Gå til innhold

TEST: LG T1 Express Dual


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne testen var midt i blinken..

Dette er en megen sterk kandidat i "litt mindre, men ikke mist"-klassen.

Jeg har sett etter alternativer veldig lenge, og som det ble sagt over så er ikke utvalget så veldig stort blant PC-er med denne oppløsningen..

 

Eneste PC jeg vet om med like stor skjerm og samme oppløsning er Toshiba Tecra M7-115

Det er en tablet med 1440x900 oppløsning.. Den er ganske mye større da!

 

En liten oversikt over aktuelle 14" til under 13 000 kr

LG T1 Express Dual - Dårlig skjermkort, og treg harddisk

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

- Core Duo T2400 1833 MHz

- 1024 MB ram

- 60 GB harddisk (ikke så ok med 4200rpm)

- Intel GMA 950 (argh, why, why?)

- 14,1" skjerm

- 1440 x 900 oppløsning (wow, like bra skjerm som på Toshiba M7)

- DVD +/-RW

- B 33.4 x D 24.0 x H 2.2 cm Vekt 1.9 kg (mye mindre enn Toshiba M7)

VS

Zepto Znote 6314W - Dårligere oppløsning, men kanskje verd det med tanke på skjermkort?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

- Core Duo T2400 1833 MHz

- 1024 MB ram

- 80 GB harddisk (helt ok)

- NVIDIA Go 7600 512 MB

- 14,1" skjerm

- 1280 x 768 oppløsning

- DVD +/-RW

- B 34.1 x D 24.7 x H 2.7 cm Vekt 2.3 kg

VS

Toshiba Tecra M7-115 - Litt stor, men er en tablet :)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

- Core Duo T2300 1600 MHz

- 512 MB ram (500 kr for å oppgradere, no biggie)

- 80 GB harddisk (helt ok)

- NVIDIA Quadro NVS 110M 128 MB (aka GF Go 7300)

- 14,1" skjerm

- 1440 x 900 oppløsning

- DVD +/-RW

- B 34.8 x D 26.0 x H 3.9 cm Vekt 2.8 kg (litt stor for å være 14,1")

Et annet alternativ i denne "litt mindre, men ikke mist"-klassen er XPS M1210, selv om skjermen ikke er 14" men 12"..

 

Kan dere prøve å få testet den snart?

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Dell sin Latitude D620 er også en kandidat i samme kategori..

 

14", 1440 x 900, og ligger på 2kg med 4cells batteri. Den kan også kjøpes med nividia grafikkort.

6863243[/snapback]

 

Jeg fikk nylig en slik gjennom jobben og jeg må på det sterkeste fraråde denne. Selve maskinen må jeg karakterisere som meget bra, men blir ødelagt av skjermen (1440x900) som etter min mening er svært dårlig. Baklyset er svært ugjenvt samt at overflatebehandlingen gir en effekt som gjør at jeg synes den er ganske ubehagelig/slitsom å se på. Søk på Google på "D620 backlight" så får du opp mange negative omtaler. Standardskjermen (1280x800) har nok et bedre panel.

 

Jeg har mange års erfaring med datadrift, og dette er den dårligste skjermen jeg har sett fra Dell, og det er ganske mange. Jeg har også en D600 (1024x768) som har en langt bedre skjerm å jobbe med på tross av at den er noen år gammel og har dårligere oppløsning. En annen Dell (mener det var en Precision) med 17" bredskjerm på 1920x1200 er til sammenligning meget god og knivskarp på tross av at denne har mye mindre pikselstørrelse og dermed betydelig mindre skriftstørrelse.

Lenke til kommentar

Kan dele et par eller ti :)

 

1. Musknappene var ubrukelige. Klikk-og-dra var helt håpløst, da musknappene "glapp" kontinuerlig.

2. Den har samme problem som macbook pro hadde. Etter at du har brukt den en stund begynner viften å oppføre seg rart. Den starter og slår seg av, starter og slår seg av etc. i uendelig loop. Sikkert noe som blir fikset.

3. Space-knappen bråker.

4. Kontrastbelegget på skjermen er ikke limt perfekt, slik at det er ørsmå blærer under det. Oppfattes som en slags grå tekstur på hvite bakgrunner. For øvrig antar jeg det er ganske vanlig for maskiner med kontrastbelegg.

5. For meg ble oppløsningen for høy. Ikke lett å lese det som står på skjermen når baklyset er redusert og lys reflekteres fra kontrastbelegget.

6. Skjermlokket riper bare man ser på det, og ser man nøye etter ser man at det er laget av et temmelig mykt materiale. Det er ikke helt jevnt, men har ørsmå "bølger". Du skal ikke legge mye press på lokket før LCD-panelet misfarges. Dette skjer også bare man justerer bittelitt på skjermen. Ville ikke våget å ha maskinen i en sekk eller veske sammen med andre ting. Den trives neppe når det er trangt :)

7. LCD-panelet har elendig vertikal innsynsvinkel. Fikk aldri til å justere den slik at belysningen kunne oppfattes som jevn. Faktisk bedre vertikal innsynsvinkel på min X60s, og den er ikke kjent for å ha god vertikal innsynsvinkel.

8. Jeg snuser, så jeg følte jeg måtte vaske fingrene hver gang jeg skulle bruke den :) Tastaturet vil nok bli møkkete ganske kjapt.

9. 4200-disk ble for treigt for meg, selv om jeg ikke planla å bruke den til heftige oppgaver.

10. Den var ikke symmetrisk bygd. Skjermlokket var montert skeivt. Det stakk noen millimeter utenfor på venstresiden og gikk noen millimeter innenfor på høyresiden når maskinen var lukket.

 

Var flere småting som irriterte, men dette får holde :)

 

Det største problemet for meg var musknappene, og det problemet er det flere som klager på hvis man leser forumet på notebookreview.com. Du kan unngå det ved å bruke to-tre fingre til å presse ned musknappen ganske hardt, mens du bruker den andre hånden på touchpaden. Mulig det varierer litt fra maskin til maskin, hvem vet.

Lenke til kommentar
Dell sin Latitude D620 er også en kandidat i samme kategori..

 

14", 1440 x 900, og ligger på 2kg med 4cells batteri. Den kan også kjøpes med nividia grafikkort.

6863243[/snapback]

 

Jeg fikk nylig en slik gjennom jobben og jeg må på det sterkeste fraråde denne. Selve maskinen må jeg karakterisere som meget bra, men blir ødelagt av skjermen (1440x900) som etter min mening er svært dårlig. Baklyset er svært ugjenvt samt at overflatebehandlingen gir en effekt som gjør at jeg synes den er ganske ubehagelig/slitsom å se på. Søk på Google på "D620 backlight" så får du opp mange negative omtaler. Standardskjermen (1280x800) har nok et bedre panel.

 

Jeg har mange års erfaring med datadrift, og dette er den dårligste skjermen jeg har sett fra Dell, og det er ganske mange. Jeg har også en D600 (1024x768) som har en langt bedre skjerm å jobbe med på tross av at den er noen år gammel og har dårligere oppløsning. En annen Dell (mener det var en Precision) med 17" bredskjerm på 1920x1200 er til sammenligning meget god og knivskarp på tross av at denne har mye mindre pikselstørrelse og dermed betydelig mindre skriftstørrelse.

6863887[/snapback]

 

LG T1 har samme problemet ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...