Gå til innhold

TEST: LG T1 Express Dual


Anbefalte innlegg

Maskinen har bare en pekeflate som mus, på en maskin som denne hadde vi ønsket en pekepinne i tillegg, men man kan ikke få alt.

6861946[/snapback]

 

Rätta mig om jag har fel men pekepinne är det väl bara IBM/Lenovo som har?

 

//LD

6866471[/snapback]

 

Det er flere andre som også har pekepinne. Blant annet Dell, HP, Fujitsu Siemens, Toshiba. Merk at det er bedriftsmodellene til disse selskapene som har det, noe som også gjelder IBM/Lenovo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken Siba har den inne?

 

Jeg har samme problemet med en Dell XPS M1210, har lyst til å se den før jeg kjøper.. Dell hadde nok tjent masse mer ved å starte et showroom i Oslo!

6865892[/snapback]

 

liertoppen, kvadrat (sandnes) og lade (trondheim).

 

en annen ting som testet ikke nevner er kvaliteten lg maskinene har, vi har enda ikke hatt en eneste av disse maskinene inne på verksted, og det er ganske unikt med tanke på at det er solgt en hel del av dem!

Lenke til kommentar
Maskinen har bare en pekeflate som mus, på en maskin som denne hadde vi ønsket en pekepinne i tillegg, men man kan ikke få alt.

6861946[/snapback]

 

Rätta mig om jag har fel men pekepinne är det väl bara IBM/Lenovo som har?

 

//LD

6866471[/snapback]

Nei, mange andre produsenter som også har pekepinne...Packard bell f.ex

Lenke til kommentar

Jeg har denne maskinen og er meget fornøyd. Er uenig i mye av det negative som blir sagt.

 

 

1. Musknappene var ubrukelige. Klikk-og-dra var helt håpløst, da musknappene "glapp" kontinuerlig.

 

Kan være enig i at de kan være litt slitsomme, men jeg løste det raskt ved å bare trykke bittelitt hardere på knappen.

Uansett så bruker jeg som regel trødløs mus vedsiden av, så pad'en blir ikke så mye brukt.

 

2. Den har samme problem som macbook pro hadde. Etter at du har brukt den en stund begynner viften å oppføre seg rart. Den starter og slår seg av, starter og slår seg av etc. i uendelig loop. Sikkert noe som blir fikset.

 

Jeg har faktisk ikke hørt viften i det hele tatt, Så enten fungerer den ikke, eller så er den VELDIG stille. Jeg velger å tro alternativ 2.

 

3. Space-knappen bråker.

 

Det gjør ikke min. Tastene er faktisk veldig stille.

 

4. Kontrastbelegget på skjermen er ikke limt perfekt, slik at det er ørsmå blærer under det. Oppfattes som en slags grå tekstur på hvite bakgrunner. For øvrig antar jeg det er ganske vanlig for maskiner med kontrastbelegg.

 

Kan ikke si jeg har lagt merke til dette.

 

5. For meg ble oppløsningen for høy. Ikke lett å lese det som står på skjermen når baklyset er redusert og lys reflekteres fra kontrastbelegget.

 

Har ikke sett dette som et problem (enda).

 

 

6. Skjermlokket riper bare man ser på det, og ser man nøye etter ser man at det er laget av et temmelig mykt materiale. Det er ikke helt jevnt, men har ørsmå "bølger". Du skal ikke legge mye press på lokket før LCD-panelet misfarges. Dette skjer også bare man justerer bittelitt på skjermen. Ville ikke våget å ha maskinen i en sekk eller veske sammen med andre ting. Den trives neppe når det er trangt :)

 

Min har ikke éi ripe på seg, og jeg bærer den til/fra skolen hver dag. Kanskje greit å spandere på seg en skikkelig sekk som er egnet for laptop'er..?

Den har litt PSP egenskaper da. Får lett fettmerker.

 

 

7. LCD-panelet har elendig vertikal innsynsvinkel. Fikk aldri til å justere den slik at belysningen kunne oppfattes som jevn. Faktisk bedre vertikal innsynsvinkel på min X60s, og den er ikke kjent for å ha god vertikal innsynsvinkel.

 

Er enig i at innsynsvinkelen er litt rar, men det skal ikke mye justering til på lokket for å rette på dette.

 

 

8. Jeg snuser, så jeg følte jeg måtte vaske fingrene hver gang jeg skulle bruke den :) Tastaturet vil nok bli møkkete ganske kjapt.

 

Jeg har hatt min noen uker nå, og den er like hvit som da jeg tok den ut av pakken.

 

 

9. 4200-disk ble for treigt for meg, selv om jeg ikke planla å bruke den til heftige oppgaver.

