Gå til innhold

Hånterer myndighetene narkotika på riktig måte?


Anbefalte innlegg

Mesteparten av dere har nokk vært innom dn andre cannabistråden,så dette er vell meir en fortsettelse angående hvordan myndighetene hånterer det....

 

Hva kan bli betre og hva er bra nå til dags...

 

Kanskje vi burde fått opp en poll som det feks kan stå.

 

Legalisering er rett fremgangsmåte.

Avkriminalisering for eget bruk er rett fremgangsmåte.

Forbudet virker bra slik som det er i dag.

 

Eller noe annet for dn saks skyld.

 

Men eg er trøtt nå så derfor gidder eg ikke å sitte forran pc'en meir. :blush:

God natt.

 

:)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du efaring av at folk blir sløve av å røyke hasj.

Trur ikke di som blir sløve av å røyke hasj ''meiner da etter rusen er borte'' er noe spesielt oppegående før di begynte å røyke.

Iverfall ingen av di eg kjenner eller har snakket med som røyker.

Men eg kan og si kjenner folk som er sløve uansett om di ikke røyker,hva skal du legge skylden på da,cola eller TV? ;)

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Hvor har du efaring av at folk blir sløve av å røyke hasj.

Trur ikke di som blir sløve av å røyke hasj ''meiner da etter rusen er borte'' er noe spesielt oppegående før di begynte å røyke.

Iverfall ingen av di eg kjenner eller har snakket med som røyker.

Men eg kan og si kjenner folk som er sløve uansett om di ikke røyker,hva skal du legge skylden på da,cola eller TV? ;)

6738528[/snapback]

Vel, hvor jeg har erfaring fra det? fra de av mine venner og bekjente som røyker, har røyket eller har søsken som røyker.

Det gjelder selvsagt ikke alle, men ganske mange, særlig i forhold til det antallet jeg kjenner som kanskje drikker "litt" for mye.

 

Vel noen er jo sløv uten dop også, der har man litt problemer med å skylde på noen.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt stoppa av og hatt samtaler med politi på gata fordi de tror jeg er dopa. Det er bare fordi jeg er trøtt. De tror jeg går på noe når jeg går slentrendes rundt og ser sløv ut. Og jeg kan ikke si jeg blir noe sløvere av å paffe. Blir litt hyper, som faktisk kan være greit hvis man er sliten og trøtt.

Lenke til kommentar

Det brukes milliarder av penger over hele verden hvert år for å bekjempe narkotika. I USA har de til og med hundrevis av spesielle og hemmelige DEA-agenter som kun skal bekjempe narkotika i hele verden.

 

Feilen er at det bare kommer flere og flere narkotikabrukere og misbrukere.

 

Verdens mest brukte rusmiddel (Cannabis) kan aldri bekjempes og prosenten av salg, bruk osv. øker hvert år.

 

Ved en legalisering og regulering av Cannabis havner ikke de som prøver det i dårlige miljøer da de ikke trenger å handle cannabis her. Disse miljøene selger også som oftest andre farligere typer narkotika som de frister med.

 

Ved en regulering kan man f.eks. handle cannabis i spesielle butikker eller røyke i spesielle coffeeshops slik som i Nederland (finnes nesten 1000 av disse bare i Amsterdam). Man kan også røyke hjemme og dyrke planter kan man også. Politiet tar seg også en joint i ny og ne.

 

Da havner man ikke i kriminelle miljøer som også tilbyr sterkere stoffer.

 

Staten sparer masse penger på å ikke gå etter uskyldige hasjrøykere, men heller fokusere på mere alvorlige ting. I Norge får man kun bot for opp til 15 gram hasj (for noen måneder siden var deg 5 gram). Denne boten svir likevel på noen tusen kroner. Mer enn denne mengden blir rettsak.

 

I Norge er også det eneste landet i Europa med Tyrkia den man ikke har lov å dyrke Industrihamp (rusfri cannabisplante). I mange andre europeiske land får man derimot ikke straff for å dyrke egen privat Marihuana eller røyke. Disse landene er bland annet England og Tyskland.

