Gå til innhold

Ny Vista-build kan lastes ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vist jeg skjøper en pc med xp instalert nå

får jeg da gratis oppdatering til Vista når den kommer

6934897[/snapback]

1. Det heter kjøper, ikke skjøper!!

 

2. Nei, såfremt det ikke ligger med noe kupong for oppgradering til Vista, så får du ikke gratis oppdatering. Du kan derimot kjøpe en oppdateringslisens, den koster ikke like mye som er "Retail" lisens.

Lenke til kommentar
Vist jeg skjøper en pc med xp instalert nå

får jeg da gratis oppdatering til Vista når den kommer

6934897[/snapback]

1. Det heter kjøper, ikke skjøper!!

 

2. Nei, såfremt det ikke ligger med noe kupong for oppgradering til Vista, så får du ikke gratis oppdatering. Du kan derimot kjøpe en oppdateringslisens, den koster ikke like mye som er "Retail" lisens.

6934969[/snapback]

Takk

Lenke til kommentar
Jeg mener at det sto i den "uoffisielle" tråden her på forumet at det gikk an å oppgradere fra B5600 til B5728 på samme måte som fra XP -> Vista, for å beholde instillinger, programmer o.l.

6934679[/snapback]

Nope.. det er å anbefale at man installerer på en "ren" disk.. derfor jeg ser for meg noen kvelder med konfigurering.. igjen :p

6934711[/snapback]

 

Det er kanskje å anbefale at man kjører en clean install, men det går å oppgradere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511752&st=2660#

 

edit: helt nederst i tråden

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Jeg mener at det sto i den "uoffisielle" tråden her på forumet at det gikk an å oppgradere fra B5600 til B5728 på samme måte som fra XP -> Vista, for å beholde instillinger, programmer o.l.

6934679[/snapback]

Nope.. det er å anbefale at man installerer på en "ren" disk.. derfor jeg ser for meg noen kvelder med konfigurering.. igjen :p

6934711[/snapback]

Det er kanskje å anbefale at man kjører en clean install, men det går å oppgradere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511752&st=2660#

 

edit: helt nederst i tråden

6935022[/snapback]

Men hvordan er det å oppgradere fra Windows XP?
Lenke til kommentar
ellers er Vista veldig treg ser ut som de bare la på litt cube mapping og pixel shading rundt vinduene fordi nå rman resizier vinduer bruker CPU 100% og det lagger og tearer mer enn i XP. jeg trodde alt var vektorgrafikk som fløt rundt i hardware accellerated heaven på 3d kortet  :love:

nå er det bare XP i svart-hvit.

6934798[/snapback]

Det er ingen hemmelighet at Vista vil kreve raskere maskin enn XP. Slik var det da XP kom i 2001 også. Folk klaga på at XP lagga mer enn Win2000! Det er alltid slike overganger når Microsoft slipper ut nye operativsystemer. Dere som har eldre hardware trenger da ikke oppgradere til Vista med en gang, så hvorfor klage?

 

Og dere som sverger til Linux, hvorfor i det hele tatt gidde å bruke denne tråden til å klage på Microsoft. Waste of energy spør du meg :roll:

Lenke til kommentar
Og dere som sverger til Linux, hvorfor i det hele tatt gidde å bruke denne tråden til å klage på Microsoft. Waste of energy spør du meg  :roll:

6935307[/snapback]

Er vel ingen som har gjort det her. Hvis det er min post om hvor lang tid det tar før jeg må installere et nytt operativsystem du sikter til, så var det hvor lang tid tar det før lisensnøkkelen går ut på dato jeg tenkte på... som du ser litt lenger oppe, så fant jeg svaret... 1. juli 2007.

 

Om du fikk assossiasjoner til ustabilitetsproblemer med MS, så var det ikke det jeg siktet til, på tross av avataren min. Jeg vurderer å oppgradere min WinXP pc til vista.