 

Kan ikke si jeg har hatt noe problem her. Kanskje litt da jeg kopierte store filer fra min stasjonære, men har ikke hatt noe problem ellers.

 

10. Den var ikke symmetrisk bygd. Skjermlokket var montert skeivt. Det stakk noen millimeter utenfor på venstresiden og gikk noen millimeter innenfor på høyresiden når maskinen var lukket.

 

Uflaks. Min ser helt fin ut.

 

 

Det største problemet for meg var musknappene, og det problemet er det flere som klager på hvis man leser forumet på notebookreview.com. Du kan unngå det ved å bruke to-tre fingre til å presse ned musknappen ganske hardt, mens du bruker den andre hånden på touchpaden. Mulig det varierer litt fra maskin til maskin, hvem vet.

 

Personlig syntes jeg de positive tingene overgår de negative. Den er latterlig lett og har sinnsykt bra batterilevetid. God cpu og godt med ram. Er meget stillegående (både fra selve maskinen og tastene)

Skjermkortet er bra nok (iallefall for meg) Det ikke er noe spillmaskin, men jeg har f.eks kjørt guild Wars uten problemer (uten å justere detaljnivået).

Også er den veldig fin å se på da.

 

De fleste tingene jeg har sett på som negativt har bare vært pirk. Så hvis man irriterer seg lett over småting er nok ikke denne maskinen for deg, men hvis du ønsker en lett, kraftig og pen maskin med masse batterilevetid, så er dette et godt valg, og det var det for meg.

Lenke til kommentar
Jeg har denne maskinen og er meget fornøyd. Er uenig i mye av det negative som blir sagt.

 

 

1. Musknappene var ubrukelige. Klikk-og-dra var helt håpløst, da musknappene "glapp" kontinuerlig.

 

Kan være enig i at de kan være litt slitsomme, men jeg løste det raskt ved å bare trykke bittelitt hardere på knappen.

Uansett så bruker jeg som regel trødløs mus vedsiden av, så pad'en blir ikke så mye brukt.

 

2. Den har samme problem som macbook pro hadde. Etter at du har brukt den en stund begynner viften å oppføre seg rart. Den starter og slår seg av, starter og slår seg av etc. i uendelig loop. Sikkert noe som blir fikset.

 

Jeg har faktisk ikke hørt viften i det hele tatt, Så enten fungerer den ikke, eller så er den VELDIG stille. Jeg velger å tro alternativ 2.

 

3. Space-knappen bråker.

 

Det gjør ikke min. Tastene er faktisk veldig stille.

 

4. Kontrastbelegget på skjermen er ikke limt perfekt, slik at det er ørsmå blærer under det. Oppfattes som en slags grå tekstur på hvite bakgrunner. For øvrig antar jeg det er ganske vanlig for maskiner med kontrastbelegg.

 

Kan ikke si jeg har lagt merke til dette.

 

5. For meg ble oppløsningen for høy. Ikke lett å lese det som står på skjermen når baklyset er redusert og lys reflekteres fra kontrastbelegget.

 

Har ikke sett dette som et problem (enda).

 

 

6. Skjermlokket riper bare man ser på det, og ser man nøye etter ser man at det er laget av et temmelig mykt materiale. Det er ikke helt jevnt, men har ørsmå "bølger". Du skal ikke legge mye press på lokket før LCD-panelet misfarges. Dette skjer også bare man justerer bittelitt på skjermen. Ville ikke våget å ha maskinen i en sekk eller veske sammen med andre ting. Den trives neppe når det er trangt :)

 

Min har ikke éi ripe på seg, og jeg bærer den til/fra skolen hver dag. Kanskje greit å spandere på seg en skikkelig sekk som er egnet for laptop'er..?

Den har litt PSP egenskaper da. Får lett fettmerker.

 

 

7. LCD-panelet har elendig vertikal innsynsvinkel. Fikk aldri til å justere den slik at belysningen kunne oppfattes som jevn. Faktisk bedre vertikal innsynsvinkel på min X60s, og den er ikke kjent for å ha god vertikal innsynsvinkel.

 

Er enig i at innsynsvinkelen er litt rar, men det skal ikke mye justering til på lokket for å rette på dette.

 

 

8. Jeg snuser, så jeg følte jeg måtte vaske fingrene hver gang jeg skulle bruke den :) Tastaturet vil nok bli møkkete ganske kjapt.

 

Jeg har hatt min noen uker nå, og den er like hvit som da jeg tok den ut av pakken.

 

 

9. 4200-disk ble for treigt for meg, selv om jeg ikke planla å bruke den til heftige oppgaver.

 

Kan ikke si jeg har hatt noe problem her. Kanskje litt da jeg kopierte store filer fra min stasjonære, men har ikke hatt noe problem ellers.

