Gå til innhold

Linspire-programvare blir gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er linspire på windows programvare?

Som ifra Adobe, Autodesk.. Skulle til å skrive macromedia, men de er jo kjøpt opp av adobe.. Slik som Autodesk kjøpte maya..sukk.

 

I det hele tatt: Har det magiske muligheter for å kjøre windows programvare/spill?

 

Trives forsåvidt med windows 64bit, men det er jo fortsatt windows..

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Hvordan er linspire på windows programvare?

Som ifra Adobe, Autodesk.. Skulle til å skrive macromedia, men de er jo kjøpt opp av adobe.. Slik som Autodesk kjøpte maya..sukk.

 

I det hele tatt: Har det magiske muligheter for å kjøre windows programvare/spill?

 

Trives forsåvidt med windows 64bit, men det er jo fortsatt windows..

6775903[/snapback]

En del spill som kjøres i openGL kan lastes ned, så blant annet postal 2 på en av de bildene for noen mnd sia...

Samt å kjøre spill igjenom emulatoren cdga(eller hva det nå enn het) kan kjøre nye og tyngre spill som er laget for windows, men disse emuleres og derme vill det kreve mer av maskinen din...

De fleste programmer som ikke krever noe svært av grafikk kan emuleres i wine :)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Hvordan er linspire på windows programvare?

Som ifra Adobe, Autodesk.. Skulle til å skrive macromedia, men de er jo kjøpt opp av adobe.. Slik som Autodesk kjøpte maya..sukk.

 

I det hele tatt: Har det magiske muligheter for å kjøre windows programvare/spill?

 

Trives forsåvidt med windows 64bit, men det er jo fortsatt windows..

6775903[/snapback]

En del spill som kjøres i openGL kan lastes ned, så blant annet postal 2 på en av de bildene for noen mnd sia...

Samt å kjøre spill igjenom emulatoren cdga(eller hva det nå enn het) kan kjøre nye og tyngre spill som er laget for windows, men disse emuleres og derme vill det kreve mer av maskinen din...

De fleste programmer som ikke krever noe svært av grafikk kan emuleres i wine :)

6775976[/snapback]

 

Noe av det du sier her er feil, WINE emulerer ikke i det hele tatt, Det WINE/CEDEGA muligjør er og kjøre windows API i Linux, Slik at du kan kjøre DX spill i Linux, dette krever ikke på langt nær så mye som emulering, jeg har sett benchmark av doom3 gjennom CEDEGA vs Windows og det har faktisk ikke vært mindre en 10% ytelse tap.

Lenke til kommentar
Angående cedega og wine tror jeg faktisk at WoW kjører fortere "emulert" i wine/cedega enn det gjør på windows.

6777039[/snapback]

Jeg mener også å ha opplevd det samme.

 

Edit: Har forsåvidt aldri prøvd Linspire, nettopp fordi det er kommersielt. Ubuntu er et godt alternativ.... Cedega, Win4Lin og crossover office o.l. kan man kjøpe utenom uansett. Ubuntu har dessuten et såpass aktivt og engasjert community rundt seg at man alltid får hjelp om man har problemer.

Endret av Mental
Lenke til kommentar
CNR har gjort Linspire nærmest unikt i Linux-verdenen; det er et pakkesystem hvor man kan velge hvilke programmer man ønsker å installere, og bare laste dem ned fra nettet.

 

nå har vel de fleste linux-distribusjoner et relativt likt pakkesystem, og har hatt det i mange mange år. (Forskjellen er så vidt jeg vet at Linspire gjør det "lettere" for brukerne ved å fremheve program som de tror brukerne har nytte av. Selvsagt inkludert de som koster penger :) )

 

Det er ikke noe mer hokus-pokus å installere f.eks. Open Office på suse, debian, ubuntu, mandriva, fedora, etc. enn det er på linspire.

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men men:

 

I går instalerte jeg ubuntu på en gammel pc jeg hadde stående og gav den til mamma. Ubuntu er en genial løsning for folk som kun bruker pcen til skriving, surfing, mail ol. Brukergrensesnittet er skikkelig enkelt (selv mor klarer det! :p) og det følger med openoffice, gimp og masse annet gratis (og veldig bra) programvare. Anbefales. :thumbup:

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar
Litt off-topic, men men:

 

I går instalerte jeg ubuntu på en gammel pc jeg hadde stående og gav den til mamma. Ubuntu er en genial løsning for folk som kun bruker pcen til skriving, surfing, mail ol. Brukergrensesnittet er skikkelig enkelt (selv mor klarer det! :p) og det følger med openoffice, gimp og masse annet gratis (og veldig bra) programvare. Anbefales.  :thumbup:

6785027[/snapback]

Jeg gjorde det samme i sommer... det var da mor trengte skriver at problemene startet. Det viser seg at det er få skrivere som fungere med linux. Du må nesten ha en Epson eller HP skriver, og det er kun epson skrivere som fungerer skikkelig. Og heller ikke alle epsonskrivere fungerer. Men det går som regel greit å bruke de fleste skrivere gjennom samba sharing og en windows pc.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...