Gå til innhold

Garanti ved Biller i skjerm?


Luc1fer-

Anbefalte innlegg

I det siste så har det begynt å krabbe sånne små biller på innsiden av lcd-skjermen min. De er helt klare, og beveger seg mellom glass og bilde. Noe jeg ser hvis jeg flytter musa bak de. Har ikke vært noe stort problem til nå, men nå har 2 stk dauet i skjermen min, en nesten midt på, og en oppe til høyre. Da ligger de jo der konstant.

 

Skjermen er en Nec 1770NX som er kjøpt på komplett for et par år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er bildene.. den på det første bildet rører til og med på seg..

 

Faen så køddent å få med billene når man ikke har onkli kamera :(

 

Men hva burde jeg gjøre da? Ringe komplett?

6596838[/snapback]

 

Ja Jeg ville ringt komplett og hørt.. De er jo vanlighvis snille på Garanti..

Lenke til kommentar
Komplett har nok ikke så mye med det å gjøre ville jeg tru. Det er på en måte dine dyr som har krabbet inn i skjermen. Det er jo ikke en feil med skjermen. Huff, noe så komisk og så ergelig

6596896[/snapback]

Enig med denne uttalelsen. Billene er som sagt dine private husdyr og dekkes ikke av garanti elelr reklamasjon. Dette gjelder også de døde billene (med mindre du har kjøpt dem og matet dem riktig),

Lenke til kommentar

Fikk ikke sett filmen (verken med Quicktime eller VideoLAN), men hvis det har gått et par år siden...har aldri hørt om noe liknende, faktisk måtte jeg nesten le litt :) Fullt mulig at Komplett vil se liknende på det, ta den inn på service, demontere skjerm, rense, og returnere den med ~500kr for bryet. Sjekk!

Lenke til kommentar

Unnskyld men: haha! :!: Det her skulle nesten ha vært posta i humor-delen. Da jeg leste topics trodde jeg du hadde fornorska ordet "bugs" og at det var noe galt med skjermen din. Men neida, det var faktisk bugs i ordets rette forstand.

 

Trasige greier det der, men som andre har poengtert før meg, så tviler jeg at du får dekt det på garanti. Det skader da imidlertid ikke å ringe inn å høre ihvertfall, taper ingenting på det. Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar

Unnskyld men jeg må le av dette og :!:

 

Men ifølge den tråden på flatpanels.dk så har flere produsenter til og med skrevet inn i garantivilkårene sine at biller dekkes ikke av garanti :p

 

Men som det står i den tråden der og så kan du jo bare vente til den dør for så å dunke den ned slik at den ikke blir synlig lenger.

 

Eventuelt skrue av skjermen og sette en veldig sterk lyskilde over eller under den slik at billen blir tiltrukket av dette lyset istedenfor. Og dermed kryper ut av skjermen igjen.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Unnskyld men jeg må le av dette og  :!:

 

Men ifølge den tråden på flatpanels.dk så har flere produsenter til og med skrevet inn i garantivilkårene sine at biller dekkes ikke av garanti  :p

 

Men som det står i den tråden der og så kan du jo bare vente til den dør for så å dunke den ned slik at den ikke blir synlig lenger.

 

Eventuelt skrue av skjermen og sette en veldig sterk lyskilde over eller under den slik at billen blir tiltrukket av dette lyset istedenfor. Og dermed kryper ut av skjermen igjen.

6600263[/snapback]

Dem er nok daue allerede...

 

I det siste så har det begynt å krabbe sånne små biller på innsiden av lcd-skjermen min. De er helt klare, og beveger seg mellom glass og bilde. Noe jeg ser hvis jeg flytter musa bak de. Har ikke vært noe stort problem til nå, men nå har 2 stk dauet i skjermen min, en nesten midt på, og en oppe til høyre. Da ligger de jo der konstant.

 

Skjermen er en Nec 1770NX som er kjøpt på komplett for et par år siden.

6596255[/snapback]

Endret av Phyx
Lenke til kommentar

Vel, siden de allerde er døde, hva med å kalle dem for piksler?

 

Biller av den størrelsen vil helt sikkert overskride standard toleranse for pikselfeil, og utløse en garanti/reklamasjonssak.

 

Tviler på at forhandler åpner og sjekker om det er døde piksler eller døde biller. ;)

 

Hvor vanskelig er det ikke å identifisere "dyret"?

Lenke til kommentar

Hei igjen.. Tok saken i egne hender og gikk ut på glattisen.. Åpnet lcd skjermen helt, og mellom de mange lagene lå det 4 stk biller.. jeg måtte opp med totalt 3 av de lagene, heldigvis før oljen da og tok ut en etter 1..

 

Nå er skjermen så god som ny, og jeg fikk med meg masse lærdom ;)

 

takk for all hjelp og alle anbefalinger..

 

Regner med du kan stenge denne tråden nå oysfaerg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...