Gå til innhold

Napoleon (ny serie på nrk)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Britisk kvalitet på TV-produksjoner er vel et kvalitetsstempel? Spesielt hvis man ser på BBC-produksjoner (og det gjør man jo). Nevner for eksempel serien "Seven Wonders of the Industrial World" som gikk på NRK1 for et par år tilbake, den var temmelig kickass.

 

Jeg gleder meg til denne miniserien. Leste Herman Lindquists biografi om Napoleon for en stund siden, og er spent på hvor nøyaktig de har fått til serien.

 

EDIT:

Det viser seg at den faktisk er laget for noen år siden: http://www.imdb.com/title/tt0253839/

 

Denne hadde jeg ikke fått med meg. Blir bra uansett :)

Endret av EJH
Lenke til kommentar
Denne har jeg hatt på dvd i 1 eller 2 år nå :) Kjøpte den på elkjøp for 99kr, uten tvil verdt de pengene. Jeg likte nå serien i alle fall.

6595659[/snapback]

Pokker! Der falt jeg inn på playx.no og fant den. Og selvsagt endte jeg opp med et par filmer til også. Jeg blir ruinert!

Lenke til kommentar
Denne har jeg hatt på dvd i 1 eller 2 år nå :) Kjøpte den på elkjøp for 99kr, uten tvil verdt de pengene. Jeg likte nå serien i alle fall.

6595659[/snapback]

Pokker! Der falt jeg inn på playx.no og fant den. Og selvsagt endte jeg opp med et par filmer til også. Jeg blir ruinert!

6596372[/snapback]

 

Neida, du investerer! Det er i alle fall hva jeg sier til meg selv :)

Lenke til kommentar
NRK2 5.8 Kl. 2100

 

vet ikke om det er mye krig, men det må vel være litt. siden serien er så dyr.

 

er jo slag sener som koster mye med tanke på alt som skal kjøpes inn av uniformer og lønn til statister

6591817[/snapback]

Hvorfor på NRK2?

Det har jo ikke vi..!

6610577[/snapback]

 

Ikke? Høres meget tvilsomt ut men spørs jo hvor du bor, har aldri sett et tilfelle av noen som ikke har NRK2.

:tease:

Lenke til kommentar
<snip>

Ikke? Høres meget tvilsomt ut men spørs jo hvor du bor, har aldri sett et tilfelle av noen som ikke har NRK2.

:tease:

6610832[/snapback]

Det er faktisk ganske mange i Norge som ikke tar inn NRK2, selv elleve år etter lanseringen. Foreldrene mine har det heller ikke, ei heller de fleste av mine tanter og onkler.

Lenke til kommentar

hvorfor NRK2 valge å sende den franske versonen vet jeg ikke. kanskje fordi NRK skal være så kulturel og alt franskt er kulturelt?

 

heldigvis hadde jeg fått serien på dvd i går. så jeg så dvd'n i stede.

og fra lipsynken å døme er engelsk det orginale.

 

selve episoden var får fokusert på Joséphine/napoleon og ikke nok på det militære. napoleon var først og fremst et militært geni.

at man ikke fikk se noe fra slaget om Marengo er dumt.

Napoleon uten slagene sine er ikke napoleon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...