Gå til innhold

SanDisk Sansa e250


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet denne spilleren selv, og er enig i alt bortsett fra det at det er vanskelig å trykke inn knappene rundt hjulet. Jeg har rimelig store fingre, men hadde allikevel aldri problemer med å treffe disse. Lyden overassket meg også ganske stor, ikke helt på nivå med Sony'en min, men slo hvertfall Ipod og kom på nivå med Creative omtrent(bare lavere volum).

 

Meget godt skrevet test! :-)

Lenke til kommentar

Har selv E260, altså 4gig utgaven.

Dette er en dritt spiller. rett og slett.

 

Her kommer grunnene.

 

1) Spilleren STØTTES IKKE av audible.com .. Dette er HELT utrolig når alle andre sandisk spille støttes. Dette er da SANDISK sin feil.

 

2) Spilleren støtter ikke bookmarks

 

3) Spilleren støtter ikke RADIO på europeiske modeller (har selv flashet min til AMERIKANSK firmware, men radio funker ikke alikevel, men får den opp i menyen)

 

4) Firmwaren er EKSTREM buggete.. Helt latterlig. Hatt min i 2 uker og måtte formatere den flere ganger og skjerm fryser osv.

 

5) Lyden på EU firmwaren er mye lavere enn amerikanske

 

At de ikke har lagt inn støtte for audible.com er så latterlig at jeg har ikke ord.

Sjekk også anythingbutipod.com/forum for mer skriverier om denne spilleren.

 

Alle som eier denne er vel enig i at den er fryktelig buggete.

Sandisk har lovet firmware lenge, men klarer ikke å levere.

 

STYR UNNA!!

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
3) Spilleren støtter ikke RADIO på europeiske modeller (har selv flashet min til AMERIKANSK firmware, men radio funker ikke alikevel, men får den opp i menyen)

 

4) Firmwaren er EKSTREM buggete.. Helt latterlig. Hatt min i 2 uker og måtte formatere den flere ganger og skjerm fryser osv.

6613840[/snapback]

Var spilleren bugget både før og etter flashing, eller oppstod problemet etter at du flashet?

Lenke til kommentar

"skjermen har for høy kontrast"

 

dette burde omformuleres! man kan ikke få for høy kontrast, men man kan stille kontrasten for høyt på skjermen. dette er da to forskjellige ting.

 

så det kunne stått noe sånn som at kontrasten på skjermen er still for høyt.

Endret av eXa
Lenke til kommentar
3) Spilleren støtter ikke RADIO på europeiske modeller (har selv flashet min til AMERIKANSK firmware, men radio funker ikke alikevel, men får den opp i menyen)

 

4) Firmwaren er EKSTREM buggete.. Helt latterlig. Hatt min i 2 uker og måtte formatere den flere ganger og skjerm fryser osv.

6613840[/snapback]

Var spilleren bugget både før og etter flashing, eller oppstod problemet etter at du flashet?

6613977[/snapback]

Ja, det var den.. Er visst mye feil med firmwaren, men en ny firmware er rett rundt hjørnet (har vært rett rundt hjørnet i en månedstid)

 

Det jeg nå må gjøre for å spille lydboker er å konvertere fra .aa til mp3.

Deretter splitte filene opp i 10 minutters sekvenser, og nummerere de.

Veldig tungvint.

Lenke til kommentar

Jeg har denne selv, og har noen kommentarer til testen:

 

1. Du kan stille kontrasten på ønsket nivå selv.

 

2. Jeg har heller ingen problemer med å trykke inn knappene på sidene av hjulet, som GA også sier. Kun en tilvenningssak. Navigasjonshjulet er det beste jeg har prøvd av navigering på noen mp3-spiller. At det er et fysisk hjul du snurrer rundt på, og ikkeno touchgreier, gir en veldig god kontroll.

 

3. Jeg ser ikke problemet med at det er en spesialkabel for å koble til spilleren, da du uansett må ha med deg en kabel om du skal koble til andre pc-er. Dette er også eneste mulighet til å lade spilleren.

 

4. Har hatt spilleren i snart 2 mnd nå, derav 3 uker på ferie, og har fortsatt ikke fått en eneste ripe. Har ikke vært spesielt forsiktig heller. Vannvittig mye mer ripesikker enn ipod nano f eks!

