prøv å scrolle gjennom våpen i et spill, der er det mer effektivt da man kan hoppe over animasjonen hvis man scroller flere hakk. Men proffe som vil være raskest velger heller å bruke tastaturet til å skifte våpen...

 

 

 

xgl-F12.jpg

http://jooh.no/root/clips/Kororaa_Linux_XGL_demo.avi

 

Xgl er mye bedre da trykker man F12 og så ser man alle vinduer samtidig og kan bare klikke på det istedenfor å vente på mange 3d-flip animasjoner.

 

ellers er Vista veldig treg ser ut som de bare la på litt cube mapping og pixel shading rundt vinduene fordi nå rman resizier vinduer bruker CPU 100% og det lagger og tearer mer enn i XP. jeg trodde alt var vektorgrafikk som fløt rundt i hardware accellerated heaven på 3d kortet :love:

nå er det bare XP i svart-hvit.

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...