Gå til innhold

Partibarometer for september 2006


Partibarometer for september 2006 (forrige måneds resultater i parentes)  

96 stemmer

  1. 1. Partibarometer for september 2006 (forrige måneds resultater i parentes)

    • Demokratene [0.46%] [0.00%] [0.00%]
      0
    • Det Liberale Folkeparti [2.97%] [2.69%] [1.77%]
      4
    • Fremskrittspartiet [29.45%] [25.25%] [26.55%]
      22
    • Høyre [13.93%] [17.17%] [18.58%]
      17
    • Kristelig Folkeparti [2.74%] [1.35%] [1.77%]
      0
    • Kystpartiet [0.68%] [1.01%] [0.00%]
      1
    • Pensjonistpartiet [0.23%] [0.34%] [0.88%]
      0
    • Rød Valgallianse [4.34%] [7.74%] [4.42%]
      4
    • Senterpartiet [2.28%] [3.03%] [2.65%]
      0
    • Sosialistisk Venstreparti [7.08%] [7.07%] [7.96%]
      6
    • Venstre [6.85%] [5.72%] [9.73%]
      9
    • Norges Kommunistiske Parti [0.91%] [0.67%] [0.88%]
      3
    • Det Norske Arbeiderparti [18.72%] [14.81%] [14.16%]
      18
    • Kristent Samlingsparti [0.00%] [0.88%]
      0
    • Miljøpartiet De Grønne [1.35%] [0.88%]
      0
    • Blankt [4.34%] [5.39%] [4.42%]
      4
    • Ville ikke stemt [5.02%] [6.40%] [4.42%]
      8


Anbefalte innlegg

På tide med nytt partibarometer. Denne er representativ for september og stenges i slutten av måneden. Opprettes ny ved månedskifte.

 

Så spørsmålet er enkelt. "Om det hadde vært valg idag, hvilket parti ville fått din stemme?"

 

Så kan man sammenligne med hva folk stemte ved valget:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=455058&hl=stemte

 

Eller tidligere i år:

Partibarometer for januar 2006

Partibarometer for april 2006

Partibarometer for mai 2006

Partibarometer for juni 2006

Partibarometer for september 2006

 

Man kan si hva man stemmer og hvorfor. Man kan også diskutere fordelingen i testen og spekulere i hvorfor tendensene er som de er (til en viss grense). Ønsker man diskusjon utover dette opprett en ny tråd, eventuelt kan jeg flytte/skille ut diskusjoner om nødvendig. Forutsetter et visst krav til saklighet. Trolling vil som altid ikke bli godt mottatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frp (eneste borgerlige partiet som vil samarbeide om regjering på høyresiden)

6825604[/snapback]

 

Eller det eneste partiet som er så fanatisk og useriøst at ingen andre partier vil samarbeide med det.

6825691[/snapback]

FrP fordi det er ett av tre partier jeg anser for å være seriøse, og fordi min oppfatning av politikk sammenfaller godt med hva partiet står for og utretter.

Lenke til kommentar
For første gang noen gang går min (uofisielle da) stemme til FrP. Utslagsgivende er kriminal, innvandrings og utenrikspolitikk. Pleier å stemme AP men føler at det trengs en motvekt til venstresiden.

6825723[/snapback]

 

Hmm, trist. Hvordan samsvarer egentlig dette med signaturen din som lyder "Conservatives preach the gospel. Liberals practice it"? Du er vel klar over at Fremskrittspartiet er den norske versjonen av "conservatives"?

Lenke til kommentar
Stemte Venstre denne gangen, etter å ha stemt blankt ved de tidligere anledningene.

6825782[/snapback]

Har jeg gått glipp av noe? Har Venstre gjort noe spesielt i det siste som gjøre at jeg bør gi dem min stemme igjen? (Etter å ikke ha stemt de siste gangene.)

 

Jeg håper at dette går under "hvorfor du stemte på dem" og derfor ikke er OT...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Stemte Venstre denne gangen, etter å ha stemt blankt ved de tidligere anledningene.

6825782[/snapback]

Har jeg gått glipp av noe? Har Venstre gjort noe spesielt i det siste som gjøre at jeg bør gi dem min stemme igjen? (Etter å ikke ha stemt de siste gangene.)

 

Jeg håper at dette går under "hvorfor du stemte på dem" og derfor ikke er OT...

 

Geir :)

6825809[/snapback]

 

 

Som aktiv høyrepolitiker er det kanskje ingen overraskelse at jeg stemmer Høyre.. ;)

Lenke til kommentar
Stemte Venstre denne gangen, etter å ha stemt blankt ved de tidligere anledningene.

6825782[/snapback]

Har jeg gått glipp av noe? Har Venstre gjort noe spesielt i det siste som gjøre at jeg bør gi dem min stemme igjen? (Etter å ikke ha stemt de siste gangene.)

 

Jeg håper at dette går under "hvorfor du stemte på dem" og derfor ikke er OT...

 

Geir :)

6825809[/snapback]

 

De har vel egentlig ikke gjort noe spesielt. Lest gjennom programmet og selv om jeg prinsippielt er uenig med dem på enkelte områder kan det godt være min egen terskel på hvor mye jeg "selger" prinsipper har gått ned. Hvem vet? De har nå lenge hatt endel politikere jeg har sansen for, er mest deler av politikken jeg har vært imot (eksempelvis kvotering). Men noen soleklar stemme var det ikke. Men jeg satt pris på at de var åpen om sin bruk av midler, noe som ikke kan sies om andre partier. Det gir en pluss i boken når det kommer til integritet :)

Lenke til kommentar

Stemmer for første gang på et høyreparti; Venstre. Kan visst ikke stole på regjeringa etter de siste dagers skandale.

 

Sto mellom Venstre, RV og blankt. Venstre må bare gå bort ifra privatisering, så blir det riktig bra.

Lenke til kommentar
Stemmer for første gang på et høyreparti; Venstre. Kan visst  ikke stole på regjeringa etter de siste dagers skandale.

 

Sto mellom Venstre, RV og blankt. Venstre må bare gå bort ifra privatisering, så blir det riktig bra.

6826232[/snapback]

 

Hvis Venstre tar vekk privatisering, så skal jeg personlig sørge for at de blir bannlyst fra høyresiden for all evighet.

 

 

Anyways. Trivelig å se andre Høyrefolk her. :)

Lenke til kommentar
Stemmer for første gang på et høyreparti; Venstre. Kan visst  ikke stole på regjeringa etter de siste dagers skandale.

 

Sto mellom Venstre, RV og blankt. Venstre må bare gå bort ifra privatisering, så blir det riktig bra.

6826232[/snapback]

 

Hvis Venstre tar vekk privatisering, så skal jeg personlig sørge for at de blir bannlyst fra høyresiden for all evighet.

6826264[/snapback]

Da ser jeg framover til den eventuelle dagen. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...