Gå til innhold

SanDisk Sansa e250


Anbefalte innlegg

Jeg fikk min e270 i går, og førsteinntrykket er bra...

 

Men etter å ha overført en film på 50 minutter ble jeg skuffet over at den ble delt opp i 5 filer på 60,5 MB hver. Operasjonen med å konvertere tok evigheter, men resultatet ble bra.

 

Opplevde også at den låste seg når jeg slo den på. Da lyste bare snurrehjulet, og jeg måtte åpne den og ta ut batteriet for å resette den. Leste senere i bruksanvisningen at man bare skulle holde avknappen inne i 15 sekunder for å resette spilleren.

 

Ellers må jeg si at denne spilleren sparker rumpe i forhold til ipod... løp og kjøp!

 

Noen som vet om bunnpluggen er den samme som på ipod? Den er temmelig identisk...

6763620[/snapback]

 

Jeg synest det er bra at filmene blirt delt opp i "kapittel", for gvis jeg ser en film halvveis og så skal jeg se resten sendere, må jeg spole i 20min, da er det bra md slike kapitler...

 

Og jeg tviler på at bunnplauggen er den samme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest litt på nett, kom jeg over at Rockbox har blitt invitert til å skrive programvare (firmware) til e200-serien. Dette er et open source prosjekt som tidligere har skrevet programvare til diverse ipoder og andre spillere.

 

Du kan også finne mye info om maskinvare på disse sidene.

 

Jeg rekner med at denne nye programvaren vil ha støtte for flere videoformat o.l. Må si jeg ser fram til å prøve den når den kommer!

Lenke til kommentar

Fikk denne spilleren i går, og overførte noen videoer, men av en eller annen grunn var det bare én av de fire videoene som fungerte. Det som var rart var at den var av samme format, oppløsning og ca. like stor som de andre. LIkevel fungerte bare den.

 

Det var en mp4-fil og jeg vet at de kan inneholde forskjellige formater, men en annen film som var lastet ned fra akkurat samme side (hjemmesiden til Datarock), men den fikk jeg jaggu ikke til å spille av på spilleren. Noen andre som har hatt liknende problemer?

 

Ellers er spilleren konge! DElvis enig med hw i at navigasjonshjulet er en tanke for langt ut, men det fungerer helt greit. :)

Lenke til kommentar
Jeg har også fått feilmelding da jeg skulle konvertere en film... Jeg aner ikke grunnen, men jeg antar at det var noe som var feil med filmen. I tillegg vet jeg at konverteringsprogrammet ikke liker lange titler med mye klammeparentes og annet dilldall.

6769336[/snapback]

Hm, den ene filen har tittel på seks bokstaver, den andre på omtrent tjue, kanskje det er noe å se på? :p

 

Prøver det.

Lenke til kommentar
Jaja, det følger med en bæreveske i fake-skinn og den er brukbar..men det er ikke hull til skjerm og knapper da men den er fin å ha når den ligger i lomma  :yes:

 

Så skal jeg ta å bestille 1-2 GB minnekort (micro SD)

 

:thumbup:

6743179[/snapback]

Skinnveske er vel standardtilbehør til alle ripeutsatte spillere.

 

Det beste med spilleren, må være minnekortleseren. Kjøpte ny spiller hovedsakelig fordi jeg trengte mer plass. Når jeg i fremtida trenger mer plass til denne, koster jo 1GB 400kr, 2GB 700kr, osv. :D

6746920[/snapback]

 

 

Du får 1BG til 300,- og 2BG til 500,- så det så ;)

Lenke til kommentar
Jeg har også fått feilmelding da jeg skulle konvertere en film... Jeg aner ikke grunnen, men jeg antar at det var noe som var feil med filmen. I tillegg vet jeg at konverteringsprogrammet ikke liker lange titler med mye klammeparentes og annet dilldall.

6769336[/snapback]

Hm, den ene filen har tittel på seks bokstaver, den andre på omtrent tjue, kanskje det er noe å se på? :p

 

Prøver det.

6771071[/snapback]

 

 

Den konverteer ikke filer med f.eks ø, æ og å

Eller f.eks â eller ä, det oppdaget jeg når jeg skulle legge inn München eller hva den nå heter, og så liker ikke den å konvertere alene, så du bør jobbe med noe i bakgrunnen, f.eks msn eller diskusjon.no :thumbup:

Endret av ingebrigtz
Lenke til kommentar
Den konverteer ikke filer med f.eks ø, æ og å

Eller f.eks â eller ä, det oppdaget jeg når jeg skulle legge inn München eller hva den nå heter, og så liker ikke den å konvertere alene, så du bør jobbe med noe i bakgrunnen, f.eks msn eller diskusjon.no  :thumbup:

6771106[/snapback]

Filen jeg fikk konvertert heter "Datarock - Fa fa fa", den jeg ikke får konverter, som er i samme format og lastet ned fra samme side, heter "Datarock - computer camp love". :shrug:

Lenke til kommentar
Den konverteer ikke filer med f.eks ø, æ og å

Eller f.eks â eller ä, det oppdaget jeg når jeg skulle legge inn München eller hva den nå heter, og så liker ikke den å konvertere alene, så du bør jobbe med noe i bakgrunnen, f.eks msn eller diskusjon.no  :thumbup:

6771106[/snapback]

Filen jeg fikk konvertert heter "Datarock - Fa fa fa", den jeg ikke får konverter, som er i samme format og lastet ned fra samme side, heter "Datarock - computer camp love". :shrug:

6771147[/snapback]

 

 

Prøv å endre navnet til f.eks Datarock v2 eller noe slikt...

Lenke til kommentar

Neivel... Er det slik at den ikke passer fysisk, eller er det slik at koblingene er forskjellig?

 

Noen som vet om det finnes dockingstasjon til denne spilleren?

 

Jeg tenkte at hvis pluggen var identisk, burde det være mulig å modifisere en ipod-dock til å ha samme tilkoblingspunkter som sansa'en. Just a thought...

Lenke til kommentar
Neivel... Er det slik at den ikke passer fysisk, eller er det slik at koblingene er forskjellig?

 

Noen som vet om det finnes dockingstasjon til denne spilleren?

 

Jeg tenkte at hvis pluggen var identisk, burde det være mulig å modifisere en ipod-dock til å ha samme tilkoblingspunkter som sansa'en. Just a thought...

6774786[/snapback]

 

 

Hvis du vil lade spilleren din i en vanlig stikkkontakt eller i bilen kan denne vere det du leter etter....

Lenke til kommentar

Hmm, spilleren min låste seg fullstendig nå. Nå står det "Rammstein - Reise Reise [uK] - Reise Reise" på skjermen og den vil ikke skru seg av. Den fortsatte å spille musikken og bytte spor og slikt, men da jeg prøvde å koble den til pc-en, ble det stille, men displayet er låst ennå.

 

NOen som har hatt liknende probemer, og eventuellt tips til løsning? Er skeptisk til å skru den opp og ta ut batteriet..

 

EDIT: Nå er det i orden igjen... :ermm:

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Er skeptisk til å skru den opp og ta ut batteriet..

6782172[/snapback]

Det skal ikke vere noe problem å skru den opp, for den er laget slik at eiernen selv kan skifte batteri uten noen problemer...

6782400[/snapback]

Joda, det er jeg klar over, men det er jo ikke meningen at man skal ta ut batteriet mens spilleren er på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...