 

Edit: Etter å ha browset litt på http://windowshelp.microsoft.com/ - ser det ut som vista installasjonen gjennoppretter windows xp installasjonen viss noe går galt :)

Endret av Mental
Lenke til kommentar

Hvordan er behovet for Norton System Works eller lignende i Vista?

 

Windows Vista Upgrade Advisor sier at Norton System Works 2006 kanskje ikke kommer til å fungere optimalt etter oppgraderingen. System Works 2007 har heller ikke offisiell støtte for Vista ennå.

 

Edit: Jeg tenker spesielt på Norton Antivirus.

Endret av Mental
Lenke til kommentar
Noen som testet det sammen med Bootcamp og Parallels?

6934478[/snapback]

Jeg kjører gjennom Bootcamp på en MBP 1,83GHz med 1536MB minne. Ser ut til å funke fint, men har ikke fått testet like mye som den forige builden så jeg vil ikke love noe. Drivercden fra apple funker enda ikke, så iSight funker ikke, og ctrl + museknapp for å få høyre musetast må du fikse med annet program. Men alt i alt temmelig lovende :)
Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic, men er det noen måte å få lastet ned vista uten å ha 3,5gb ledig på systemdisk (c:)? Har kun 1,35gb ledig på der.. Har 7,4gb ledig på en annen parisjon, men fila legger seg i temp mappa på systemdisken mens den lastes ned slik at jeg er nødt å ha 3,5gb ledig der også..

Lenke til kommentar
Kanskje litt off topic, men er det noen måte å få lastet ned vista uten å ha 3,5gb ledig på systemdisk (c:)? Har kun 1,35gb ledig på der.. Har 7,4gb ledig på en annen parisjon, men fila legger seg i temp mappa på systemdisken mens den lastes ned slik at jeg er nødt å ha 3,5gb ledig der også..

6936742[/snapback]

 

last ned via browser:

http://download.windowsvista.com/dl/previe...cfre_en_dvd.iso

Lenke til kommentar

Har prøvt både browere (IE og Firefox) og downloadmanager (DownloadThemAll!), alle bruker temp som mellomlager mens filen lastes ned og trenger derfor 3,5gb ledig på systemdisk..

 

Tenkte kanskje bruke torrent, men har ikke funnet en jeg føler jeg kan stole på (den som ligger høyest utenom 5600 på thepiratebay er build 5752 og ble lasta opp for over to mnd siden:p)

Lenke til kommentar
Jeg har nå RC1 5600 Builden, siden det står "update". Betyr det at jeg bare kan brenne ut på en DVD plate og oppgradere til den siste? Eller må jeg legge inn fra bunn av?

6937143[/snapback]

 

Jeg hadde 5600 builden og det gikk fint og oppgradere til 5728, men tror faktisk den bruker litt lenger tid enn en clean install og jeg måtte avinstallere Nero, Citrix Ica Client og Java før oppgradering fordi Vista "støttet" ikke de programmene. Men det var bare og installere de igjen når oppgraderingen var ferdig, de fungerer fortsatt bra :D

Lenke til kommentar
Jeg har nå RC1 5600 Builden, siden det står "update". Betyr det at jeg bare kan brenne ut på en DVD plate og oppgradere til den siste? Eller må jeg legge inn fra bunn av?

6937143[/snapback]

 

Jeg hadde 5600 builden og det gikk fint og oppgradere til 5728, men tror faktisk den bruker litt lenger tid enn en clean install og jeg måtte avinstallere Nero, Citrix Ica Client og Java før oppgradering fordi Vista "støttet" ikke de programmene. Men det var bare og installere de igjen når oppgraderingen var ferdig, de fungerer fortsatt bra :D

6937544[/snapback]

 

ok :D Driver å laster ned siste versjonen nå, så da er det bare å legge inn da. Men har en orginal regget key. Må jeg skrive inn den under install, eller ligger den inne fra før av siden jeg kjører en update?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...