 

Cannabis brukes også veldig mye medisinsk i mange land og mange stater i USA (psykiske problemer, positive effekter på AIDS og en del typer kreft, og en hel haug andre sykdommer og plager). Medisinsk Marihuana er ikke lovlig i Norge. Planten er ikke lov i det hele tatt, selv om den vokser vilt.

 

Dessuten kan Cannabis brukes utrolig mye industrielt og lage mye annet med mye mindre som andre ting ikke kan konkurere med engang. Tingene som lages av cannabis er som oftest mye mer slitesterke enn andre ting, og ved lovliggjøring av Industriell Cannabis kan Norske Skog snart ta farvel. Dessuten kan man også lage olje til Biodiesel og denslags.

 

Vil dere virkelig straffe uskyldige cannabisrøykere? Rusen gjør deg fredelig og lykkelig. Ingen har dødd av Cannabis i seg selv.

Alkohol fører til drap, voldtekt, ting man angrer på vold, evt. ødelagte innvoller og en rekke fysiske plager av forgifting, psykiske problemer (de fleste som er på psykiske avdeliger "pga. hasj", er der fordi de har hatt psykiske problemer fra før og har brukt hasj i troen om at det skal "ordne alt" noe som ikke skjer da rusen er over, og disse kommer inn på psykisk avdeling og Cannabis får skylda), sterk fysisk avhengighet (cannabis kan kun føre til en psykisk avhengighet fordi det er godt på samme måte som bl.a. skjokolade), trafikkulykker o.l. (Man skal aldri kjøre rusa på noe som helst rusmiddel), og død i seg selv av alkoholen som dreper oppimot 10 000 i Europa hvert år.

 

La vår fredelige Cannabisplante få være i fred, mens dere drikker etsende menneskelagde drivstoff (Alkohol).

 

Legalize og reguler! :thumbup:

 

- ArmenMinAU ;)

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Er det på'an igjen nå? Det er i hvert fall riktig tråd.

 

Jeg ønsker legalisering og regulering av all narkotika.

 

Bare for å si det, selv er jeg praktisk talt rusfri og mitt idealsamfunn er et samfunn der ingen føler behov for å ruse seg. Jeg tror bare de katastrofale resultatene av krigen mot narkotika hittil har vist at vi må finne nye veier. Jeg synes vi skal fortsette «kampen» mot rusmidler (alle rusmidler), men ikke ved å straffeforfølge dem som f.eks. velger et rusmiddel som er mindre skadelig (cannabis) enn det staten har tillatt (alkohol). Jeg synes dessuten ikke det skal være mulig å forby naturen (cannabis, fleinsopp).

 

Nå må jeg følge med i undervisningen. :)

Lenke til kommentar
Forbud er veien å gå da man ser hvor sløve mennesker blir av den slags bruk, det er også derfor vi er ganske restriktive på alkohol i Norge

6738495[/snapback]

 

Ja helt enig!! Jeg mener vi også burde ha strengere straffer mot narkotika. Ikke bare salg og produksjon men bruk også. Dersom alle som ble tatt med et narkotisk stoff hadde blitt klubbet ned og hengt på torget hadde nok dette gått dramatisk ned. Men hvorfor slutte der? Vi kan jo også legge ned forbud mot alkohol og gi samme straffene der? Tenk alle familiene som går i oppløsning osv. Og godteri.. mange er jo avhengig av dette også og det har jo ingen nytteverdi. Kun ødeleggende. Samme med fet mat. Brenne ned burgersjappene og innføre et sunnhetsregime der vi kan straffe fete mennesker. Kanskje kle dem nakne og bruke dem som underholdning mens vi venter på henging? La oss forresten få slutt på tv og data også. Det ødelegger jo manges sosiale liv? I stedet for å sitte her og være uproduktive kunne folk vært sosiale og kreative.. Men ikke for sosiale og ikke for kreative. Det blir det bare bråk av. La oss øke politistyrkene ganske kraftig slik at vi kan ha et harmonisk liv.

