Gå til innhold

BK: Le Grand Bleu Part II - GULLHUSET


Anbefalte innlegg

Dette er den andre tråden i serien Le Grand Bleu, min pretensiøse serie fra en båttur mellom holmer og skjær på vestsiden av Karmøy.

Part I:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=606402

At bildene har fått tittelen "Gullhuset" er nok lett å se. Her på øyen er det så råttent mye penger, at en gærning har satt opp en sjøbod med kledning av 14 karat gull. Velstanden kjenner ingen grenser i kommuner med mange lottomillionærer og oljearbeidere.

Det ble ikke så mye blått i disse bildene, men de er fra samme tur. Flere og mer blå bilder kommer senere.

Sigmazoomen ble her satt på henholdsvis 28mm (det litt panoramiske) og 18mm (det i høydeformat). Blender f/10 og iso 400 på begge bildene.

post-76334-1153519791_thumb.jpg

post-76334-1153519803_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her på øyen er det så råttent mye penger, at en gærning har satt opp en sjøbod med kledning av 14 karat gull. Velstanden kjenner ingen grenser i kommuner med mange lottomillionærer og oljearbeidere.

6534261[/snapback]

 

Du tuller nå? :ohmy:

 

Likte bilde nr 1 best da hele båten var med i bildet også. :)

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Kanskje litt forstyrrende den blåsen, men jeg valgte å beholde den slik at det er en realistisk referanse i bildet. Liker det ikke helt når bilder blir for monotone, men jeg skal naturligvis tenke litt mer på det. Det er en kontinuerlig prosess.

 

Om jeg tuller? Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet......

Lenke til kommentar

Det berømte gullhuset på Karmøy ja.. Genialt prosjekt, selv om han burde brukt penga til å sponse meg med Hammondorgler, mellotroner og optikk.

 

Jeg syns begge to ble ganske så fine, men holder en finger på det første panoramiske. Den bøyen plager meg ikke i det hele tatt, en helt naturlig detalj i sjøen. Ikke forstyrrer den særlig heller. Pent kveldslys og fin stemning i bildene. Fine refleksjoner i vannet. :)

Lenke til kommentar

Likte bilde 1 best jeg da, likte blåsa og at båten "bak" huset kom med...

Jeg så på bildene før jeg leste teksten... Å min tanke var..

 

For et stygt hus, det har jo ikke bordkledning på veggene en gang.!

 

På bilde to likte jeg refleksjonen av huset i vannet best, kunne nesten vært croppet & snudd 180grader til et eget kunstneriske bilde... (utfordring til pm :p men ikke sikkert det hadde blitt no særlig...)

Lenke til kommentar

På bilde to likte jeg refleksjonen av huset i vannet best, kunne nesten vært croppet & snudd 180grader til et eget kunstneriske bilde...  (utfordring til pm :p men ikke sikkert det hadde blitt no særlig...)

6542094[/snapback]

Javel. Gi meg litt tid så skal jeg teste det. Tror kanskje du er inne på noe der :hmm:

Lenke til kommentar
Grande skrives uten e =) Dvs, i dette tilfellet (hankjønn...)

 

Fine bilder, som vanlig. Likte det liggende bedre enn det stående.

6574367[/snapback]

Takk skal du ha. Lurte litt på om gramatikken faktisk var korrekt, ettersom ingen reagerte på den. Franskkunnskapene her på forumet er altså ganske labre. Hadde jeg postet serien på fotodotten, så hadde jeg nok fått over fingrene for lenge siden.

Kunne du ikke gitt beskjed litt tidligere? Nå må jeg rette alle sammen :nei:

Lenke til kommentar
Grande skrives uten e =) Dvs, i dette tilfellet (hankjønn...)

 

Fine bilder, som vanlig. Likte det liggende bedre enn det stående.

6574367[/snapback]

Takk skal du ha. Lurte litt på om gramatikken faktisk var korrekt, ettersom ingen reagerte på den. Franskkunnskapene her på forumet er altså ganske labre. Hadde jeg postet serien på fotodotten, så hadde jeg nok fått over fingrene for lenge siden.

Kunne du ikke gitt beskjed litt tidligere? Nå må jeg rette alle sammen :nei:

6574483[/snapback]

Jeg har praktisk talt ikke hatt nett på en måned. Har ikke vært på bildekritikkdelen siden 1. juli, så nei, jeg kunne ikke si ifra tidligere. Sorry :p

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...