 

10. Den var ikke symmetrisk bygd. Skjermlokket var montert skeivt. Det stakk noen millimeter utenfor på venstresiden og gikk noen millimeter innenfor på høyresiden når maskinen var lukket.

 

Uflaks. Min ser helt fin ut.

 

 

Det største problemet for meg var musknappene, og det problemet er det flere som klager på hvis man leser forumet på notebookreview.com. Du kan unngå det ved å bruke to-tre fingre til å presse ned musknappen ganske hardt, mens du bruker den andre hånden på touchpaden. Mulig det varierer litt fra maskin til maskin, hvem vet.

 

Personlig syntes jeg de positive tingene overgår de negative. Den er latterlig lett og har sinnsykt bra batterilevetid. God cpu og godt med ram. Er meget stillegående (både fra selve maskinen og tastene)

Skjermkortet er bra nok (iallefall for meg) Det ikke er noe spillmaskin, men jeg har f.eks kjørt guild Wars uten problemer (uten å justere detaljnivået).

Også er den veldig fin å se på da.

 

De fleste tingene jeg har sett på som negativt har bare vært pirk. Så hvis man irriterer seg lett over småting er nok ikke denne maskinen for deg, men hvis du ønsker en lett, kraftig og pen maskin med masse batterilevetid, så er dette et godt valg, og det var det for meg.

6873773[/snapback]

 

 

Du har rett. Jeg irriterer meg lett over småting, men ser ut som jeg må ha fått en mandagsmaskin i tillegg. Det at man er nødt til å trykke hardt på venstre musknapp vil etterhvert øve betydelig slitasje på knappen ...

 

EDIT: Og apropos riper. Mener ikke riper man lett kan se, men mikroskopiske riper man legger merke til når lyset treffer maskinen på en spesiell måte. Dem vil det fort bli mange av inntil det etterhvert vil bli synlig, uansett hvor forsiktig man er. Bør være nok å legge den opp ned på et bord eller tørke av den med grovt tørkepapir. Det er garantert ørsmå riper i din hvis du har brukt den en liten periode :) Men det er pirk, som du sier. Har for øvrig en Lowepro-sekk som er godt polstret med mykt stoff i laptop-lommen.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Sikkert litt banning i kirken: Men hvordan tror dere denne maskinen er versus Macbook ?

 

Vurdere selv denne maskinen når jeg skulle ha ny, men fant ingen tester og turte derfor ikke. Men den ser veldig bra ut, og likte spessielt den lave vekten..

 

Har enda ikke bestilt noe.. kanskje det blir en T1 nå...

Lenke til kommentar
Noen som vet om andre tester av denne maskinen som er verd å ta en titt på?

 

Dette virker som en veldig spennende maskin, men har veldig lyst til å se den i levende live.. Noen som vet om en det finnes en LG T1 som jeg kan "undersøkt" i Oslo?

6883072[/snapback]

som tidligere nevnt har siba på liertoppen den, hvis du har mulighet til å komme deg dit

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt denne maskinen, men eneste som holder meg litt tilbake er harddisken. Den virker meget treg... Jeg kommer hovedsaklig til å bruke den til photoshop/illustrator/dw etc

 

Dere som har allerde kjøpt T1 har dere den piano lakk saken ?

Tror folk at det vil ta lang tid før det kommer noen raskere 1.8 disker ?

Lenke til kommentar

De har den på SIBA Liertoppen, men en ting skal dere være obs på!

Det er IKKE samme maskin!

 

Jeg kjøpte nemlig denne på lørdag, men når jeg kom hjem fant jeg ut at prosessoren var 1,5GHz, i stedet for 1,83 som er omtalt overalt på nettet, og i hw-testen.

 

Så, i hele en time var jeg den heldige eier av denne nydelige maskinen, før jeg benyttet meg av returretten.

Lenke til kommentar
De har den på SIBA Liertoppen, men en ting skal dere være obs på!

Det er IKKE samme maskin!

 

Jeg kjøpte nemlig denne på lørdag, men når jeg kom hjem fant jeg ut at prosessoren var 1,5GHz, i stedet for 1,83 som er omtalt overalt på nettet, og   i hw-testen.

 

Så, i hele en time var jeg den heldige eier av denne nydelige maskinen, før jeg benyttet meg av returretten.

6934191[/snapback]

 

Siba utgaven har en lavstrømsutgave av Core Duo-prosessoren med et maks strømforbruk på 15 Watt mot standard 31 Watt. Med andre ord ville du fått bedre batterilevetid, mindre støy og lavere varmeutvikling enn den vi testet. Men i tillegg noe lavere ytelse.

 

Dell Inspiron 640M veier forøvrig 2,5 kg, hele 600 gram mer enn LG T1-maskinen, det er en ganske så betydelig forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...