 

Det verste som kan skje er at folk har ansvar for sitt eget liv og kan velge hvordan de vil disponere det. De gjør jo masse feil og tabber hele tiden. La staten ta seg av alle valgene våre slik at vi ikke ødelegger for oss selv. Da har vi behov for endel mer stillinger i offentlig forvaltning også slik at arbeidsledigheten blir utradert.

Lenke til kommentar
Det verste som kan skje er at folk har ansvar for sitt eget liv og kan velge hvordan de vil disponere det. De gjør jo masse feil og tabber hele tiden. La staten ta seg av alle valgene våre slik at vi ikke ødelegger for oss selv. Da har vi behov for endel mer stillinger i offentlig forvaltning også slik at arbeidsledigheten blir utradert.

6739396[/snapback]

Problemet ved at du skal få lov til å gjøre alle de dumme valgene er at jeg er nødt til å betale for å brødfø deg etterpå (skatt)

Lenke til kommentar
Det verste som kan skje er at folk har ansvar for sitt eget liv og kan velge hvordan de vil disponere det. De gjør jo masse feil og tabber hele tiden. La staten ta seg av alle valgene våre slik at vi ikke ødelegger for oss selv. Da har vi behov for endel mer stillinger i offentlig forvaltning også slik at arbeidsledigheten blir utradert.

6739396[/snapback]

Problemet ved at du skal få lov til å gjøre alle de dumme valgene er at jeg er nødt til å betale for å brødfø deg etterpå (skatt)

6739418[/snapback]

 

Akkurat.. derfor gjør vi slik at ingen får velge selv.. :thumbup: Slik slipper vi å betale skatt for alle idiotene som tabber seg ut.

Lenke til kommentar
Akkurat.. derfor gjør vi slik at ingen får velge selv..  :thumbup:  Slik slipper vi å betale skatt for alle idiotene som tabber seg ut.

6739511[/snapback]

Nei, derfor gjør vi en vurdering av konsekvenser og kostnader for samfunnet satt opp mot den frihetberøvelse det er å forby noe. :thumbup:

 

Alternativet er å gi f..n, og når noen skader seg eller får problemer så får de klare seg selv. Tough luck...

Lenke til kommentar

Bruk av rusmidler handler om helse, ikke kriminalitet.

Det er et viktig skille mellom lettere narkotiske stoffer og tyngre narkotiske stoffer.

 

Dette er kriteriene som må oppfylles før du kan definere noe som narkotika.Ivertfall ifølge ordbok og et leksikon som eg har.

|Kriterier|

1. Skape avhengighet

2. skape resistans

3. Kan gi psykoser

 

Cannabis er på kanten nå det gjelder di 2 første,nr3 oppfyller dn.

Men i hvor stor grad?

Hvor stor andel av folk som røyker cannabis dagligt kan få psykoser?

Og hvor grovt må du misbruke det før det kan oppfyller kriteriet?

Og bare for å mobbe eller terge dere litt,alkohol oppfyller og alle kriteriene. :dribble::p

 

:)

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Etter eg har sagt dette blir det nokk liv i tråden. :p

Det er jo nesten umuligt for folk og forstå det.Noen velger kaller oss egoister,men eg synes det er omvendt.Det sies at det er skummelt at unge nå til dags har så åpent syn på narkotika,kanskje det er fleire som kjenner til di negative produktene et forbud skaper,og ser at forbudet ikke er så positivt som noen vill ha det til...

 

 

:)

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Hørte på radion i dag morges at kun ca 10% av fengselsinsatte med rusproblemer har fått tilbud om hjelp.

 

Forbudspolitikken hjelper ikke alene. Man må også ta tak i andre sider, slik som bedre og mer nøktern informasjon og å hjelpe de som har problemer.

6740359[/snapback]

 

Kunn 10%?!

Eg visste ikke tallet var så elendigt.

Det er tydeligtvis viktigere å straffe rusmisbrukerer enn å hjelpe dem...

 

Offtopic;

Hvordan deler eg opp quoter eller quote flere personer i et reply?

Takker for svar...

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...