Gå til innhold

Foto

Hvordan formatere HP maskinen min?

11 svar i denne tråden

#1 noka

noka

Bruker

• Medlemmer
  • 30 innlegg
  •   10. august 2006

Skrevet 13. august 2006 - 00:53

Hvordan formaterer jeg stasjon C? Jeg prøver og trykke på formater i den ruta som kommer opp når jeg høyreklikker, men d kommer bare opp at jeg må avslutte alle diskverktøy og programmer som brukes av stasjonen. Har prøvd å avslutte alt jeg fannt av programmer. På den gamle PC'n min fulgte det en cd-rom med for å formatere. Men det fulgte ikke med noe til den hær. Er en HP Pavilion forresten.
  • 0

#2 Carnifex

Carnifex

Bruker

• Medlemmer
  • 5 180 innlegg
  •   16. mars 2004

Skrevet 13. august 2006 - 00:56

Hvordan formaterer jeg stasjon C? Jeg prøver og trykke på formater i den ruta som kommer opp når jeg høyreklikker, men d kommer bare opp at jeg må avslutte alle diskverktøy og programmer som brukes av stasjonen. Har prøvd å avslutte alt jeg fannt av programmer. På den gamle PC'n min fulgte det en cd-rom med for å formatere. Men det fulgte ikke med noe til den hær. Er en HP Pavilion forresten.

Vis innlegg

Ehm.. Forsøker du å formatere partisjonen du er på? ;) Det går ikke.. Formater via installasjonsprosessen du..

Dette innlegget har blitt redigert av Carnifex: 13. august 2006 - 00:57

• 0

#3 Admin'c

Admin'c

Bruker

• Medlemmer
  • 10 272 innlegg
  •   12. august 2002

Skrevet 13. august 2006 - 00:57

set i windowscdn og boot fra den og følg instruksjonene nøye
  • 0

#4 noka

noka

Bruker

• Medlemmer
  • 30 innlegg
  •   10. august 2006

Skrevet 13. august 2006 - 10:17

Vis innlegg

Ehm.. Forsøker du å formatere partisjonen du er på? ;) Det går ikke.. Formater via installasjonsprosessen du..

Vis innlegg

Em, sorry, men hva er en partisjon og en installasjonsprosess. Hvor finner jeg den? Er LITT grønn på dette skjønner du :blush:
  • 0

#5 noka

noka

Bruker

• Medlemmer
  • 30 innlegg
  •   10. august 2006

Skrevet 13. august 2006 - 10:18

set i windowscdn og boot fra den og følg instruksjonene nøye

Vis innlegg

Det fulgte ikke windows-cd med pc'n.
  • 0

#6 Carnifex

Carnifex

Bruker

• Medlemmer
  • 5 180 innlegg
  •   16. mars 2004

Skrevet 13. august 2006 - 10:28

Vis innlegg

Vis innlegg

Em, sorry, men hva er en partisjon og en installasjonsprosess. Hvor finner jeg den? Er LITT grønn på dette skjønner du :blush:

Vis innlegg

Hvis ikke du har fått med cd skal det være installert et system recovery verktøy av noe slag. Nå vet jeg ikke hvilket operativsystem du har eller om dette er en veldig gammel maskin men har du noen HP verktøy på startmenyen din? Noe som heter HP PC System recovery /HP PC System gjenoppretting eller noe i den duren? Det er også mulig at det står noe i oppstarten om at du kan trykke en tast for å starte gjenoppretting.

Det er viktig å huske at dersom du kjører gjenoppretting så mister du alle data (noe jeg antar du vet siden du ville formatere uansett).

Dette innlegget har blitt redigert av Carnifex: 13. august 2006 - 10:29

• 0

#7 skylinepower

skylinepower

Bruker

• Medlemmer
  • 3 675 innlegg
  •   24. mars 2006

Skrevet 13. august 2006 - 10:32

hvilke pavilion
432.no?
  • 0

#8 noka

noka

Bruker

• Medlemmer
  • 30 innlegg
  •   10. august 2006

Skrevet 13. august 2006 - 10:32

Vis innlegg

Vis innlegg

Vis innlegg

Hvis ikke du har fått med cd skal det være installert et system recovery verktøy av noe slag. Nå vet jeg ikke hvilket operativsystem du har eller om dette er en veldig gammel maskin men har du noen HP verktøy på startmenyen din? Noe som heter HP PC System recovery /HP PC System gjenoppretting eller noe i den duren? Det er også mulig at det står noe i oppstarten om at du kan trykke en tast for å starte gjenoppretting.

Det er viktig å huske at dersom du kjører gjenoppretting så mister du alle data (noe jeg antar du vet siden du ville formatere uansett).

Vis innlegg

Fannt HP PC Systemgjenopptretting i startmenyen. Skal prøve det da. Har ordnet backup på filene mine ;)
  • 0

#9 noka

noka

Bruker

• Medlemmer
  • 30 innlegg
  •   10. august 2006

Skrevet 13. august 2006 - 10:33

hvilke pavilion
432.no?

Vis innlegg

w5151.no
  • 0

#10 tommy_89

tommy_89

Bruker

• Medlemmer
  • 1 534 innlegg
  •   28. september 2005

Skrevet 13. august 2006 - 13:27

Har du ikke brent ut en sånn backup CD tidligere? Det beste hadde vel vært å lånt en XP CD av en kompis :) Husk å skriv ned cd-key`n din :)
  • 0

#11 Carnifex

Carnifex

Bruker

• Medlemmer
  • 5 180 innlegg
  •   16. mars 2004

Skrevet 13. august 2006 - 17:30

Jeg vil tro at han har en gjenopprettingspartisjon og OEM label med koden klistret på maskinen.
  • 0

#12 noka

noka

Bruker

• Medlemmer
  • 30 innlegg
  •   10. august 2006

Skrevet 13. august 2006 - 17:56

fikk til å formatere :)
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere