Gå til innhold

Opera klar i ny versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Du kan med den nye versjonen lagre arbeids-sesjoner slik at nettleseren husker hvor du surfet sist du brukte nettleseren."

 

Har man ikke "alltid" kunnet gjøre dette?

 

Ellers så er jeg ikke helt enig med kindlings, de har ikke endret så mye i kjernen av programmet, men det er jo suverent i forhold til alt annet fra før, så det er ikke så mye potensial :) Men det har kommet ganske mange forandringer.

 

Ellers lurer jeg på om noen får site-spesifik referer-logging til å fungere? Jeg pleier å ha av referer-logging men noen sites krever det, feks anandtech, for å kunne vise bilder i artiklene, men selv om jeg slår det på i site-preferences, så virker det ikke, tips?

 

AtW

Lenke til kommentar
Noen som vet om mailen funker hvis man legger ver.9 over den gamle? Det gikk nemlig ikke uten videre på BETA'n, da forsvant alle mailinstillinger..

6350221[/snapback]

Innstallerte over den gamle versjonen, og både RSS-feeds og mail ser ut til å fungere akkurat som før. Har ikke testet intensivt, men alt er der i alle fall... :)

 

Enig med ATWindsor at kjernen er mye det samme, men synes det er at par gode forbedringer. Elsker virkelig den innebyggede reklamefjerneren, virker som en drøm. :love:

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett veldig godt fornøyd med denne nye versjonen, den inneholder masse nyttige tillegg

 

Og nei, opera passerer ikke nødvedigvis acid2, bare se her :p

 

Det er en plugin kalt neptune, som lar deg rendre siden via internet explorer-motoren i selve opera-vinduet, på samme måte som maxthon gjør, dersom man skulle støte på en side med dårlig koding. Mer informasjon om dette finner du her. Tenkte jeg skulle poste den her, jeg har fått nytte for den iallefall :)

 

Edit: skal man kjøre ActiveX gjennom denne pluginen, må man intallere ett UserJS-script i tillegg, den kan du finne her. Slik kan man faktisk kjøre Windows Update gjennom opera :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Og nei, opera passerer ikke acid2, bare se her :p

 

Det er en plugin kalt neptune, som lar deg rendre siden via internet explorer i selve opera-vinduet, på samme måte som maxthon gjør, dersom man skulle støte på en side med dårlig koding. Mer informasjon om dette finner du her. Tenkte jeg skulle poste den her, jeg har fått nytte for den iallefall :)

6350259[/snapback]

 

Jeg mener ikke å si at det påstår er feil, men jeg gjorde en observasjon.

 

Når jeg tok Acid2 testen på default install passerte "jeg" testen flott. Jeg la deretter inn Neptune, som beskrevet i nevnt supportartikkel. Jeg tok så testen "via" plugin'en. Resultatet ble da temmelig likt det skjermskuddet du har vedlagt...

Lenke til kommentar

Hehe, ja, det var ett dårlig forsøk på en vits fra min side :) (derforn geipetegnet). Viss man ser screenshoten min, kan man se at det står using internet explorer rendering, så man kan trygt si at neptune fungerer ypperlig dersom man vil se ett maltraktert forsøk på acid2 :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
For ikke å snakke om den nye søkemotoradministrasjonen! Genialt enkelt, genialt praktisk  :w00t:

6350326[/snapback]

Ja, ikke minst. Genialt å bare kunne skrive f.eks. we <søkeord>, for å f.eks. åpne den i Wikipedia engelsk, wn for wikipedia norsk, imdb for imdb, osv. Sparer masse tid og båndbredde og øker surfeopplevelsen betraktelig :)

Lenke til kommentar

ctrl+t muligens, men dette kan endres i innstillingene slik at du får det tilbake til den gamle måten. Årsaken til endringen er at ctrl+n = new window i IE/FF(?), ctrl+t = new tab. Såklart man må gjøre det slik de andre gjør det...

 

Helsprø tankegang spør du meg.. en tab er jo egentlig sitt eget lille vindu det og

Lenke til kommentar

de har bytteet til ctrl-t, samme som firefox.

 

Oversikt over endringer:

Keyboard shortcut changes:

Ctrl+T opens new tab

Ctrl+N opens new window

Ctrl+D saves bookmark for current page

Ctrl+B does "Paste and go"

Added keyboard shortcut Ctrl+Enter to auto-complete address when used in the address field. Relies on server name completion setting, by default adds "www." and ".com".

Added shortcut Esc to deselect text.

 

(kilde: http://www.opera.com/docs/changelogs/windows/900/)

Lenke til kommentar
Hehe, ja, det var ett dårlig forsøk på en vits fra min side :) (derforn geipetegnet). Viss man ser screenshoten min, kan man se at det står using internet explorer rendering, så man kan trygt si at neptune fungerer ypperlig dersom man vil se ett maltraktert forsøk på acid2 :)

6350291[/snapback]

 

Hehe burde vel ha skjønt det :)

 

Har nå testet O9 litt bedre, og må si jeg er storfornøyd. Merker en hastighetsøkning fra beta'n også, noe som alltid er velkomment. Content blockern har fått et brukergrensesnitt, supert. Var jo noe tungvint før :p

Lenke til kommentar

Bruker bare mouse gestures personlig. Noe av det som virkelig solgte meg for Opera way back when. Torrents er deilig, og widgets er veldig greit. Skulle bare ønske det var en wikipedia widget som fungerte. Kanskje det kommer nå med den ferdige versjonen.

 

Har brukt Opera 9 siden fem-seks builds før betaen, og kan si at forskjellen FØLES ikke stor i det du åpner den, men så snart du får brukt den litt ser du forkskjellen i aller største grad.

Lenke til kommentar
Hehe, ja, det var ett dårlig forsøk på en vits fra min side :) (derforn geipetegnet). Viss man ser screenshoten min, kan man se at det står using internet explorer rendering, så man kan trygt si at neptune fungerer ypperlig dersom man vil se ett maltraktert forsøk på acid2 :)

6350291[/snapback]

 

Hehe burde vel ha skjønt det :)

 

Har nå testet O9 litt bedre, og må si jeg er storfornøyd. Merker en hastighetsøkning fra beta'n også, noe som alltid er velkomment. Content blockern har fått et brukergrensesnitt, supert. Var jo noe tungvint før :p

6350442[/snapback]

Enig der, kommer til å huske på urlfilter.ini som "the dark ages" :ermm:

 

Hastigheten er upåklagelig, jeg skjønner ikke hvordan de greier å prakke så mye genialt inn i leseren, uten å senke hastigheten, øke minneforbruket og nedlastingsstørrelsen betraktelig... skulle nesten tro at de satt og kodet hele greiene i assembly :p

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Hvem har sagt de ikke gjør det? :p

 

Men alvorlig. Det jeg har sansen for er at de tar brukerne på alvor. Opera har jo i utgangspunktet (var jo selv reklamefinansiert, og er tildels det enda via søkemotorer osv) vært imot blokkering av reklame. Men pga. stort ønske har de valgt å implementere det alikevel, om enn under et noe mer nøytralt navn :p

 

Mue bueno osv :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...