Gå til innhold

The Tenth Dimension - klarer du å forstå det?


Anbefalte innlegg

The Tenth Dimension

Syns dette var en veldig god video om alle dimensjonene fra et enkelt punkt hele veien til den tiende dimensjon.

 

men usikker på om jeg klarer å sette alle dimensjonene i sammenheng, noen som forsto alle?

 

ps:

tror dette var den beste forklaringen jeg har lest hittil om dimensjonene, ganske genialt.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viste ikke at det var mer enn 4 jeg...

6474950[/snapback]

er nok mange fler ;)

6474963[/snapback]

 

Egentlig litt for seint til å gruble over sånt nå, men han sa noe om sub atomiske partikler som universet var bygd opp av i forklaringa på den 10ende dimensjonen.

 

Hva er sub atomiske partikler?

 

EDIT: Så det er altså mulig at det kan være grønne aper med sebrahoder og propeller på ryggen som svever rundt i et vakuum og veit at jeg sitter å prater om dem i en annen verden? Alt var jo mulig i 10. dimensjon sant?

Endret av zyfah
Lenke til kommentar

Hvordan kan denne mauren representere livet i 2d? Vi ser at den har lengde og bredde. Men hvis den kan bevege seg oppå en avis, da må jo den være omså bare bittelitt over avisen? Og det gir jo en bitte liten dybde? Hvis ikke dette skjer må det jo være at avisen forsvinner under der mauren står, men det blir jo ikke sagt og det er i hvert fall veldig usannsynlig.

post-64842-1152814894_thumb.jpg

Endret av Perra1
Lenke til kommentar

Og dersom man bare opplever to dimensjoner kan en tredje dimensjon bøye det to dimensjonale planet og warpe en ting fra ett sted til et annet fra det to dimensjonale synspunktet. Begynte å gå litt i surr noen dimensjoner seinere men jeg skjønnte litt. Skjønnte ikke hvorfor den tiende dimensjonen kan samle alt i et punkt.

Lenke til kommentar
Skjønnte ikke hvorfor den tiende dimensjonen kan samle alt i et punkt.

6486034[/snapback]

 

Ikke ett punkt. Et tidimensjonalt punkt! Men vi kan jo ikke tegne dimensjoner flere enn tre på noen god fornuftig måte, så vi starter på nytt, men definerer hva de representerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...