 

5. Ulempene jeg har funnet er manglende støtte for audible.com som andre nevner, de medfølgende øreproppene (ikke så overraskende kanskje...), at det ikke finnes vanlig lader for veggkontakt (kun gjennom usb). Jeg har kun to softwarebugs på min (firmware 01.00.12); noen ganger låser den seg under oppstart, og på noen album blir låtene sortert i feil rekkefølge. Det siste er en kjent bug, rart at artikkelforfatter ikke nevner dette.

 

 

 

"e250s akilleshæl er, både estetisk og rent praktisk, rullehjulet."

"Disse problemene er ikke bare flisespikkeri, men de er heller ikke så veldig alvorlige innvendinger mot det som ellers er en veldig god spiller."

 

Er det ikke en selvmotsigelse å kalle noe som egentlig ikke er så veldig alvorlige innvendinger for en akilleshæl?

 

-Martin

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har lurt litt på denne spillern, men jeg har starta å lure litt etter denne tråden..

Hva mener dere?

6689709[/snapback]

 

Jeg har 270 og den har også ekstremt mye feil.. har opplevd alt som er nevnt av kjipe ting med denne spilleren.. den får sort skjerm ut av intet, henger seg opp, feil med låtlister, etc.. Utrolig mange irriterende bugs som har ført til at jeg har vært nødt til å formateree! Ellers en fengende fin spiller som burde hatt mulighet for egne playlists og custom EQ, det har den dessverre ikke, enda..

 

Konklusjon: Å kjøpe Sansa E2X0 før Sandisk gir ut ny firmware er meningsløst..

 

Produktet er knapt nok halvferdig.. I tillegg sliter min bærbare med å takle MTP-mode.. må bruke en kraftigere stasjonær for å få det til å fungere.. har M735 og en gig ram.. burde holdt, men det gjør det tydeligvis ikke!

Endret av minto
Lenke til kommentar
...

5. Ulempene jeg har funnet er manglende støtte for audible.com som andre nevner, de medfølgende øreproppene (ikke så overraskende kanskje...), at det ikke finnes vanlig lader for veggkontakt (kun gjennom usb). Jeg har kun to softwarebugs på min (firmware 01.00.12); noen ganger låser den seg under oppstart, og på noen album blir låtene sortert i feil rekkefølge. Det siste er en kjent bug, rart at artikkelforfatter ikke nevner dette.

...

-Martin

6632283[/snapback]

 

Jeg har akkurat kjøpt e270 og er spent på hvor mange bugs jeg vil oppleve. Når det gjelder ladere, så har man jo boxwave som selger alskens ekstrautstyr til diverse dippedutter. De lover å komme med Sansa-ting i løpet disse dager.

 

Boxwave Sansa e270 accessories

 

Hvor på Sandisks sider finner man firmware for europeisk versjon? Jeg har ikke stor interesse av et ikke-virkende FM-ikon i menyen.

 

- Geir S

Lenke til kommentar

Syntes artikkelen manglet litt info om fart og responstider.

 

Av tidligere "billig" mp3-spillere jeg har kjøpt så har det vært rett og slett dritt.

 

Siden jeg kommer kun til å bruke den til musikk så er det viktigst for meg :)

 

Noen feedbacks på:

* Overføringshastighet mellom spilleren <--> PC (Overføring av film på 70MB tok 10 minutter og det var "bra" iht til artikkel, hvordan er musikken?)

* Responsen på sortering / bladfunksjoner i meny?

* Smarte spillelister (sanger du spiller ofte kan lese ut osv)?

 

Hvis noe av dette er litt crappy må jeg nok bite i det "sure" eplet og kjøpe meg en liten pod isteden.

Lenke til kommentar

Bestilte denne fra komplett.no i går, den kommer vel i posten snart.

 

Jeg har en del videoer i .mp4-format jeg gjerne vil ha på den, dere skriver at den tar mpg, gjelder det også mp4-filer?

Lenke til kommentar
Jeg har denne selv, og har noen kommentarer til testen:

5. Ulempene jeg har funnet er manglende støtte for audible.com som andre nevner, de medfølgende øreproppene (ikke så overraskende kanskje...), at det ikke finnes vanlig lader for veggkontakt (kun gjennom usb). Jeg har kun to softwarebugs på min (firmware 01.00.12); noen ganger låser den seg under oppstart, og på noen album blir låtene sortert i feil rekkefølge. Det siste er en kjent bug, rart at artikkelforfatter

6632283[/snapback]

 

Her er leder for vegg, og bil

 

Så det så :mad:

Endret av ingebrigtz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...